1

Onderwerp: Vraagje over de Koekjesmix van Funcakes ...

loopt deze mix uit in de oven??
Ik heb al van alles opgezocht maar vind alleen oude topics en die lopen uit zonder extra bloem.
Heb nu een pakje van de nieuwe koekjesmix, zat in de goodiebag van DLT Den Helder.
Kun je die goed versieren met fondant, met dezelfde uitsteker van het koekje ??
Of kan ik me die moeite besparen past het na het bakken niet.
Wie van jullie heeft hier al mee gebakken en wat is je ervaring?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Re: Vraagje over de Koekjesmix van Funcakes ...

Het schijnt dat de mix verbeterd is, en dat hij nu nniet meer uitloopt

I never met a calorie I didn't like....

3

Ik heb hem onlangs gebruikt... Liep hartstikke uit! En om nou door een kant en klare mix toch nog bloem, boter en ei te mengen... Dan kun je net zo goed zelf een lekker deeg naken (vond ik tenminste). Ik ben wel heel tevreden over de icingmix, cupcakemix en de mix voor biscuit. Alleen de koekjesmix valt wat mij betreft vies tegen!

Echt? Ik gebruik nooit (meer) koekjesmix, 1x gedaan in de oude samenstelling  :/

5

Dus de vernieuwde mix loopt ook uit begrijp ik.
Ik had ook begrepen dat het niet meer zou uitlopen, maar vertrouwde het al niet.

6

De vernieuwde mix loopt niet uit en de koekjes kun je gewoon versieren met dezelfde uitsteker. Waarschijnlijk is er bij Brwie wat anders mis gegaan?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Dan hebben we een andere ervaring... Ik heb de mix in september / oktober gekocht. Was hij misschien toen nog niet vernieuwd? Precies de instructies gevolgd, en aangezien andere baksels en koekjes altijd goed gaan...

Als ik nu maar niets over mezelf afgeroepen heb!

8

De mix is al langere tijd vernieuwd, wij gebruiken hem ook bij workshops juist omdat hij niet meer uitloopt. Hoop niet dat je een oude zak had, want dan was-ie wel heel oud  ;)

9

De mix loopt niet uit  :nooo  Wij gebruiken hem ook voor workshops en gebruiken dezelfde stekers om daarna fondant uit te steken, dit past dan keurig op de koekjes

Wel is het van belang om het deeg na bereiden erg goed te laten rusten in de koelkast, en ook tussen de bakrondes door in de koeling neer te leggen en niet uitsteken en dan 10 minuten op het aanrecht laten liggen of te lang op de warme bakplaat voor het de oven in gaat..

Maar dat geld niet alleen voor funcakes, dat geld voor alle recepten.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10 Laatst bewerkt door mamski (14-12-2012 10:08)

Nou ben erg benieuwd, ik ga het van het weekend proberen (als er niets tussen komt). Heb het deeg al in de koelkast liggen

Bommeltje je hebt helemaal gelijk wat het koelen betreft, doe ik ook altijd. Ik doe mijn deeg altijd in portie's in de koelkast, zo haal ik er altijd voor 1 bakplaat uit. Dan kan ik onder het bakken van de 1e lading, de 2e al uitsteken en deze dan weer in de koelkast leggen tot ze gebakken worden. Heb de luxe van 2 bakplaten bij deze oven, dus nooit een warme bakplaat.
Het lukt altijd zo, maar ik had de mix in de goodiebag gekregen en was erg benieuwd of deze zijn vorm houdt.

11 Laatst bewerkt door mamski (14-12-2012 12:25)

Wat een KLOOIZOOI.

Man wat heb ik spijt dat ik geluisterd heb naar de winkeleigenaren en niet naar mijn medebaksters.
Hoe zo loopt niet uit. Het loopt behoorlijk uit, het gaatje in het koekje was een speldeprik geworden, de koekjes waren enorm uitgelopen.
En ja ik heb goed gekoeld en koud gewerkt en heb dit met mijn recept nooit.
Maar als ik bij de ingredienten kijk dan staat er rijsmiddel. Het kan dan ook niet anders dan dat het uitloopt.
Wat een enorme flop en zonde van mijn boter en eitje.
Nou alles maar in de kliko, want zo lekker zijn ze nou ook weer niet en binnenkort maar weer tijd vinden om deco koekjes te maken voor aan een lint. Heb nou eenmaal wel leuke uitstekers gekocht.

edit: mocht niets weggooien van de rest hier

12

Wat jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt, ik heb er zelf echt goede ervaringen mee..

De oude mix liep idd uit.. maar heb hier al zeker een keer of 10 mee gebakken en nooit problemen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

:s dat is wel heel dramatisch

:think: Je kan er wel nog gevulde koeken of gevulde speculaas van maken, heel lekker, en dan hoef je de mix niet weg te gooien

14

Taartenprinsesje: Het was een pakje van een pond dus dat is meteen opgegaan in een recept.
Ik wou het in de kliko gooien, maar dat mocht niet van de anderen hier. Dus de rest van het deeg ligt in de koelkast, misschien met wat grove suiker en amandelschaafsel proberen.
En de smaak is toch niet zo slecht als ik eerder dacht, was alleen ontzettend kwaad dat al mijn (kostbare) tijd voor niets was.

Gelukkig! Ik vind weggooien altijd zo zonde

Of kerstkransjes kan je er ook van maken, komt in me op door je amandelschaafsel, dan kan je ze toch in je boom hangen

Ik heb de vernieuwde mix zelf nog niet geprobeerd...

16

mamski schreef:

Man wat heb ik spijt dat ik geluisterd heb naar de winkeleigenaren en niet naar mijn medebaksters.

En dankjewel. Omdat ik ook een winkel heb ben ik dus spontaan geen medebakster meer en is mijn advies dus minder waard?? :/

Geen idee wat jij anders doet dan ik (en velen met mij). Geef een seintje als je een keer in het Westland bent, dan bak ik koekjes voor je :)

17

taartenprinsesje schreef:

Mocht je toevallig binnenkort in de buurt zijn: boven de kassa hangen koekjes van koekjesmix, ik hou het stekertje er wel naast ;)

Marianne schreef:
taartenprinsesje schreef:

Mocht je toevallig binnenkort in de buurt zijn: boven de kassa hangen koekjes van koekjesmix, ik hou het stekertje er wel naast ;)

Jammer, ik dacht dat ik ze mocht proeven :+

Maar ik had inderdaad ook begrepen dat het niet meer zou uitlopen

Gelukkig kunnen we het deze maand proberen, hij is tenslotte in de aanbieding  ;)

19

Ik voel mij nu ook even genoodzaakt om hier te reageren... Ik heb voorheen ook altijd het recept gebruikt van PP omdat de koekjes mix altijd uitliep. Ik heb toch wel heel wat koekjes gebakken en kon er mee lezen en schrijven. Zo ergens in september heb ik een pak koekjes misx van funcakes uit mogen proberen om te testen. En hoewel ik er niet zo veel vertrouwen in had, ik ben nogal van de eerst zien en dan geloven  :Y  moet ik zeggen dat ik heel verrast was dat het echt heel goed gaat. De mix is direct na het kneden wel zachter dan het pp recepten ik laat het langer koelen dan dat op de verpakking staat. Het liefste maak ik het in de avond om er de volgende dag mee aan de slag te gaan. Ook ik werk wel per keer per bakplaat vanuit de koeling, maar dat doe ik met pp ook. Er heeft bij mij max 1 mm rondom verschil gezeten. En dat vond ik een goed resultaat, meestal zat er geen verschil in de maat met de uitsteker. Ik vond het zo goed dat ik er wel workshops mee wilde geven. En ik wil niet met spul werken wat niet lekker werkt want ik verbind er wel mijn naam aan op dat moment en dat wil ik natuurlijk niet in negatieve zin doen. Ik wil echt gaan voor kwaliteit. Want ik wil natuurlijk ook wel trots kunnen zijn op mijn workshoppers en dat zowel zij zelf als ik ook ook heel tevreden zijn met de resultaten die behaald worden.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

20

ook deze "winkeleigenaar"reageert even ;) en ook positief :thumb: ,ik bak ze ook voor de workshop,hangen te pronken in de kerstboompjes in de etalage en mijn klanten zijn erg tevreden,mooi,loopt niet uit en lekker! en dat zeg ik niet alleen omdat ik het verkoop!

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

21

Ik snap alleen totaal niet hoe er zoveel verschil in kan zitten, gebruiken jullie andere grondstoffen? draai je de mix te lang, is de boter te zacht, ik snap t niet!

22

etmc schreef:

Ik snap alleen totaal niet hoe er zoveel verschil in kan zitten, gebruiken jullie andere grondstoffen? draai je de mix te lang, is de boter te zacht, ik snap t niet!

Hier moest ik ook gelijk aan denken. Denk zelf aan de soort boter..
Over cc's zijn ook veel topics waarin de cc's iet goed lukken. Vaak ligt het dan ook aan de boter.

23

ik draai geen boter met de mixer,kneed stukjes harde boter(goedkoopste roomboter van de supermarkt)met mijn handen door het deeg tot een bal en leg die minstens een uur in de koelkast

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

24 Laatst bewerkt door karla (19-12-2012 20:22)

dubbel

25

Ik heb beide manieren geprobeerd, met de deeghaak in de mixer en met de hand kneden, beide gingen erg goed  :Y

ik gebruik ruitjesboter, de goedkoopste die ik hier kan vinden..

Jammer Mamski, dat je ons 'aanvalt' omdat wij winkel eigenaren zijn. Ik zou nooit positief schrijven over een product waar ik niet tevreden over zou zijn. Of het nu van Funcakes is of van een ander merk.

Het is ook een beetje de wijze waarop je het verwoord.