1

Onderwerp: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Mijn lieve rode Kennie is er na 2 jaar en 9 maanden mee opgehouden. Ik bak niet heel veel, eind augustus voor 't laatst gebruikt en toen was er niks loos. Gisteren pakte ik 'm weer (staat netjes onder een hoes, stofvrij enzo) en toen wilde 'ie ineens niks meer. :(

Hebben meer mensen hier wel eens last van gehad en wat was toen de oorzaak? We denken dat het iets in de elektriciteit is omdat 'ie echt he-le-maal niks meer doet. Maar hij heeft ook geen 'poef'  gezegd of ruikt doorgebrand.

Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de tandwielen in de mengkop schoon te maken, dat was hard nodig. Ookal probeer ik het stuiven te voorkomen, er zat toch vies mengsel van smeerolie en poedersuiker in de kop. Maar de motor zelf (helemaal open geschroefd) was schoon gelukkig, daar zit geen rotzooi in.

Uiteraard valt 'ie al buiten de garantie en zo. Baal er echt gigantisch van en het komt natuurlijk ook absoluut niet uit om een nieuwe te kopen (of dik te moeten dokken voor reparatie). Heb gelukkig al wel een oplossing aangeboden gekregen voor de bruidstaart van over 3 weken, maar daarmee is m'n eigen apparaat nog niet heel. Mimimi. :(

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

2

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Die van mij is er toen na een half jaar mee opgehouden ook zomaar zonder een poef. Teruggebracht en toen bleek dat de motor kapot was en ook niet meer te maken.

:(

3

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

De jouwe was dus een half jaar oud toen de motor er mee ophield? Mag toch hopen dat je een nieuwe hebt gekregen?

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

4

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Oh, kan je niet helpen, maar wil wel even zeggen dat ik het super balen vind voor je :(

5

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Ik zou er toch mee teruggaan, ook al is de (volle) garantieperiode voorbij. Van een zo'n apparaat met een dergelijke prijs mag je toch wel een (wat) langere levensduur verwachten??
Je zult vast geen 'gratis reparatie' krijgen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze helemaal niks voor je kunnen doen  :think:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Nou, de medewerker die ik net aan de lijn had kon inderdaad niks voor me doen. "Tsja, kan gebeuren, maar het is buiten de garantietermijn." Valt me toch vies tegen van ze. Kan 'm wel bij ze aanbieden om te laten onderzoeken wat er mis is, maar dat gaat 50-60 euro kosten (en dan is 'ie nog niet gemaakt).

Wettelijk werkt het natuurlijk niet zo (recht op deugelijk apparaat), maar ik heb geen kassabon omdat het een cadeau was. Heb de gevers (mijn ouders) natuurlijk wel gevraagd of zij de bon nog hebben, maar ik vrees van niet.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

7

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Balen  :/

Misschien kun je de losse onderdelen (kom, klopper e.d.) los verkopen om je zo weer op weg te helpen naar een nieuwe?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Ik ga eerst proberen om de bon op te vragen (kan blijkbaar bij Makro!) en proberen of het op die manier lukt. :)

En ik was daarna eigenlijk van plan om een nieuwe Kennie te kopen, want die is 'betaalbaar' en meerdere kommen vind ik eigenlijk wel heel handig. Alleen heb ik nu een KitchenAid Artisan te leen, en man o man.. Afgezien vandat 'ie meer herrie maakt ben ik helemaal in love. Dit gaat echt als een tierelier! Misschien toch maar een poos doorsparen.   O-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

9

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Ik ga eerst proberen om de bon op te vragen (kan blijkbaar bij Makro!) en proberen of het op die manier lukt. :)

Ja kan heb ik laatst ook gehad. Dan moet je wel precies weten wanneer iets gekocht is. Anders was het niet mogelijk werd tegen mij gezegd. Succes ermee Al is het zeker balen.

10

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Bedankt voor de tip! Gelukkig kun je via internet een heel eind terug in de bankafschriften en ze hebben nu zelfs het tijdstip waarop de betaling gedaan is. ;)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

11

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Nou gelukkig en ik hoop echt voor je dat lukt.
Mijn eerste kennie twee jr geleden was ook binnen paar mnd kapot. Hij maakte echt ineens heel hard geluid en alsof die doordraaide helemaal. Ik dacht toen weleens nog ff en hij knalt hier van aanrecht af. Toch op gegeven moment mee terug gegaan naar makro. Is hij opgestuurd geweest en uiteindelijk een nieuwe gekregen omdat die oude niet meer gemaakt kon worden.
En garantie is misschien voorbij maar ze kunnen zien dat je hem goed onderhouden hebt. Herinnerd mij er trouwens aan dat ik die van mij ook eens goed moet schoonmaken. Ook die kop maar eens loshalen  :/

12

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Nou, reparatie moet 175 euro gaan kosten en valt uiteraard buiten de garantie.

Ofwel: dat gaan we niet doen.

Gelukkig heb ik een heel lieve man die snapt dat ik m'n machientje erg mis, maar ook verstandig genoeg is om in te zien dat de regelmaat waarmee ik 'm gebruik een nieuwe Kennie met 2 jaar weer stuk zal zijn. Dus heeft 'ie onze huwelijksverjaardag, verkeringsverjaardag, sinterklaas en mijn verjaardag en alle bosjes bloemen die 'ie nooit eens mee naar huis neemt ( :P ) op 'n hoopje gegooid en staat er een over een paar daagjes een keizerrode KA te shinen in m'n keukentje. Esthetisch niet zo mooi als een Kennie, maar hij werkt echt heerlijk (heb er nu nl eentje te leen ;)). Ben er zo blij mee! :D

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

13

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Gefeliciteerd met je KA! Heerlijk apparaat...

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

14 Laatst bewerkt door Esther68 (09-11-2013 23:57)

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Ik had laatst ook dat mijn Kennie ineens niks meer deed. Moest soms de kop aanslingeren, zeg maar. Ik heb ook geprobeerd de kop los te draaien, maar durfde niet verder te draaien omdat het niet ging, en ik bang was dat ik iets stuk draaide. Maar je kunt de kop dus wel eraf halen?
Mijn Kennie is trouwens ook iets van 3+ jaar...

Ook gefeliciteerd met je KA... :) (hoop ik ook ooit eens te kopen/krijgen...)

15

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Je kunt bij het radarwerk komen door de inbus los te draaien waar je je kloppers opzet. Dan draai je 'm er zo uit en kun je dat mechaniek schoonmaken.

De rest van de machine uit elkaar halen is even prutsen, had geloof ik 7 schroeven los voor ik bij de motor kon komen. Nou ben ik vrij technisch en niet bang voor de soldeerbout  :D  maar ook met de multimeter konden we niet zo snel een oorzaak vinden. Volgens het reparatieformulier moesten er ook meerdere dingen vervangen worden. Heb er nooit wat van gemerkt dat 'ie kuren begon te krijgen, deed het altijd als een zonnetje. :)

En ik ben heel blij met m'n KA. :D Van de week ga ik opzoek naar een leuk stukje tafelzeil voor een mooie hoes. :)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

16

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

elleoj schreef:

Nou, reparatie moet 175 euro gaan kosten en valt uiteraard buiten de garantie.

Je hebt meer rechten als consument dan je denkt:

http://www.consuwijzer.nl/elektronica/g … -in-europa

En van de Apptoinette (Radar-app)
"Het artikel moet voldoen aan redelijke verwachtingen en de klant mag een normale gebruiksduur verwachten. Afhankelijk van het product kan dat langer zijn dan 2 jaar. De wet is daarover duidelijk: het aflopen van de door de producent of verkoper gestelde garantietermijn doet aan dit recht van de klant niets af."

En een bonnetje hoef je niet verplicht te bewaren, als je de datum van aankoop maar kunt bewijzen, dat kan mbv de bankafschriften.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

17

Re: Kennie stuk, binnen 3 jaar :(

Behalve dan dat als je bij de Makro koopt niet als consument, maar als bedrijf de aanschaf doet. En dus de wetgeving over consumentenrecht niet geldt.  ;)  Na de fabrieksgarantie ben je als bedrijf gewoon de sjaak.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl