Onderwerp: Hoeveel tijd besteed jij aan een taart?
Ik weet dat het afhankelijk is van het type taart en vooral van de versieringen die je aanbrengt en dat er dus niet kan gesproken worden over "standaardtijd", maar ik stel me heel vaak de vraag hoeveel tijd de bakster nodig heeft gehad om haar taart te maken (ik stel de vraag ook af en toe).
Ik heb een drukke job, dus maak ik (of probeer ik toch) mijn versieringen op voorhand, elke avond na het werk een uurtje of 2. De avond voordien maak ik dan mijn taart.
Het is geen uitzondering dat ik dan bezig ben tot 2u 's morgens (keuken opruimen lukt trouwens niet altijd )
Mijn groot probleem is dat ik heel veel ideeën opdoe via het internet en dan in mijn hoofd de taart al een beetje samenstel, maar het is heel vaak dat het resultaat uiteindelijk helemaal anders uitdraait.
Deze taart bijvoorbeeld heb ik 6uur nodig gehad
Gisteren heb ik 36 cupcakes gebakken, 24 vanille en 12 choco-chocochips. Terwijl ik aan het bakken was heeft de echtgenoot de cupcakewrappers geknipt (gelukkig maar). Ik heb maar 20 cupcakes met fondant kunnen versieren en maar heel sober (dit weekend post ik een foto). Ik had de moed niet meer om de choco-chocochips te versieren, dus daar gaan we vanavond snel een toef slagroom op spuiten. Ik ben daar uiteindelijk 5u30 mee bezig geweest.
Dat lijkt me zo ontichelijk lang.
Gemiddeld ben ik zo'n 6u bezig met een taart. En dan bedoel ik, van het ogenblik dat ik hem bak tot hij versierd is. Dus als ik wat boetseersels heb, die maak ik op voorhand, die tijd reken ik er zelfs niet bij. (mijn paardenstal heb ik de boetseersels de avond zelf gemaakt wegens geen tijd voordien)
Ik lees graag jullie ervaringen, hoe jullie jullie organiseren, hoeveel tijd jullie nodig hebben om een taart te maken. Ik heb een beetje geruststelling nodig denk ik
Blog: Whippy's fun baking