Ik had van mijn grootvader de kenwood major classic te leen, erg geweldig apparaat, kon alles aan, maar kost nieuw nog zo'n 400 euro. Wat was ik teleurgesteld dat ik hem terug moest geven, maar goed had hem geleend.
Toen bij de Makro een aanbieding. De kenwood patissier, in het rood en beige, maar er is ook een rvs variant. Ik vind hem geweldig!! Ten opzichte van de major classic is hij natuurlijk minder van capaciteit, maar hij doet wat ie moet doen en brooddeeg zal ik er niet mee maken.
Enige nadeel vind ik dat de behuizing metaal/ijzer is, waardoor ik me er snel aan electriceer. Verder is hij te zwaar om steeds te verplaatsen van je kastje naar je aanrecht, dus bij mij staat hij op het aanrecht, maar het is wel een eye-catcher.
Mijn man is altijd van de reviews en heeft dus gedegen onderzoek gedaan, alvorens hem mij te schenken. Bleek zelfs een kok hem dagelijks in het restaurant te gebruiken en er lyrisch over te zijn. Ik zou hem wel kopen, waar je er ook mee terug kunt. Als je er dan niet tevreden over bent of er gaat iets stuk dan heb je nog garantie.
Verder wilde ik ook geen machine met teveel poespas. Mijn vriendin heeft de kenwoord k-mix, maar daar kunnen nog allerlei toebehoren voor gekocht worden zoals spaghettimaker, worstmaken etc.. dat hoefde ik niet, ga ik toch nooit gebruiken. Mijn baksels worden nu mooi en luchtig en rijzen beter dan wanneer ik 10 minuten met de handmixer spierpijn sta te krijgen...
Ik ben dus heeeeeeeeel tevreden!