1

Onderwerp: wat vragen over foodprinter

Hallo allemaal
Ik mag een foodprinter voor mijn verjaardag uitzoeken .erg leuk. maar nu heb ik wat vragen hoe vaak moet je printen wil je niet dat de koppen verstopt gaan .waar kan ik het beste mijn printer kopen .
kan ik mijn printer aansluiten en na printen weer in kast zetten?alvast bedankt gr miep

2

Re: wat vragen over foodprinter

Bouwhuis kan ik je aanraden. Die heb ik zelf ook gekocht en ik hoor vaak goede reacties daarover. met name wat betreft de cartridges van Bouwhuis.

Ik ben ook voor anderen gaan printen, dus heb tot op heden nog geen problemen gehad met verstopte koppen. Of het daardoor komt of doordat ik cartridges van het bouwhuis gebruik weet ik niet ;)

Zolang je de printer in de kast niet op zijn zij gaat zetten, maar dus gewoon horizontaal zoals hij hoort te staan. Is het naar mijn weten geen probleem om hem in de kast te zetten.

De reden van horizontaal laten staan heeft volgens mij te maken dat de cartridges zouden kunnen lekken????

Succes en wat een ontzettend leuk kado!!

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

3

Re: wat vragen over foodprinter

[MOVE] -> keuken- en andere apparatuur

4

Re: wat vragen over foodprinter

iemand nog meer tips

Re: wat vragen over foodprinter

ik heb ooit gelezen dat als je hem met de knop uitzet de stekker er nog een kwartier in moet laten. zou beter zijn voor de printkop. geen idee of het een een april verzinsel was maar ik doe het steeds en heb nooit problemen gehad met verstopping oid en dat terwijl ik niet heel vaak print.
ik doe hem na het printen terug in de doos (heb nog geen eigen plekje) en dan gaat ie horizontaal op de plank. ik heb m ook bij bouwhuis vandaan.

liefs marieke

6

Re: wat vragen over foodprinter

@mariekepieke dankje wel dan ga ik hem bij bouwhuis bestellen .wat vind je fijner printer icing of frosty sheet ?allemaal bedankt voor denk hulp

7

Re: wat vragen over foodprinter

Ik vind frosty het fijnst!

.. Want taart kan altijd!!

8

Re: wat vragen over foodprinter

Hier ook een printer van bouwhuis,
Het model dat ik heb ( een canon) sluit de printkoppen af na het printen, zelfs na een 3 maanden stil staan geen probleem met verstopte cartridges... Hij geeft alleen niet goed aan wanneer ze leeg zijn, dus doe wel altijd een test printje op ouwel, frosting is mooier vind ik

Groetjes

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

9

Re: wat vragen over foodprinter

hoi lizzie
welk type nr van printer heb je?
gr

10

Re: wat vragen over foodprinter

miep75 schreef:

hoi lizzie
welk type nr van printer heb je?
gr

Ga ik morgen even voor je kijken

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

11

Re: wat vragen over foodprinter

Ik heb een canon ip 3600
Groetjes lizie

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

12

Re: wat vragen over foodprinter

dankje lizie

13

Re: wat vragen over foodprinter

Nou ik heb toch echt al 3 printer (de 3600) versleten met droge print koppen..  2 van bouwhuis en 1 van cake art..

De 3600 heeft nu een opvolger als ik het goed begreep.. ik heb iig nu de 4950..

14

Re: wat vragen over foodprinter

er is er nu een in de aanbieding bij bouwhuis  :)

liefs marieke

Re: wat vragen over foodprinter

Ik ben me ook aan t orienteren op foodprinters. Wat ik me steeds afvraag...Hebben jullie de foodprinter én de gewone printer op jullie pc aangesloten? Of staat de foodprinter in de kast en verwissel je hem met de gewone printer als je moet gaan "food-printen"??

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

16

Re: wat vragen over foodprinter

Esthers Feestelijke Taart schreef:

Ik ben me ook aan t orienteren op foodprinters. Wat ik me steeds afvraag...Hebben jullie de foodprinter én de gewone printer op jullie pc aangesloten? Of staat de foodprinter in de kast en verwissel je hem met de gewone printer als je moet gaan "food-printen"??

ik heb ze naast elkaar staan ( boven in mijn taarten kamertje) en als ik moet printen dan ga ik met de laptop naar boven en wissel het usb kabeltje en printen maar

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

17

Re: wat vragen over foodprinter

spidygirl schreef:
Esthers Feestelijke Taart schreef:

Ik ben me ook aan t orienteren op foodprinters. Wat ik me steeds afvraag...Hebben jullie de foodprinter én de gewone printer op jullie pc aangesloten? Of staat de foodprinter in de kast en verwissel je hem met de gewone printer als je moet gaan "food-printen"??

ik heb ze naast elkaar staan ( boven in mijn taarten kamertje) en als ik moet printen dan ga ik met de laptop naar boven en wissel het usb kabeltje en printen maar

ik heb de canon 4950 van bouwhuis en ben zeer tevreden.
bij problemen ( had ik in het begin met de instellingen) kan je ze bellen en ze helpen je stap voor stap erdoor heen

ik print fosty en icing
en het is echt prachtig.
ik heb hem nu denk ik bijna een jaartje en be er heel blij mee.
voor de resultaten kan je even gluren bij mijn berichten of op fb!

en heb idd gezien dat er nu 1 in de aanbieding is!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

18

Re: wat vragen over foodprinter

mariekepieke schreef:

er is er nu een in de aanbieding bij bouwhuis  :)


O wat erg, nu heb ik er ook eentje besteld :o  :o  :lol:

Re: wat vragen over foodprinter

Ik heb zondag bij Media Markt de Canon 5350 gekocht voor 89,00 en die heeft echt alles ook wifi dus kun je hem ook verder weg zetten dan bv je laptop of pc en ik vind dat makkelijker ivm dat mijn laptop in de huiskamer staat en om daar nu zo grote printer bij te zetten is wel erg veel van het goede.
De inkt die erbij zat heb ik voor 20,00 aan iemand anders verkocht,en ik ga zelf eetbare inkt op een site bestellen en dan heb je een zeer mooi set.

20

Re: wat vragen over foodprinter

Marrie`s Taarten schreef:

Ik heb zondag bij Media Markt de Canon 5350 gekocht voor 89,00 en die heeft echt alles ook wifi dus kun je hem ook verder weg zetten dan bv je laptop of pc en ik vind dat makkelijker ivm dat mijn laptop in de huiskamer staat en om daar nu zo grote printer bij te zetten is wel erg veel van het goede.
De inkt die erbij zat heb ik voor 20,00 aan iemand anders verkocht,en ik ga zelf eetbare inkt op een site bestellen en dan heb je een zeer mooi set.

de printers van "normale" winkels zijn waarschijnlijk in de fabriek getest met gewone inkt en die van bouwhuis dus niet....
als ie ooit getest is met gewone inkt...mag je hem niet meer als food printer gebruiken

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Re: wat vragen over foodprinter

Marrie`s Taarten schreef:

Ik heb zondag bij Media Markt de Canon 5350 gekocht voor 89,00 en die heeft echt alles ook wifi dus kun je hem ook verder weg zetten dan bv je laptop of pc en ik vind dat makkelijker ivm dat mijn laptop in de huiskamer staat en om daar nu zo grote printer bij te zetten is wel erg veel van het goede.
De inkt die erbij zat heb ik voor 20,00 aan iemand anders verkocht,en ik ga zelf eetbare inkt op een site bestellen en dan heb je een zeer mooi set.

Maar ik neem aan dat deze met gewone inkt getest is in de fabriek...Dus dat wil ik in ieder geval niet...

Wat mij ook tegenhoudt is dat ik niet zo handig ben met rondjes en zo ergens om heen maken...Of is dit zooooo simpel dat ik te moeilijk denk?? :9

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

22

Re: wat vragen over foodprinter

Wat mij ook tegenhoudt is dat ik niet zo handig ben met rondjes en zo ergens om heen maken...Of is dit zooooo simpel dat ik te moeilijk denk??

bedoel je de plaatjes bewerken in een programma?

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Re: wat vragen over foodprinter

Wat denk je dan te krijgen van bv Bouwhuis lijkt mij dat deze printers ook gewoon uit de zelfde fabriek komen en ook getest zijn.
Ik denk dat je geen echte foodprinters heb het gaat alleen om de inkt die moet eetbaar zijn ja misschien zijn ze er wel maar dat zijn hele grote apparaten en heel duur. Wilde alleen aangeven dat ik goedkoper uit ben.

24

Re: wat vragen over foodprinter

deze van bouwhuis komen ook wel uit dezelfde fabriek denk ik maar die worden met eetbare inkt getest.

en zoveel duurder ben je ook niet uit via bouwhuis !

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Re: wat vragen over foodprinter

Sorry ga niet gauw in discussie  :/  maar ze worden gewoon getest hoor ik weet dit omdat mijn zoon bij Alternate werkt dit is de grootste winkel voor computers e.d daar plaatsen zelfs Endemol enzz hun producten in. En ik heb even een reken sommetje gemaakt

Ik ben compleet met inkt en frosty sheets 25 stuks het bedrag van 139,00 kwijt en bij bv Bouwhuis komt hij met icing sheets en inkt op 181,50 en met frosty sheets en inkt zelfs op 212,69. ;)  :think: