1 Laatst bewerkt door Mialee (30-10-2009 23:33)

Onderwerp: Silverwood Multisize cake pan

Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of iemand van jullie wel eens gewerkt heeft met deze bakvorm:
Silverwood Multisize cake pan
Ik zit te denken of ik hem zal kopen maar zag dat hij bij de meeste "grote" taartenwinkels niet te koop is. Nu begin ik te twijfelen; Is dit omdat het geen goede bakvormen zijn?
Ik hoor graag jullie mening...

2

Re: Silverwood Multisize cake pan

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hij lijkt mij ook wel handig, dus ik lees even mee....   :)

Groetjes Scallie
"A balanced diet is a piece of cake in each hand."

3

Weet niet hoe de is.. maar een tip verwijder ff de link na een andere webshop ;)

En ik denk dat de meeste "groot" webwinkels verkopen de niet omdat de silverwood bak blikken vrij duur zijn... en er zijn goedkopere varianten de net zo goed zij.. bijv een gewoone verstelbaar bak ring ;)

4

Scallie; Ik heb de gok maar gewoon gewaagd en hem besteld. Zodra ik hem gebruikt heb laat ik je weten hoe hij bevalt. :)
Ik heb hem trouwens wel in de UK besteld. Scheelde 20 euro!

5

Mag ik zo bijdehand zijn om te vragen waar je m precies hebt besteld? Mag ook via PB.

6

Heb je de bijpassende uitstekers ook gekocht?

7

Ik heb er een, de vierkante van 30x30 cm, en ben er erg blij mee. Ik ben errug klein behuisd, en met deze vorm heb ik alle mogelijke maten vierkante vormen EN rechthoeken, ideaal! Op mijn wensenlijstje staan de extra dividers, zodat ik ook een boel 10x10 taartjes tegelijk kan maken :)

Dat gezegd zijnde, zijn er wel een paar nadeeltejs aan waar je rekening mee moet houden:
- Dunne beslagsoorten lopen onder de randen door, dat moet je heel goed afsluiten mbv bakpapier ( = dus gedoe)
- Omdat de hoeken iets overlappen kun je nie zo makkelijk met Even-Baking strips of de natte-handdoekentruuk werken: die blijven iets van de rand verwijderd.
- Het schoonmaken tussen de 'kammen', waar de dividers in  elkaar grijpen dus, is even een klusje

Maar over het algemeen ben ik er dus zelf wel blij mee! :Y

Het likje moest weg, maar kun je wel even noemen waar jij 'm gezien hebt? Om zeker te zijn dat het over hetzelfde gaat :+

Btw, ik heb 'm van Lakeland Limited UK

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Ik heb het hier vandaan: squires-shop

9

Ik heb hem besteld bij blueshoots.com (ga naar bakeware -> silverwood) Hier kost hij 22.99 (pond dus) en de verzendkosten zijn maar 4,95. Ik heb er ook gelijk 2 sets dividers bij besteld. Die zijn hier namelijk ook maar 6.16.
Ik heb hem nog niet binnen dus ik ben echt heel erg benieuwd!
Adrienne; kun je wel gewoon bisquitbeslag gebruiken? of loopt dat er ook onderdoor?

10

Mialee schreef:

Adrienne; kun je wel gewoon bisquitbeslag gebruiken? of loopt dat er ook onderdoor?

Nee hoor, da's geen probleem! Zeker die van de mix niet, maar zelfs zelfgemaakte is dik genoeg om in het gareel te blijven :)

Veel plezier met je aankoop!

Groetjes, Adrienne

11

Keksi schreef:

Wat bedoel je met uitstekers? Als je de dividers bedoelt; dat zijn geen uitstekers, die zet je erin voor het bakken :)

Groetjes, Adrienne

12

Adrienne schreef:
Keksi schreef:

Wat bedoel je met uitstekers? Als je de dividers bedoelt; dat zijn geen uitstekers, die zet je erin voor het bakken :)

Nee, ik bedoel deze uitstekers voor het bekleden van de eenpersoons taartjes.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ME83KXSI-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6FSHMCPZ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZURKYJ3Q-D.jpg

En ipv bakpapier kan je het volgende ook gebruiken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V8FDECTB-D.jpg

13

Oe, wow, die kende ik niet: ziet er wel handig uit! :Y

Groetjes, Adrienne

14

Hallo allemaal,

Sorry als ik even een rare vraag stel maar wat is nou een divider en wat is een uitsteker? Waarvoor worden ze gebruikt?

Waarvoor worden die metalen dingen gebruikt die Keksi als bijlage heeft gevoegd?

groetjes,

15 Laatst bewerkt door Mialee (05-11-2009 08:57)

Wauw, die kende ik ook nog niet. Wel handig!! Waar heb je die gekocht Keksi?
Umran, Uitstekers zijn figuren die je uit kan steken in fondant of marsepein. In het geval van keksi is de figuur de vorm die over een 1-persoonscake heengaat om hem te bekleden. Een divider is een afscheider die je in je bakvorm kan zetten om hem kleiner te maken. In het geval van de multipan (vierkant, 30 cm) kun je dus 2 dividers gekruist in de vorm zetten waardoor je 4 bisquits kan bakken van 15 cm. Begrijp je het nog :)

16 Laatst bewerkt door Keksi (05-11-2009 12:39)

Ik heb ze bij de squires-shop in Engeland gekocht. Ze staan bij het onderdeel Wedding.
squires-shop.com/ibf/index.php?p=catalog&parent=43&pg=1

17

Mooie site zeg. Daar ga ik na het weekend toch nog eens rustig kijken :) Maar eerst... Birmingham, here I come!!! :)

18 Laatst bewerkt door Keksi (05-11-2009 13:01)

Mialee schreef:

Mooie site zeg. Daar ga ik na het weekend toch nog eens rustig kijken :) Maar eerst... Birmingham, here I come!!! :)

Je moet de site nu bekijken en op Birmingham kijken als je ze gelijk kunt kopen.
Ik had gelijk ook een aantal pakjes met de kleine zilveren taartkartonnetjes meebesteld, speciaal vor 1 persoongebakjes. Staan ook op de site, 50 stuks voor 5.50 pound: squires-shop.com/ibf/index.php?p=catalog&parent=110&pg=1

19

Mialee schreef:

Wauw, die kende ik ook nog niet. Wel handig!! Waar heb je die gekocht Keksi?
Umran, Uitstekers zijn figuren die je uit kan steken in fondant of marsepein. In het geval van keksi is de figuur de vorm die over een 1-persoonscake heengaat om hem te bekleden. Een divider is een afscheider die je in je bakvorm kan zetten om hem kleiner te maken. In het geval van de multipan (vierkant, 30 cm) kun je dus 2 dividers gekruist in de vorm zetten waardoor je 4 bisquits kan bakken van 15 cm. Begrijp je het nog :)

Hallo Mialee, bedankt voor je antwoord.. ik probeer het langzaam mee te volgen :) Wat zijn die dingen wat we ipv bakpapier konden gebruiken? Zie foto boven...

groetjes,