26

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

proficiat

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

27

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Hoi,

Ik ben op zoek naar een goede Kenwood Chef keukenmachine. Nu kan ik deze ook voor minder geld in Duitsland kopen. Beetje spannend met garantie en zo, dus ik twijfel nog. Iemand ervaring?
En een andere vraag: wat voor kookboek krijg je bij je Kenwood Chef (ik denk over de KMC10)? Is dat de moeite waard?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Liesbeth

28 Laatst bewerkt door ireen123 (08-06-2013 18:26)

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Janneke, de extra's gelden alleen bij aankoop in een winkel in NL.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

29

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Hoi Irene,
Bedankt voor je reactie -zoiets vermoedde ik inderdaad. Dat wordt dus even afwegen.... Is het kookboek wat jou betreft de moeite waard? Het zou mijn eerste keukenmachine worden, dus wat dar betreft kan ik wel zoiets gebruiken, denk ik!

30

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Het is een kookboek  van  +/- 170 pagina's, toegespitst op de onderdelen en een toepassing gerecht daarvoor.

Het beschrijft dus welk onderdeel je daarvoor gebruikt en het bijhorende recept. Is wel nuttig, zo gebruik je tenminste vaker je machine omdat je weet hoe het moet :D
Verder ligt het eraan hoeveel ervaring je met pruttelen in de keuken hebt of het voor jou toegevoegde waarde heeft.

Vond jij het veel prijsverschil dan NL-DE ?
Duitsland heeft veel bakkers en koks, maar kookwinkels zijn er niet veel.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

31

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Ik kreeg bij de Kenwood major titanium in NL ook een gratis accessoire
Is toch gauw een waarde van  +/- 100 euro.
ff controleren of dat op de KMC010 ook zo is.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

32

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Het prijsverschil zit hem vooral in de accessoires - in Duitsland kan ik een pakket kopen (vrijwel identiek aan het megapakket wat hier bij de Major wordt verkocht) - die is in NL niet te koop. Het is dus even afwegen welke accessoires ik er sowieso bij zou willen hebben, om te kijken of ik echt voordeliger uit ben. En dan moet ik die actie met een gratis accessoire inderdaad even meerekenen.
Jij hebt geloof ik zo'n pakket met veel accessoires, toch?

Dat kookbloek klinkt wel als nuttig in elk geval! Ik ga nog even puzzelen....

33

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Yep, ik heb de megapack Major Titanium
Hier zie je wat erbij zit
http://www.kookpunt.nl/kenwood-keukenma … duct/4565/

Als extra, had ik de sapcentrifuge gekozen.

De 5 jaar pick-up en return garantie vond ik ook prettig van kookpunt.

Puzzel ze :D

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

34

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Het is zover; er staat een mooie Kenwood Chef in mijn keuken! Ik heb 'm uiteindelijk toch in NL gekocht, bij 12cook.nl. Uiteindelijk leek dat de beste keuze. Ik mag nog een gratis accessoire uitzoeken (wordt de foodprocessor) en het kookboek is al onderweg.
Irene, bedankt voor je reacties!

35

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Marijke1981 schreef:

Nou Ml en ik zijn er uit, alhoewel hij de beslissing aan mij over liet   :lol: 


We hebben afgelopen zaterdag bij Oldenhof Kookkado de Kitchenaid Artisan aangeschaft met de actie ijsmachine erbij en omdat we nog een aantal andere dingen hadden aangeschaft kregen we de

Flexiklopper er gratis bij!  :)

Heb naar de KA geluisterd in de winkel en hij maakt echt een heel mooi geluidje, bijna niet dus    (vergeleken met eerder gekochte philips keukenmachine hr7775).

Hebben gekeken naar Kenwood Major Titanium en vinden de KA toch echt de mooiste en weet je ML heeft een Kitchenaid tik gekregen  :)

Hij wilt nu ook uitbreiden met de hulpstukken ( pasta en rasp set enz)  en de andere ka producten.

We hebben nu een Magimix erbij genomen, die dient ook als Blender enz.

IK heb ook gevraagd over het mengen van brooddeeg en bij de oldenhof zeiden ze dat de KA 500 tot 750 gram brooddeeg gewoon goed mengt ( in het ka boekje staat tot 1 kg universeel en 810 g volkorenmeel) en dat het ook natuurlijk met de Kenwood Major Titanium kan maar dat die als je er 1 kg brooddeeg in wilt mengen hij gaat dansen op je aanrecht!


Maar goed allebei de apparaten zijn perfect maar wij zijn blij met onze

Zwarte Kitchenaid Artisan!   

(onze keuken is nl kleur palermo vanille en een houten aanrechtblad)

Groetjes Marijke

36 Laatst bewerkt door Marijke1981 (19-06-2013 10:25)

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

janneke_l schreef:

Het is zover; er staat een mooie Kenwood Chef in mijn keuken! Ik heb 'm uiteindelijk toch in NL gekocht, bij 12cook.nl. Uiteindelijk leek dat de beste keuze. Ik mag nog een gratis accessoire uitzoeken (wordt de foodprocessor) en het kookboek is al onderweg.
Irene, bedankt voor je reacties!



Gefeliciteerd!  :thumb: Welke op de site heb je precies aangeschaft?


Wij hebben de ka aangeschaft!

Groetjes Marijke

37

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

"Dansen" met zoveel brooddeeg zal volgens mij  in elke machine gebeuren, zo gauw je een zware bal deeg hebt.
Jij krijgt wat onbalans, doordat de zware deegbal dan links dan rechts zwiept.

Het is ook vaker, wat willen ze verkopen en wat is je persoonlijke voorkeur.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

38

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

@Janneke_l graag gedaan :)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

39 Laatst bewerkt door thieu1989 (13-01-2014 12:45)

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Mensen,

Wij zijn op dit moment aan het twijfelen welke keukenmachine we zullen kopen. In eerste instantie gingen we bijna blind voor de Kitchenaid Artisan (KA ook wel hier genoemd zie ik). Maar na nog eens goed kijken komt de Kenwood Major Titanium KMM020 op internet toch ook wel erg goed uit de bus.

Als jullie op dit moment de keuze hadden tussen een Kitchenaid Artisan of een Kenwood Major Titanium KMM020, welke zouden jullie dan kiezen en waarom?

Zelf heb ik de volgende balans opgemaakt (corrigeer a.u.b. als dit niet klopt!):

Kitchenaid:
- Wordt overal genoemd als zeer goede machine
- 300 watt is niet te weinig, komt door de overbrengingen heb ik gelezen
- stijlvol

Kenwood major:
- 1 van de sterkste modellen van kenwood
- 1500 watt...al is de vraag of dat te vergelijken is met de KA vanwege die overbrengingen.
- veel accessoires.
- grote mengkom

Klopt het als ik zeg dat de Major lijn van Kenwood een stapje boven de Artisan zit van Kitchenaid? Zou je hem moeten vergelijken met de heavy duty lijn van Kitchenaid of staat die weer boven de Kenwood?

En hoe zit het bijv. met geluid? Ik kan er weinig praktijk ervaringen van vinden, maakt de ene machine meer of minder geluid dan de andere? Het lijkt me sterk dat 1 van de topmodellen van Kenwood veel herrie maakt, maar je weet maar nooit!

Ik hoor graag jullie meningen!

40

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Ik heb sinds een aantal weken de kitchenaid artisan, ik wilde hem al heel lang en heb er lang voor moeten sparen. Maar nu achteraf ben ik er helemaal niet zo tevreden over, als ik de ingrediënten in de kom doe en zet hem aan, op de laagste stand, dan zit alles onder de bloem. Alles stuift en knoeit.

Ik heb al verschillende standen uitgeprobeerd maar het probleem blijft. Ik gebruik ook de schenkschild maar die houd echt niks tegen :(
Ik vraag me af of het wel normaal is?
Ik heb verschillende YouTube filmpjes bekeken en daar zie ik niet dat alles zo stuift en spat,
Herkennen jullie dit probleem?

Ik ben hierdoor geneigd om toch weer gewoon de handmixer te gaan gebruiken, dan hoef ik niet mijn hele keuken te reinigen na het gebruik.