1

Onderwerp: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Hallo Allemaal,


Ik weet dat er al veel topics over zijn, maar ik vraag het toch nog even, sommige topics zijn ook al wat ouder vandaar.


Ik ben aan het kijken voor een keukenrobot/ machine.


Graag zou ik van jullie de voor en nadelen horen over een Kenwood of een kitchenaid keukenrobot / machine.

Ook kwa geluid maken.


Alvast bedankt.


Gr Marijke

Groetjes Marijke

2

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

ik heb vorige maand een kichenaid artisan gewonnen :):):):) en ben er heeeeeeel blij mee. Mixed erg luchtig: k zou 2x een 20 cm taartje maken, maar heb van hetzelfde beslag ook nog 1 van 15 cm kunnen bakken:)
Ik kan het alleem vergelijken met mijn 12 jaar oude handmixertje. Kenwood ken ik verder niet, dus die vergelijking kan ik je niet geven....

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

3

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

ik heb een kenwood en daar ben ik heel erg tevreden over
maar nu na een aantal jaar maakt hij wel wat meer herrie
maar hij doet het nog steeds dus geen klachten

4

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

mickeymama schreef:

ik heb vorige maand een kichenaid artisan gewonnen :):):):) en ben er heeeeeeel blij mee. Mixed erg luchtig: k zou 2x een 20 cm taartje maken, maar heb van hetzelfde beslag ook nog 1 van 15 cm kunnen bakken:)
Ik kan het alleem vergelijken met mijn 12 jaar oude handmixertje. Kenwood ken ik verder niet, dus die vergelijking kan ik je niet geven....



ZOOOO  GEFELICITEERD met wat heb je hem gewonnen als ik vragen mag

Groetjes Marijke

5

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Ik heb zowel een Kenwood als Kitchenaid.
Kitchenaid klopt veel beter en super luchtig, maar maakt wel héél veel meer lawaai...

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

6

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Liene schreef:

Ik heb zowel een Kenwood als Kitchenaid.
Kitchenaid klopt veel beter en super luchtig, maar maakt wel héél veel meer lawaai...


OOh oke ik heb gehoord dat mensen weer vinden dat de kenwood meer herrie maakt.

Nou moet ik maar even goed in de winkel kijken  :rolleyes:

Maar je vind dus wel dat de kitchenaid beter klopt enzo

Groetjes Marijke

7

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Marijke1981 schreef:
mickeymama schreef:

ik heb vorige maand een kichenaid artisan gewonnen :):):):) en ben er heeeeeeel blij mee. Mixed erg luchtig: k zou 2x een 20 cm taartje maken, maar heb van hetzelfde beslag ook nog 1 van 15 cm kunnen bakken:)
Ik kan het alleen vergelijken met mijn 12 jaar oude handmixertje. Kenwood ken ik verder niet, dus die vergelijking kan ik je niet geven....



ZOOOO  GEFELICITEERD met wat heb je hem gewonnen als ik vragen mag

met een wedstrijd op FB taarten decoreren. Taart gemaakt in het thema lente/lentebloemen. ben er soms nog verbaast over.....360 inzendingen, en ik kom in de top 20 en de jury kiest mijn taart als winnaar....
Over het lawaai: ik vind het zelf meevallen, zeker in vergelijking met een handmixer. Zelf vind ik het stiekum wel een gezellig geluid.

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

8

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Liene schreef:

Ik heb zowel een Kenwood als Kitchenaid.
Kitchenaid klopt veel beter en super luchtig, maar maakt wel héél veel meer lawaai...

Da's grappig: mijn ervaring is precies andersom!! :lol:
maar er zijn natuurlijk wel vevrschillende soorten KA en Kenwood :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9 Laatst bewerkt door connie11 (18-05-2013 06:28)

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

De snelheid verschilt, de Kitchenaid gaat een tandje sneller op dezelfde stand als de Kenwood en de Kitchenaid kan met accessoires werken en is veeel duurder maar ik het geld wel waard. Ik heb de Kenwood en ben er zeker tevreden over.

Het lig er natuurlijk ook aan over welk type Kenwod je het hebt en Kitchenaid heeft ook verschillende types.

Als je voor de Kitcheaid gaat en graag zelf brood bakt dan zeker een zwaar type nemen.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

10

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

mickeymama schreef:
Marijke1981 schreef:
mickeymama schreef:

ik heb vorige maand een kichenaid artisan gewonnen :):):):) en ben er heeeeeeel blij mee. Mixed erg luchtig: k zou 2x een 20 cm taartje maken, maar heb van hetzelfde beslag ook nog 1 van 15 cm kunnen bakken:)
Ik kan het alleen vergelijken met mijn 12 jaar oude handmixertje. Kenwood ken ik verder niet, dus die vergelijking kan ik je niet geven....



ZOOOO  GEFELICITEERD met wat heb je hem gewonnen als ik vragen mag

met een wedstrijd op FB taarten decoreren. Taart gemaakt in het thema lente/lentebloemen. ben er soms nog verbaast over.....360 inzendingen, en ik kom in de top 20 en de jury kiest mijn taart als winnaar....
Over het lawaai: ik vind het zelf meevallen, zeker in vergelijking met een handmixer. Zelf vind ik het stiekum wel een gezellig geluid.


Jeetje wat knap! Dan moet het een hele mooie taart geweest zijn!
Geniet van je gewonnen kitchenaid!

Groetjes Marijke

11

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

connie11 schreef:

De snelheid verschilt, de Kitchenaid gaat een tandje sneller op dezelfde stand als de Kenwood en de Kitchenaid kan met accessoires werken en is veeel duurder maar ik het geld wel waard. Ik heb de Kenwood en ben er zeker tevreden over.

Het lig er natuurlijk ook aan over welk type Kenwood je het hebt en Kitchenaid heeft ook verschillende types.

Als je voor de Kitcheaid gaat en graag zelf brood bakt dan zeker een zwaar type nemen.

Het gaat dan om de kitchenaid artisan en om bijv De Kenwood Major Titanium megapack ( wat ik hier op het forum las van iemand die deze heeft, ook met veel erbij.

Ik wil wel zelf weer meer brood gaan bakken, heb ook een broodbakmachine, maar wat grotere broden ( zoals in de winkel) passen daar niet in.

Is de kitchenaid artisan goed met brooddeeg mengen?

En de kenwood major of andere kenwood?

Groetjes Marijke

12

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

En weet iemand hoe het met de klantenservice is van allebei, mocht er wat zijn??

Iemand hier ervaring mee?

Groetjes Marijke

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

ik heb  De Kenwood Major Titanium megapack maak veel taarten en vind hem geweldig.
klopt lekker luchtig en vind het echt meevallen kwa herrie.
had eerst een herman nou daar kon je amper naast blijven staan.
met de kenwood heb ik daar geen problemen mee.
de maat van de kom is ook lekker groot.
dus ik zou niet meer anders willen  :)

elke taart is een feestje ;-)

14 Laatst bewerkt door connie11 (18-05-2013 14:47)

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Marijke1981 schreef:
connie11 schreef:

De snelheid verschilt, de Kitchenaid gaat een tandje sneller op dezelfde stand als de Kenwood en de Kitchenaid kan met accessoires werken en is veeel duurder maar ik het geld wel waard. Ik heb de Kenwood en ben er zeker tevreden over.

Het lig er natuurlijk ook aan over welk type Kenwood je het hebt en Kitchenaid heeft ook verschillende types.

Als je voor de Kitcheaid gaat en graag zelf brood bakt dan zeker een zwaar type nemen.

Het gaat dan om de kitchenaid artisan en om bijv De Kenwood Major Titanium megapack ( wat ik hier op het forum las van iemand die deze heeft, ook met veel erbij.

Ik wil wel zelf weer meer brood gaan bakken, heb ook een broodbakmachine, maar wat grotere broden ( zoals in de winkel) passen daar niet in.

Is de kitchenaid artisan goed met brooddeeg mengen?

En de kenwood major of andere kenwood?

De duurste en grootste kitchenaid is het beste voor brooddeeg, deze heeft een grote deeghaak. De eenvoudige kitchenaid machines kneden het deeg niet goed genoeg.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

15 Laatst bewerkt door ireen123 (18-05-2013 15:59)

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Marijke1981 in het andere topic heb ik al het meeste beantwoord.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=223641

Maar deeg maken, gaat in de Kenwood Major Titanium zeker lukken, het is de zwaarste motor, een vermogen van 1500 Watt.
Geluid maakt hij niet noemenswaardig.
De handmixer hiervoor, die maakte pas lawaai :D
Boven dit model, Major Titanium komt alleen die programmeerbare en die met inductie koken erop.

O ja klantenservice, als je hem bij kookpunt of een andere NL winkel, koop mag je 1 accessoire gratis ( bij mij de sapcentrifuge) uitzoeken, en je krijgt nog een Kenwood kookboek voor de Major gratis.
Dat allemaal van kenwood.

Ik heb trouwens via kookpunt een pick up en return garantie van 5 jaar gratis erbij. Dus geen gesleep of dure porto als er wat mocht zijn.
Staan die 5 jaar pick up en return niet op de factuur, reageer dan even naar hun( kookpunt) en ze zetten het er nog even duidelijk op. ( zo krijg je geen welles nietes achteraf)

Voor meer info, zeg het maar
Ik heb hem dus van kookpunt.nl

Veel plezier met uitzoeken

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Marijke1981 schreef:
Liene schreef:

Ik heb zowel een Kenwood als Kitchenaid.
Kitchenaid klopt veel beter en super luchtig, maar maakt wel héél veel meer lawaai...


OOh oke ik heb gehoord dat mensen weer vinden dat de kenwood meer herrie maakt.

Nou moet ik maar even goed in de winkel kijken  :rolleyes:

Maar je vind dus wel dat de kitchenaid beter klopt enzo

Mijn kenwood maakt inderdaad best wel herrie. Heel raar maar ik ben er zelfs aan gehecht. Ik word helemaal rustig als Kennie werkt, dan kan ik vaak alvast het een en ander klaar zetten, opruimen.  Ik vind het geen probleem. Tenzij je altijd wilt bakken als iedereen nog slaapt of zo. Ik had ook liever een kitchen aid, alleen al hoe die eruit ziet is om te smullen maar ik vind hem te duur.  Mijn kenwood heeft ook een blender en die gebruik ik ook vaak. (de bijgeleverde gehaktmolen echter ligt te nixen in de kast :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

17

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Ik heb een Kennie met heel veel accessoires, zoals snijschijven, blender, rasp en nog veel meer!! Super apparaat!! Het geluid neem ik voor lief, ze maken nl allemaal lawaai. Ik denk dat het vooral persoonlijke voorkeur is welke je prettig vind. Het uiterlijk, de prijs, is allemaal belangrijk.

met een taart in de hand, maak je overal vrienden

18

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

ireen123 schreef:

Marijke1981 in het andere topic heb ik al het meeste beantwoord.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=223641

Maar deeg maken, gaat in de Kenwood Major Titanium zeker lukken, het is de zwaarste motor, een vermogen van 1500 Watt.
Geluid maakt hij niet noemenswaardig.
De handmixer hiervoor, die maakte pas lawaai :D
Boven dit model, Major Titanium komt alleen die programmeerbare en die met inductie koken erop.

O ja klantenservice, als je hem bij kookpunt of een andere NL winkel, koop mag je 1 accessoire gratis ( bij mij de sapcentrifuge) uitzoeken, en je krijgt nog een Kenwood kookboek voor de Major gratis.
Dat allemaal van kenwood.

Ik heb trouwens via kookpunt een pick up en return garantie van 5 jaar gratis erbij. Dus geen gesleep of dure porto als er wat mocht zijn.
Staan die 5 jaar pick up en return niet op de factuur, reageer dan even naar hun( kookpunt) en ze zetten het er nog even duidelijk op. ( zo krijg je geen welles nietes achteraf)

Voor meer info, zeg het maar
Ik heb hem dus van kookpunt.nl

Veel plezier met uitzoeken


Bedankt voor je informatie ireen123!

We gaan zaterdag naar Oldenhof toe, en ik denk eigenlijk wel zeker dat het De Kenwood Major Titanium megapack gaat worden.

Ik vind een Kitchenaid natuurlijk ook helemaal geweldig, maar meer dan de artisan gaat het niet worden, is ook niet nodig want het is voor thuis gebruik en ik bak ook niet voor anderen.

Maar ik wil wel ook zelf brooddeeg er mee gaan maken, zodat ze wat groter worden dan in de broodbakmachine, dus dan kan ik blijkbaar beter gaan voor de Kenwood!

Ben benieuwd zaterdag.

Nogmaal bedankt!

:thumb:

Groetjes Marijke

19

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

connie11 schreef:
Marijke1981 schreef:
connie11 schreef:

De snelheid verschilt, de Kitchenaid gaat een tandje sneller op dezelfde stand als de Kenwood en de Kitchenaid kan met accessoires werken en is veeel duurder maar ik het geld wel waard. Ik heb de Kenwood en ben er zeker tevreden over.

Het lig er natuurlijk ook aan over welk type Kenwood je het hebt en Kitchenaid heeft ook verschillende types.

Als je voor de Kitcheaid gaat en graag zelf brood bakt dan zeker een zwaar type nemen.

Het gaat dan om de kitchenaid artisan en om bijv De Kenwood Major Titanium megapack ( wat ik hier op het forum las van iemand die deze heeft, ook met veel erbij.

Ik wil wel zelf weer meer brood gaan bakken, heb ook een broodbakmachine, maar wat grotere broden ( zoals in de winkel) passen daar niet in.

Is de kitchenaid artisan goed met brooddeeg mengen?

En de kenwood major of andere kenwood?

De duurste en grootste kitchenaid is het beste voor brooddeeg, deze heeft een grote deeghaak. De eenvoudige kitchenaid machines kneden het deeg niet goed genoeg.


Bedankt voor je reactie connie11!

Als het alleen goed mogelijk is met de duurste en de grootste kitchenaid vind ik dat te duur voor niet iedere dag brooddeeg maken of bakken.

Denk dat het de kenwood gaat worden, maar ga wel even informeren naar de herrie van allebei.

Groetjes Marijke

20

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

ik heb een kenwood chef titanium. geweldig apparaat! kan niet vergelijken met KA, maar deze bevalt prima! zit een speciale flexi-klopper bij. die is ideaal voor romige mengsels zoals botercreme.

inderdaad krijg je (als de actie loopt en dat is te vinden op de site van kenwood zelf) een gratis accessoire bij je apparaat bij bepaalde winkels. Let echter op! er zijn webwinkels die ook met deze actie adverteren, maar webwinkels tellen niet heb ik me laten vertellen door kenwood-klantenservice (dat was vorig jaar en ze zouden onderzoekje starten naar deze foute adverteerders, maar ze kunnen er dus nog tussenzitten). Ik heb bij pepermolen in Nieuwegein gekocht. super service daar overigens! (ik kreeg een gratis upgrate naar een limited edition omdat het basismodel op was! geen extra opties, alleen de kleur, maar toch). en hebben ook webwinkel. Omdat ze ook fysieke winkel hebben willen ze je ook gebruik laten maken van de gratis accessoire actie ook als je via webwinkel koopt.

maar die flexi-klopper! daar ben ik voor gezwicht!

succes met kiezen

21

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Via kookpunt krijg je bij je apparaat ( Major Titanium)  een foldertje waarop je je keuze, voor een gratis accessoire moet aankruisen.
Zij hebben o.a. ook een fysieke kookwinkel genaamd Oldenhof.

Idd officieel zijn webwinkels uitgesloten, mss omdat die overal ter wereld kunnen zitten?

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

22 Laatst bewerkt door Marijke1981 (30-05-2013 07:20)

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

Nou Ml en ik zijn er uit, alhoewel hij de beslissing aan mij over liet   :lol: 


We hebben afgelopen zaterdag bij Oldenhof Kookkado de Kitchenaid Artisan aangeschaft met de actie ijsmachine erbij en omdat we nog een aantal andere dingen hadden aangeschaft kregen we de

Flexiklopper er gratis bij!  :)

Heb naar de KA geluisterd in de winkel en hij maakt echt een heel mooi geluidje, bijna niet dus    (vergeleken met eerder gekochte philips keukenmachine hr7775).

Hebben gekeken naar Kenwood Major Titanium en vinden de KA toch echt de mooiste en weet je ML heeft een Kitchenaid tik gekregen  :)

Hij wilt nu ook uitbreiden met de hulpstukken ( pasta en rasp set enz)  en de andere ka producten.

We hebben nu een Magimix erbij genomen, die dient ook als Blender enz.

IK heb ook gevraagd over het mengen van brooddeeg en bij de oldenhof zeiden ze dat de KA 500 tot 750 gram brooddeeg gewoon goed mengt ( in het ka boekje staat tot 1 kg universeel en 810 g volkorenmeel) en dat het ook natuurlijk met de Kenwood Major Titanium kan maar dat die als je er 1 kg brooddeeg in wilt mengen hij gaat dansen op je aanrecht!


Maar goed allebei de apparaten zijn perfect maar wij zijn blij met onze

Zwarte Kitchenaid Artisan!   

(onze keuken is nl kleur palermo vanille en een houten aanrechtblad)

Groetjes Marijke

23

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

gefeliciteerd met je mooie aankopen :Y

vanaf nu hele dagen in de keuken ;)

en ja, het is smullen daar bij Oldenhof :D , niet te vaak binnenlopen :D

24

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

omakneeltje schreef:

gefeliciteerd met je mooie aankopen :Y

vanaf nu hele dagen in de keuken ;)

en ja, het is smullen daar bij Oldenhof :D , niet te vaak binnenlopen :D


Bedankt.

haha  nou het staan in de keuken is nu nog even op een laag pitje, eerst even van een pijnlijke grote niersteen af en dan zal het zeker weten komen om meer van de KA te gaan genieten!


Ja idd niet te vaak binnenlopen bij de oldenhof  ;)

Groetjes Marijke

25

Re: Voor en nadelen van een kenwood of kitchenaid

o, dat is minder,

sterkte met de ingreep,

en beterschap .

tijdens herstelperiode kun je mooi recepten verzamelen :Y