Vraag maar raak, ik hoop dat mijn antwoorden je kunnen helpen....
Zolang je de aarbeienstukje maar wel in/op het mascarpone/slagroom mengsel legt en om de laagjes m/s mix een dijkje botercreme spuit (tegen het uitlekken) zit je goed.
Door het temp-verschil koelkast en keuken zal er zich enigszins wel wat condens (ook plakfunctie) op de botercreme vormen en aangezien het je eerste taart is die je bekleed komt de botercreme wel weer op kamertemp en zal deze weer zacht worden dus plakken zal je fondant zeker doen.
Alleen als je je eieren bewaard in de koelkast kan je ze nu al wel op je aanrecht leggen dan zijn ze morgen gewoon op kamertemperatuur. (Zou je de eitjes morgen pas voor gebruik uit de koelkast halen dan kan je ze ong 7 minuten in warm water uit de kraan op temp laten komen) Ik zou kiezen voor het eerst. Voor het mixen het warmste water uit je kraan gebruiken, met kokend water heb je straks een omelet in je kom . (ik gebruik zelf een biscuitmix, heb nog niet geprobeerd om zelf de mix te maken)
Voor je oven: Gebruik je een combi oven met hetelucht functie? De een vind oplopend bakken ideaal en de ander bakt gewoon op de opgegeven temp in een keer. Bij oplopend bakken moet je iedere 10 minuten de temperatuur 10 graden omhoog doen. Dus voorverwarmen op 145, dan 10 min bakken, daarna 10 min op 155, dan 10 min op 165, 10 min op 175 en als laatste 10 min op 185. Dan bak je 50 minuten in totaal. Als je biscuit na die tijd nog niet helemaal droog is boven in kan je de baktijd met 5 minuten per keer verhogen, totdat je biscuit helemaal droog is. Controleren met naald of sateprikker nadat 2/3 van je baktijd verstreken is anders zakt je biscuit in tot een zielig hoopje.
Mocht je nog vragen hebben, zet ze maar neer. Ik ga eens kijken of het lukt om een orchidee in elkaar te zetten.
Groetjes Kirsten