1

Onderwerp: Kenwood Kmix 51 versus Patissier

Hallo,
Ik bak nu sinds 1,5jaar taarten en de laatste maanden steeds vaker, dus heb ik besloten dat ik een betere mixer ga aanschaffen. Mix nu met een handmixer en dat gaat prima, maar een andere mixer lijkt me makkelijker.

Nu twijfel ik tussen de Kenwood patissier en de Kmix. Kunnen jullie vertellen welke verschillen er zijn en waarom jullie voor de een of de ander gekozen hebben?
Ik weet dat de Kmix uit te breiden is met allerlei opzetstukken en dat het wattage iets hoger is. Andere verschillen?

Ik zou er het meest biscuitmix, royal icing en botercreme mee maken. Maar het zou leuk zijn als ook koekjesdeeg of brooddeeg ook mogelijk zou zijn.

Ik heb al veel onderwerpen over de Patissier gelezen en de meningen zijn daar overwegend positief, maar over de Kmix kon ik minder vinden en een vergelijking helemaal niet.

Ik hoor graag jullie reacties!

2

Re: Kenwood Kmix 51 versus Patissier

Ik he de patissier en ben er mega blij mee.
Over de Kmix las ik alleen maar slechte dingen over schroefjes die los lieten en ik haakte direct af.

qua uitbreidingen stukken die ga je na mijn idee nooit gebruiken.

En de motor dat is zo onzin, de kitchenaid is ook maar 300 w

Ik maak 2 x per week 2 x brood deeg (dus 4 broden)
En regelmatig cake beslag. Met brood deeg heeft hij het laaste stukje wel wat zwaar en begint de kop te bewegen maar niet extreem.
Maar dit lees je ook op internet wel, ik doe na de 1e keer rijzen het brood deeg met de hand.

hopelijk kun je er wat mee. Bij de makro is de patissier super goedkoop.

3

Hoi hoi, ik heb de Kmix en ben er super tevreden over. Brooddeeg en icing is totaal geen probleem, ik vind hem ook mooier om te zien maar dat is heel persoonlijk. Heb hem nu anderhalf jaar en er nog nooit problemen mee gehad. Hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

4

Ook ik heb de kMix en ben super tevreden!!  :thumb:  :thumb:
Hij staat bij mij op het aanrecht omdat ik hem te zwaar vind om steeds te verplaatsen, maar dat is met z'n mooie uiterlijk geen enkel probleem.
Ik maak er ook van alles is en er is overigens geen enkel schroefje los gekomen. Goed, stevig en degelijk.
Ik ken de Patissier niet persoonlijk, maar die vind ik er minder degelijk uitzien.

Groetjes, Anouk

Ik heb de kmix ook aleen in het zwart is dus 54.
Ik vind het grootste voordeel dat je de hoogte van je garde en dergelijke in hoogte kunt verstellen en zo dus ook alles aan de zijkanten van je kom mee kunt nemen!
Dit kan bij de patissier niet...

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

de patissier kan je ook instellen.

7

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb inmiddels toch gekozen voor de patissier vanwege de prijs en het uiterlijk (inderdaad, smaken verschillen, ik vind de patissier juist wel mooi). Volgens mij kan deze alles wat ik nodig heb. Hoop hem van de week te krijgen, dan maar eens gaan proberen!

8

Ook geen slechte keus hoor! Veel plezier ermee!

Groetjes, Anouk