1 Laatst bewerkt door jolien87 (09-05-2014 20:42)

Onderwerp: Nadelen aan Silverwood multisize cakepan?

Onlangs las ik over de multisize cakepan van Silverwood.
Nu heb ik nog geen vierkante bakvormen, dus overweeg ik om deze aan te schaffen, in plaats van een heel scala aan vierkante bakvormen met verschillende afmetingen.
Na wat research heb ik een paar topics over de cakepan gevonden en hier lees ik eigenlijk alleen maar positieve reacties, maar ik wil toch graag zeker weten dat ik er goed aan doe om deze te kopen. Daarom ben ik benieuwd of er ook nadelen aan deze cakepan zitten. Zo heb ik wel gelezen dat dun beslag door de kiertjes loopt, maar dat dit is op te lossen met bakpapier. Is dit ook het geval bij biscuitdeeg?
Daarnaast vind ik de cakepan er heel kwetsbaar uitzien door de dunne randen. Blijven deze wel mooi recht, of zijn ze heel buigzaam?
En bake even strips zullen niet te gebruiken zijn als je kleiner bakt dan 30 cm. Hoe lossen jullie dit op, ter voorkoming dat de cake/biscuit niet gelijkmatig omhoog komt?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het laatste zetje in de goede richting.
Alvast bedankt. :)

Re: Nadelen aan Silverwood multisize cakepan?

Hoi,

Hier is al een topic over geweest:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=71801

En deze:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=133665
Ik zag dat je ook in Almere Buiten woont. Leuk!

3

Ja, sinds kort woon ik hier. Nog wel even wennen hoor. Ik kom uit Zwolle en dat is toch net even wat anders dan Almere. ;)

Bedankt voor de linkjes, maar die topics had ik ook al gevonden. Dat staat ook in mijn openingspost (niet die specifieke topics) maar ik kan geen antwoord op mijn vragen vinden. :(

4

Hoi, Ik gebruik ´m regelmatig en ben er erg blij mee. Ik gebruik nooit bakpapier en met biscuit gaat het er soms een beetje door, maar dat is geen enkel probleem. Mooie strakke hoeken, wel goed kijken welke zijkanten je waar zet.
De zijkanten blijven mooi recht, is niet erg buigzaam. Ik was ze altijd met de hand, wel verkleuren ze bij mij wat, maar dat heb ik ook bij mijn ronde bakblikken.
Bij de grootste vorm, 30x30 gebruik ik altijd een stukje van een ijzeren prikker van de barbecue. Deze heb ik omgebogen en met een bakpapiertje plak ik dit in het midden. Zo staat er dan een ijzer prikkertje omhoog in het midden van het biscuit. Werkt bij mij prima (hopelijk begrijp je wat ik bedoel, heb ik eerder op het forum hier gelezen)

5

Bedankt voor je reactie.
Gebruik je die pin dan ter vervanging van de heating core? Ik gebruik daar namelijk altijd een flowernail voor, werkt inderdaad prima.
Maar gebruik je bij de kleinere vormen dan geen bake even strips? En de biscuits stijgen dan mooi gelijkmatig?
Wat bedoel je met 'wel goed kijken welke zijkanten je waar zet?'
Een boel vragen. ;)