Hallo dames (en heren?..... )
Ook ik heb interesse om eventueel een foodprinter aan te schaffen en kreeg via de digi nieuwsbrief de aanbieding van Bouwhuis binnen.
Toen ik via Google zocht vond ik dezelfde Canon MG5350 voor 139,- bij Cake Art.nl voor het basispakket en 175,- starterspakket.
Hier zijn mijn vragen en hopelijk kunnen jullie daar jullie mening/visie op geven:
1. Wat is Decoglans precies? Heb je dat nodig nadat je geprint hebt?
2. Rekensommetje over reguliere printer bij Media Markt om vervolgens daar foodcartridges in te plaatsen klinkt ook aantrekkelijk: Hoe weet ik nou in welk type printer, welk type food cartridges passen? Wie kan me hierin adviseren?
3. Is het inderdaad een soort "plug and play" idee of moet ik eerst ervaring opdoen in de uitvoering hiervan? Gemiddeld 1,- per sheet is vrij prijzige aangelegenheid om te oefenen......
4. Indien de printer een tijdje stilgestaan heeft, kun je dan ook eerst een testprint op papier maken (met foodcartridges)? Of laat papier onhygiënische resten achter voor de eetbare sheets?
Mijn tips voor foto's in een vorm plaatsen via Word (2013) hieronder:
1. Open een nieuw Word bestand
2. Kies "invoegen" van een vorm en trek die vorm in de gewenste grootte en positie.
3. Klik met rechter muisknop in deze gemaakte vorm en kies voor "vulling".
4. Kies hier vervolgens voor "afbeelding" (pictogram bij mij )
5. Kies locatie van waar je de afbeelding vandaan wilt halen
6. Klaar ben je.
Tip: Kijk wel met bijvoorbeeld "afdrukvoorbeeld" of je gewenste afbeelding in de gewenste vorm volledig binnen de afdrukmarges vallen.....
Tip 2: Je kunt ook eerst je Word bestand naar PDF printen voordat je een print opdracht geeft. (Pas dan wel op indien je meerdere lagen over elkaar zou willen laten vallen! Dit kan in het geval van een PDF anders uitpakken dan je gewenst had, dus ook hier geldt: goed kijken op "afdrukvoorbeeld" op je beeldscherm.
Hopelijk heb ik jullie ook verder kunnen helpen met wat tips en ben erg benieuwd wat jullie adviezen, tips en visies zijn omtrent Food printers (en de type nummers)
Dank jullie wel!
Groetjes,
Linda