101

Re: Toef van witte chocoladecanache geprobeerd

Motorwaus schreef:

Heb vandaag de ganache gemaakt met pure en witte chocola, damm das lekker. Heb wat over was in de diepvries gestopt. Iemand een idee hoe lang het dan nog houdbaar is?

Heb je puur en wit bij elkaar gedaan? Of heb je er twee gemaakt?

102 Laatst bewerkt door Motorwaus (18-11-2011 12:27)

Nee 2 soorten, zo zelfverzekerd ben ik nog niet dat ik dingen zelf ga verzinnen :D. Wel heel erg lekker hoor, alleen de toef was mislukt. Verkeerde spuitmondje.

De witte chocolade ganache ga ik gebruiken voor vulling en afsmeren  voor de sinterklaastaart samen met speculoos pasta.

103

Wat ik zelf erg lekker vind bij witte ganache is om er een beeeetje citroensap door te doen. Wordt 'ie lekker fris van. :)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

104

Gaaaaf!!

-------------------------
Groetjes Chantal

105

bedankt voor dit topic, heb er heel veel info uit kunnen halen!

106

En dat is de bedoeling hier ook van "dus graag gedaan" en verder ook iedereen bedankt die hier op mijn cakejes met witte chocolade canache gereageerd heeft en opmerkingen gedeelt heeft.  :thumb:

107

Wat een mooie cupcakes! Leuke wrappers, aardbeitjes en smaken. Mmmm Wow dit lijkt mij ook lekkerder dan boter crème ik ga dit ook proberen! Fijn dat je dit hebt gedeeld!

Bij ons op de boerderij is het elke dag een feestje!
mama, boerin, bakken, tupperware

108

Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar met 650 gram witte chocolade op 200 ml slagroom (of is het 250, bekertje iig) krijg ik het niet voor elkaar. Het wordt zo dik dat ik de chocolade er niet meer door heen geroerd krijg. Ik heb het laatst met 300 gram chocolade gedaan, dat ging wel goed en was erg lekker.

109 Laatst bewerkt door dollelollypop (07-01-2012 17:38)

Ja Roosloveroze het is in 250 ml slagroom en niet in 200 ml.
Als je kijkt op pagina 2 daar staat het ook beschreven.  ;)
Nog maar eens proberen dan als ik jou was  :)
Het lukt echt wel hoor maar misschien moet je de slagroom ( wel blijven roeren ) even op het vuur laten totdat het bijna gesmolten is en er dan pas afhalen.

110

Ik heb m ook uitgeprobeerd. Ik kreeg ook meer een soort witte chocopasta. Ik kon er geen toeven mee spuiten. Hij smaakte overigens wel heerlijk hahahaha. Ik ga de volgende keer ook proberen met minder choco.

111

Nurse81 schreef:

Ik heb m ook uitgeprobeerd. Ik kreeg ook meer een soort witte chocopasta. Ik kon er geen toeven mee spuiten. Hij smaakte overigens wel heerlijk hahahaha. Ik ga de volgende keer ook proberen met minder choco.

Misschien ligt het er ook aan welke chocolade je gebruikt?
Ik weet het niet hoor maar bij mij ging het echt prima maar het duurde inderdaad wel even voor het allemaal gesmolten was.
Of misschien je chocolade heel erg fijn hakken dan smelt het ook sneller  :)

112

Ik had de callebaut chocoladedrups. Ik ga het morgen weer proberen...

113

Lief, zien er super uit.

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

114

Hmm klinkt lekker ik moet zaterdag ook cc's maken
ga ik het ook even proberen naar dan met melk chocolade.
:)