1

Onderwerp: KMIX54 Kenwood vraagje

Hallo  :)

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van de Kenwood KMix 54

Nu is mijn vraag:
A. Op welke stand zetten jullie de KMix voor Biscuit??
B. Gebruiken jullie de garde op de K Haak??

In het boekje staat dat je de K haak gebruikt voor o.a taarten maar bij Garde staat ook o.a beslag...  :rolleyes:  :)

Alvast bedankt!

2

Re: KMIX54 Kenwood vraagje

Hoi hoi, gefeliciteerd met je prachtige aanwinst, ik ben ook zo'n trotse bezitter. Ik begin heel rustig op stand 1 met mixen totdat de ingrediënten goed gemixt zijn, daarna een minuut of negen op stand 3 à 4 daarna nog 4 minuten op stand 1. En ik gebruik voor biscuit de garde want dan wordt het mooi luchtig en voor cupcake mix gebruik ik de K-klopper. Hoop dat het een beetje duidelijk is anders mag je me altijd mailen hoor, en heel veel bakplezier met je fantastische machine.
Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

Hoi Vonn,

Dank je wel voor je berichtje.

Is stand 3-4 niet te laag?? Ik ben ook altijd zo bang dat die gardes snel stuk gaan. Bij mijn vorige mixer lag na 20 taarten die garde helemaal van ellende uit elkaar.
Hoe lang heb jij 'm al en gebruik je 'm veel???

4

Party-treats schreef:

Hoi Vonn,

Dank je wel voor je berichtje.

Is stand 3-4 niet te laag?? Ik ben ook altijd zo bang dat die gardes snel stuk gaan. Bij mijn vorige mixer lag na 20 taarten die garde helemaal van ellende uit elkaar.
Hoe lang heb jij 'm al en gebruik je 'm veel???

Hoi hoi,  stand 4 is bij deze machine best snel hoor. Ik heb hem nu ongeveer anderhalf jaar en gebruik hem minimaal 1 tot 2 keer per week ook voor brooddeeg.

Oh oke, goed te weten. En je garde is nog nooit stuk gegaan??

6

Nee gelukkig niet  :) , ik hoop dat jij er net zo veel plezier aan zal beleven als ik, en hoop
snel wat van je creaties te mogen bewonderen

7

Ik  heb de kenwood chef  en heb deze ongeveer een jaar of vier.

Als deze een dag niet gebruikt wordt ben ik ziek (zoals mijn man altijd zegt.)

als ik mijn biscuit maak doe ik dit eerst altijd in een lage stand totdat alles gemengd is en dan een minuut op 10 op vol vermogen en als laatste weer op laag vermogen voor een paar minuten.

dit doe ik met de ballongarde en deze gebruik ik ook gewoon met de botercreme.

wij bakken hier ook meerdere keren per week brood en dat deeg maak ik ook met de machine.

mijn oma had vroeger al een machine en mijn moeder heeft er ook al een compleet versleten (levensduur ongeveer 25 jaar) maar alle hulpstukken heb ik nu nog dus heb vier schalen en ook zoveel gardes kmixers en deeghaken en daar is er nog nooit een van kapot gegaan. dus ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn met een kenwood.

veel succes met bakken.

Gr Heleen

8 Laatst bewerkt door Party-treats (26-12-2012 19:26)

Bedankt voor jullie berichtjes. Stelt me helemaal gerust.

Toen ik vanavond de eerste had gedraaid in mijn nieuwe Kenwood , had ik de garde gebruikt en ineens stopte hij halverwege  :rolleyes:
Ik schrok me een hoedje en dacht...hij is toch niet nu al stuk??? Toen heb ik het boekje erbij gepakt en daar staat in dat als er te weinig stroom naar het apparaat gaat en hij halverwege stopt, zet 'm dan uit en wacht een paar seconde en dan weer aan en dan moet ie het doen. Dat deed ie ook maar vond het wel raar...misschien nieuwheid??
Hebben jullie dit ook wel eens gehad met de Kenwood???

de 2e en laatste taart van vandaag ben ik dan ook maar met de K garde gaan maken en toen gebeurde er niks...heel raar

9

Party-treats schreef:

Bedankt voor jullie berichtjes. Stelt me helemaal gerust.

Toen ik vanavond de eerste had gedraaid in mijn nieuwe Kenwood , had ik de garde gebruikt en ineens stopte hij halverwege  :rolleyes:
Ik schrok me een hoedje en dacht...hij is toch niet nu al stuk??? Toen heb ik het boekje erbij gepakt en daar staat in dat als er te weinig stroom naar het apparaat gaat en hij halverwege stopt, zet 'm dan uit en wacht een paar seconde en dan weer aan en dan moet ie het doen. Dat deed ie ook maar vond het wel raar...misschien nieuwheid??
Hebben jullie dit ook wel eens gehad met de Kenwood???

de 2e en laatste taart van vandaag ben ik dan ook maar met de K garde gaan maken en toen gebeurde er niks...heel raar

Nog nooit meegemaakt. Ook niet in een lage stand

10

Ooh  :rolleyes:  Hoop niet dat het een ingebouwd probleem blijkt te zijn.
Het gekke was dat toen ik het opzocht in het boekje, het meteen als eerste genoemd werd bij problemen en oplossingen. Dus kennelijk komt het wel eens voor en hoeft het niet meteen een groot probleem te zijn ( hoop ik dan he? Hihih) ik heb hem net 1 dag dus wil hem echt niet nu al terug hoeven brengen. Daarna deed hij het ook al meteen niet meer dus ik hoop maar dat het even een kinderziekte was die nu verholpen is. Morgen heb ik een taart of 4 te bakken en dan ga ik het én met Garde doen en zoals Vonn het omschreef. Ben benieuwd.

Het is wel echt een eyecatcher he??  :)  :)

11

Ja :Y , hij is prachtig ;)

12

Hoi,

İn welke winkel staat de kmix54 zodat ik hem kan bekijken?

13

http://www.kmix.nl/images/kmx51_flat.jpg

Wat is ie moooooooooi hè  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!