1

Onderwerp: hulp met kiezen!

lieve bakkers/sters,

ik heb jullie hulp nodig.. ik ben aankomende week jarig en ben steeds meer aan het bakken, dus wil graag en goede keukenmachine hebben. mijn huidige, een simpele van de blokker mixt niet goed.. elke keer moet ik hem stil zeten om de randen mee te nemen en dat is heel frustrerend..
ik twijfel momenteel tussen kitchenaid en kenwood qua merken.
mijn wensen zijn; hitte bestendige mengkom, voldoende grote capaciteit, goede motor (niet meteen warm na 10 min), mogelijkheid tot aanschaffen van extra losse mengkom, in hoogte verstelbaar en tot slot een.die echt goed de randen van de kom meeneemt.
budget is ongeveer 400 euro, eventueel iets extra's..
ik gebruik mijn mixer ongeveer 3 dagen per week.

ik hoor heel graag wat jullie mij adviseren.. vooral de velen kenwood merken maakt dat ik door de bomen het bos niet meer zie..

alvast mijn hartelijke dank!

groetjes

Re: hulp met kiezen!

Ik zou persoonlijk voor een KitchenAid gaan. Ik gebruik deze ruim 15 jaar bijna dagelijks. Vooral voor het zwaardere brood en pizza deeg het het heel recht toe, recht aan. En ook niet onbelangrijk, omdat het toch altijd op je aanrecht staat vind ik een kitchenaid een stuk mooier apparaat.

Ik zou dan wel voor een KitchenAid classic gaan, deze past wat beter in je prijsklasse. De mijne ooit gekocht bij kookwinkel Kookpunt.
Nog steeds me lieveling winkel :)

3

Yep, Kitchenaid is bij mij ook favoriet. Ook omdat 'ie zo mooi is, maar ook omdat hij mij in de zeker zes jaar dat ik hem nu heb nooit heeft laten zitten.
Bovendien kun je hem in allerlei kleurtjes krijgen.

4

Ik heb de kenwood km010 titanium chef.  Komt in de meeste pakketen met glazen milkshake kan. Alles is rvs, geen coatings dus.  Ik heb er 420 bij modern online voor betaald. En het allermooiste vind ik nog wel de flexibeater die je erbij krijgt geleverd. Bij kitchenaid kost die rond de 50 euro en moet je hem los kopen. Ik gebruik die heel graag om boter mooi  te kloppen, voor de bc etc. Is dus de k klopper met ingebouwde spatell, schraapt de randen tijdens het kloppen. Mijn keuze was voor kenwood vw de prijs., de extra accesoire (ik wilde per se een flexibeater en hier zat hij gratis bij) en ook de mogelijkheid tot uitbreiden. Ze hebben leuke accesoires die via amazon goed te bestellen zijn voor de helft van de prijs van kitchenaid accesoires. Dus prijs en mogelijkheden gaven bij mij de doorslag. Mijn vriendin heeft een ka, die vind ik qua uiterlijk mooier, maar mijne kan sneller en kan ook bovenop accesoires ipv alleen voorop. Wij zijn dat wel van plan uit te breiden. Kenwood is wel iets lawaaieriger dan ka, maar bij hoge toeren mag dat ook wel vind ik.
Het stoort me niet.
Misschien kan je hier iets mee....

5

Ow en bij kenwood zijn er vaak van elke machine in chef segment 2 uitvoeringen. Dit is alleen de kom die groter is. Maar dan heeft hij een andere code, verder hetzelfde apparaat.

De kmix heeft hetzelfde binnenwerk als de patissier qua motor ed. Wel is de kop en dus hoogte verstelbaar. Bij de patissier is dat niet zo.

De km262 etc zijn vaak volledige apparaten met allerlei snij-dingen bij. Kwaliteit van de kloppers ed is vaak gecoat.

Bij de chef serie kom je in de profi apparaten.
Meeste ( of allemaal) daarvan hebben rvs kloppers. Dat merk je ook qua gewicht en degelijkheid. Bij kenwood chef zijn de kloppers afzonderlijk verstelbaar ipv de kop. Dat gaat heel snel en makkelijk.
Bij ka stel je de kop in, niet de kloppers.
Mijn chef kan lange tijd achtereen draaien zonder problemen.

Dat is nog wat extra info, heb me er zelf ook aardig in verdiept.

6

Hartelijk dank voor jullie berichten.. Heb alles met elkaar vergeleken en ben toch voor iets heel anders gegaan  :o  ook gezien mijn budget was kitchenaid eigenlijk niet haalbaar.. Ik ben uiteindelijk Voor de Solis Kitchen Queen pro gegaan.. alles wat ik wilde zit erbij, hoef niets los aan te schaffen en het besturingssysteem en de motor schijnen echt top te zijn. Hij is pas kort op de markt, maar de reviews die ik lees waren heel goed. Plus dat ik hem in een zeeer voordelige aanbieding kon krijgen en aangezien ik hem cadeua krijg..  ;)  Ik krijg hem het weekend dus ben heel benieuwd naar het gebruik :D