1 Laatst bewerkt door Cherishe (05-01-2014 00:07)

Onderwerp: Nieuwe Kitchenaid Artisan.Bowl maat?Wat zouden jullie doen

Hallo taarten/koekjes/brood bakkers

Ik ben nieuw op het forum en gooi er maar meteen een probleem in waar ik op dit moment mee zit....


Ik ben sinds donderdag de zeer trotse bezitter van een Kitchenaid Artisan. Omdat ik nog even ruimte moest maken heb ik hem alleen geïnspecteerd op beschadigingen en is hij toen weer de doos in gegaan.Vandaag wilde ik hem op de plek zetten en viel me op dat de RVS bowl best klein was en niet zo goed leek te passen,ook de spatdeksel viel er steeds van af.Ik heb de combi met de glazen bowl erbij en de bowl bleek veel groter dan de RVS bowl ( en past wel mooi)Op de bodem van mijn RVS Bowl staat wel KSM150 dus het moet wel bedoeld zijn voor de Artisan. Lijkt/is jullie bowl ook kleiner dan de glazen variant?De bowl past letterlijk in de glazen bowl!
De standaard RVS bowl van de KA Artisan zou toch even groot moeten zijn als de glazen bowl?Beiden 4,83l?Mijn bowl is echt een stuk kleiner maar klikt wel mooi vast.Weet iemand welke maten er nog meer zijn en wat er bij de goede RVS bowl op de bodem hoort te staanIk lees op sites dat er ook een 4.25 liter variant is....het lijkt wel of ik die heb.is er een leukste taarten forummer die deze variant heeft en mij kan vertellen wat daarbij op de bodem staat?Anders wordt het liters gieten :)

PS....heb mijn "booohooo ik ben zo teleurgesteld topic" even wat ingekort ;)

2

Re: Nieuwe Kitchenaid Artisan.Bowl maat?Wat zouden jullie doen

Mijn glazen kom lijkt ook groter dan de rvs, maar ze passen beiden goed in de machine. Dit lijkt denk ik ook omdat de glazen kom veel dikker is.
Ik heb even voor je gekeken en bij mij staat er idd KSM 150 onder. De kleinere kom is volgens mij van de classic.
Het spatdeksel zit er niet heel vast op, dat klopt. Heeft wat speling. Ik heb ook een afsluitdeksel bij de glazen kom. Deze past totaal niet op de RVS kom. Dus ja, de kom is smaller, maar alleen aan de buitenkant volgens mij.
Heb je het nagemeten met water? Het gaat natuurlijk uiteindelijk om de inhoud.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Re: Nieuwe Kitchenaid Artisan.Bowl maat?Wat zouden jullie doen

Bedankt voor je reactie!!!Ik heb gemeten en het scheelt echt veel met de glazen kom.

Ik heb een vriendin gebeld en via skype hebben we waterkopjes gemeten ( we hebben dezelfde kopjes).Echt heel raar, haar kom is groter maar er staat wel hetzelfde onder.Volgens mij heb ik gewoon een misvormde kom of zo :)

De winkel waar ik hem heb gekocht heeft echt erg goede service dus ik ga er vanuit dat ik alleen de kom kan omruilen.Ik ben nu al bijna gehecht aan mijn KA  dus ruilen wil ik niet meer haha.Ik had echt even een "wat is dat nu" momentje toen ik de rvs kom naast de glazen kom zag :)

4

Re: Nieuwe Kitchenaid Artisan.Bowl maat?Wat zouden jullie doen

Kun je eens een foto posten? Blijft raar...
Wil morgen wel eens kijken of mijn RVS kom in de glazen past, maar daar moet ik nu teveel toeren voor uithalen: 't is laat ;)
Zit er wel een handvat aan je kom?
De kom van de classic is 4,28 l, geborsteld RVS (buitenkant) en heeft geen handvat. Die van de artisan is 4,83 l, glanzend RVS (buitenkant) en met handvat. Voor zover ik weet dan hè :)

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Re: Nieuwe Kitchenaid Artisan.Bowl maat?Wat zouden jullie doen

Zal er morgen met een litermaat ook eens water ingooien.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

6

Re: Nieuwe Kitchenaid Artisan.Bowl maat?Wat zouden jullie doen

Nou ik heb eens gekeken. Mijn RVS kom past niet in de glazen. En als ik het met water nameet gaat er in mijn RVS kom zelfs 150 ml water méér dan in de glazen...
Je hebt dus absoluut de verkeerde kom :y

Balen....

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7

Re: Nieuwe Kitchenaid Artisan.Bowl maat?Wat zouden jullie doen

Wat lief dat je dat hebt gedaan!

Ik vind het eigenlijk wel grappig ondertussen....ik heb blijkbaar een exclusief modelletje kom  :)
Het handvat is ook anders dan de kom die bij de KA hoort...ik heb geen ribbels.

Winkel heeft supersnel op mailtje gereageerd en ik mag hem ruilen voor een andere kom.Prima geregeld toch?Vandaag bezoek van een vriendin en we gaan ( met de glazen kom) de KA inwijden.Zo'n zin in.Ik hoop hier vanaf nu alleen nog maar hele positieve verhalen te posten en nogmaals superbedankt voor je hulp en je reactie.Fijn begin op het forum!

8

Re: Nieuwe Kitchenaid Artisan.Bowl maat?Wat zouden jullie doen

Graag gedaan! Ik hoop dat je net zo veel plezier aan je KA zult beleven als ik! Ik kan echt niet meer zonder. En dat je natuurlijk heerlijke baksels maakt!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym