1

Onderwerp: Ervaringen Multisize Cakepan Silverwood?

Wie heeft de Silverwood Multisize Cakepan, 10x30 cm, en kan mij vertellen of dit een aanrader is?
Ik zit heel erg te twijfelen tussen het aanschaffen van deze bakpan..Misschien dat jullie het laatste zetje geven :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

Re: Ervaringen Multisize Cakepan Silverwood?

Ik heb um en vind het wel super handig...neemt weinig ruimte in en zoveel mogelijkheden!
Het enige is dat je wel goed moet bekleden met bakpapier want anders lekt ie...maar goed...dat vind ik eigenlijk een kleinigheidje in vergelijking met de voordelen...

Heb hem een paar uurtjes geleden gebruikt en vind 'm top!! Helemaal goed en je kan er zoveel mee varieeren. Ben er erg blij mee en vind het een goede aanschaf. En zo lekker plat op te bergen en in elkaar gezet een fijne 10 cm hoog! Heb de extra dividers er nog niet bij gekocht omdat ik die nu nog niet nodig heb. Zal wel een keer komen bij een volgende webshop bestelling... :D
Ik heb er nu bakpapier in gedaan maar denk dat het niet echt nodig is. Het beslag loopt niet zo snel door de sleuven heen als dat ik verwacht had (loopt er eigenlijk helemaal niet doorheen). Nu lopen de zijkanten van mn kapsel iets naar binnen maar dat komt door het bakpapier.
Ik zou zeggen: kopen!

Life is what you bake it.

ik heb m! hij is 30x30. ben er reuze blij mee. ik leg enkel maar bakpapier onderin. ik bak hem eigenlijk standaard wel helemaal vol. de stukken die ik over heb komen altijd van pas voor een kado taartje oid. zoveel mogelijkheden en lekker plat op te bergen. ben er echt blij mee!

liefs marieke

5

Ik heb 'm al jaren en ben er superblij mee :Y Inderdaad lekker plat en een enorm scala aan maten mogelijk. Ook makkelijk om rechthoeken mee te maken ( bij mij nogal eens een vraag. ) Ik heb sinds kort ook de dividers, maar die gebruik ik denk ik maar 1 keer per jaar; nauwelijks nodig.

Bij dunner beslag heb je inderdaad een bakpapiertje nodig, maar biscuit mix lekt bij mij niet, hoor!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Ik heb al een keer in een topic een hele lijst gezet met mogelijke maten die je ermee kunt maken:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101615

ik ben er ook helemaal tevreden van en doe net als de meesten goed bekleden met bakpapier, die ik bovenaan vastzet met paperclips.

Groetjes, Dorothea.

7

Hier nog een tevreden gebruikster. Ik vind hem niet beter bakken dan de PME en Wilton vormen, maar de verstelbaarheid is natuurlijk ideaal. Net als het opberg-gemak. Ik ben er heel blij mee in ieder geval.

8

Is er iemand in de buurt van Apeldoorn die er eentje heeft? Het lijkt me een goede aanschaf, weet alleen niet zeker of hij in mijn oven past.... (oven dateert van een prebakperiode....) Wel gemeten, maar het is echt een wel/niet verhaal. Zou jammer zijn als ik hem aanschaf en hij past toch net niet...

Enjoy!

9

Ik heb hem ook sinds kort en heb meteen al mijn vierkante pme's verkocht!!  :D 

Hijs echt super!

10

Hij is 10cm hoog en 31,5cm breed én 31,5cm lang (best logisch, het is een vierkante pan :D)

Bakken voor 30x30x10cm max, indeling aan te passen met (een extra set, standaard zitten er 2 bij) dividers.

11

Bedankt allemaal voor jullie reacties :)
Ik ga er dan maar meteen 2 aanschaffen, jullie geven de doorslag!

12

Mag ik vragen waar je hem gaat bestellen? Ik wil er nl eentje maar weet niet waar  :/

13

Bij Cakesupplies..
Maar je kunt hem ook hier in de webshop en bij T&D bestellen :)

14

@Liene: Net bij de webshop en Cakesupplies gekeken. Uitverkocht!  :(

Toch bedankt voor je reactie  :9

15

Tipje: kijk eens bij Squires kitchen of bij lakeland...

Life is what you bake it.

16

Ik heb hem ook! Had veel aanvragen voor 4-kante taarten. Uiteindleijk ding gekocht..wat denk je..willen ze allemaal ronde taarten..dus nog niet gebruikt..maar ga ik binnenkort zeker doen!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

17 Laatst bewerkt door Dot (01-02-2011 18:24)

Cake Supplies krijgt ze morgen of overmorgen weer binnen, dus vanaf donderdag of vrijdag zijn ze weer te bestellen.
(Dus ook bij DLT)

Groetjes, Dorothea.

18

Dot schreef:

Cake Supplies krijgt ze morgen of overmorgen weer binnen, dus vanaf donderdag of vrijdag zijn ze weer te bestellen.
(Dus ook bij DLT)

Ik ga hem donderdag bestellen, als kado voor mezelf bij de eerste dag van Chinese nieuw jaar  :)

Wil eigenkijk een taart maken voor die dag maar ja... Hopelijk krijg ik die voor het weekend binnen.

19 Laatst bewerkt door hme (01-02-2011 20:27)

Dot schreef:

(Dus ook bij DLT)

Ik ga hem donderdag bestellen, als kado voor mezelf bij de eerste dag van Chinese nieuw jaar  :)

Wil eigenkijk een taart maken voor die dag maar ja... Hopelijk krijg ik die voor het weekend binnen.

Oh ja, DLT staat voor? (ben nl nieuwbie in dit taart wereld  :P )

20

DLT is de shop van De Leukste Taarten, dus de webshop waarvan je het knopje links in de balk vindt.

Groetjes, Dorothea.

21

@Dot, bedankt! Ik wacht toch op de webshop, DLT dus. Heb goede ervaring mee  :)

22

Hallo allemaal,

Ik heb de silverwood pan ook aangeschaft, maar volgens mij doe ik iets fout. Ik had gehoopt dat het biscuit veel hoger zou uitkomen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Doen jullie er meer biscuitmix in, omdat hij ook nog eens 10cm hoog is? Heb 1x 30x30 gemaakt en al 2x 25x25cm. Iemand een tip? Hoe hoog zetten jullie de oven? Ik deed altijd van laag naar hoog, maar misschien voor deze pan weer anders...

23

ik heb hem en ik ben erg errug blij mee...werkt prima!!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

24

@Brien, ik zet hem ergens tegen de 160gr aan en ik heb een inhoud uitgerekend uitgaande van ong 7 - 7,5cm hoogte en dat red ik dan ook altijd wel (dus 25x25x7,5 = 4,68liter)

Groetjes, Dorothea.

25

ik bak op lagere temp in mijn hete luchtoven. ongeveer 150 en dikwijls zet ik m dan nog wat lager tot 140.
voor een volle deed ik 12 ei + mix (geklopt met handklopper). dan werd ie zo'n 7 - 8 cm hoog dacht ik
ik heb het idee dat als je hem met de dividers gebruikt de warmte veel beter overal komt, de oppervlaktes zijn kleiner.

liefs marieke