1

Onderwerp: Lint er om nodig of niet?

Hallo Allemaal,

Volgende week ga ik een babyshower taart maken en het ontwerp heb ik al klaar, maar nu zit ik toch met een vraag:

De taart wordt rondom bekleed met lange vingers. Maar omdat ik een half maantje uit de taart snij, komt op het gedeelte van het halve maantje gewoon fondant. Dus de lange vingers komen niet helemaal rond. Links en rechts van de uitsnede komen "gordijntjes" van fondant. Een lint wil ik dus niet, omdat die dan over het tafereel in de uitsparing komt.

Nu zie je meestal bij taarten waar men lange vingers langs de zijkant zet wel een lint rondom.

Ik smeer de taart af met bc, dus de lange vingers worden met bc "geplakt". Dan gaat het in de koelkast, zodat de bc opstijft...tegelijkertijd houd het zo de lange vingers op hun plaats. Ik denk zelf dat dit voldoende stevig is, en dat een lint er om dan niet meer nodig is (mss wel even totdat de bc is opgesteven). toch twijfel ik een beetje, vandaar mijn vraag aan jullie.

Wat is jullie mening hierover? Kan het zonder lint?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Lint er om nodig of niet?

Zelf geen ervaring mee... maar misschien gewoon proberen? Dus opstijven met lint en dan kijken of de boel blijft zitten als je -voorzichtig- het lint losmaakt?

Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Ik persoonlijk zou de lange vingers niet in de koelkast doen, dan heb je straks slappe vingers. De taart zou ik eerst afsmeren met botercreme dan opstijven in de koelkast en op het laatste moment de lange vingers er tegen aan doen, wanneer de buitenlaag een beetje op temperatuur is gekomen, en dan afwerken met een mooi lint.

Maar misschien is dat lint helemaal niet nodig wanneer je de lv's er tegen aan plakt op het laatste moment.

Groetjes Kirsten

4

Ik zou het idd ook doen zoals bakmijntaart hierboven al heeft aangegeven.

5

Lange vingers worden slap tegen de botercreme aan als het lang staat.

6

Dank jullie voor je reactie. Klopt idd dat de lange vingers slap worden...had ik even niet aan gedacht. Ik plak de lange vingers er op de ochtend nog op....

Bianca's bakery

7

Misschien de 'tegen-de-taart-kant' van de lange vingers dopen in de gesmolten choco?

8

Sonj@ schreef:

Misschien de 'tegen-de-taart-kant' van de lange vingers dopen in de gesmolten choco?

Ik ben bang dat de lange vingers alleen al van het vochtigere klimaat in de koelkast zacht zullen worden. Als je nl een lange vinger gewoon al uit de verpakking laat liggen, worden ze al zachter....
Heb ooit al eens een taart gemaakt met lange vingers langs de zijkant, maar weet niet meer hoe zacht die vingers geworden waren...kan het echt niet meer voor de geest halen. Nu is deze taart niet voor onszelf, anders zou ik het gewoon doen...want een beetje zachtere vingers, vind ik persoonlijk niet zo heel erg.

Heb voor de zekerheid mijn ontwerp aangepast, aangezien ik volgend weekend ook nog een taart voor het schoolfeest ga maken en dan heb ik deze gewoon liever af. Het nieuwe ontwerp is zónder lange vingers  :lol: Misschien dat ik er een paar dip in wat muisjes en die op het laatst op de drum leg die onder de taart komt....maar dat weet ik nog niet zeker.

Bianca's bakery

9

Sonj@ schreef:

En...oh ja...ik mag geen chocolade gebruiken, want de mama in spé vindt chocolade absoluut niet lekker vlgs de aanstaande oma, die de taart bestelde...

Bianca's bakery

10

:thumb: Succes!

Maarre.... geen chocolade?? Hoe zou die in vredesnaam haar PMS te lijf gaan  O-)

11

Sonj@ schreef:

Maarre.... geen chocolade?? Hoe zou die in vredesnaam haar PMS te lijf gaan  O-)

:lol: whaha....écht waar. De oma zei letterlijk "jij mag de smaakjes kiezen, maar absoluut geen chocolade, want dat lust mijn schoondochter niet". En ze beaamde dat dit uiterst vreemd moest overkomen haha.
Tja....we zijn niet allemaal chocoholics blijkbaar.

Bianca's bakery

12

Ik ben meer iemand van:
'het maakt niet uit wat de vraag is: het antwoord is chocolade'  :D

13

Sorry helemaal 'off topic' afgedwaald: veeeeel succes! Niet vergeten het resultaat te showen hè?

14

Sonj@ schreef:

Hahahaha... mijn moeder en ik eten/lusten ook geen chocolade dus die mensen bestaan echt, ik ben het voorbeeld (eet zelfs geen taart.koekjes, cupcakes oid)

15

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook -bijna- nooit mijn eigen taarten eet omdat ik fondanttaarten niet lekker vind Willeke87  :O  :shh:

Maar een appeltaartje  :9  :9  :lol:  :lol:

16

Wat een heerlijk off-topic gesprek ontstaat hier...lijkt wel haast de babbel  ;)
Het lintje om de lange vingers lijkt ineens niet meer relevant.....

Bianca's bakery

17

Uiteindelijk heb ik een taart gemaakt ZONDER lange vingers, en dus was een lint ook niet nodig  :lol:
Dit is de 'm geworden

Bianca's bakery