1

Onderwerp: kenwood patissier

Hallo,

Heb nu alleen een staafmixer waar een garde aanzit. Niet zo handig zoals jullie wel zullen begrijpen. Dat ding raakt licht oververhit en botercreme mixen is er helemaal niet bij. Dat heb ik afgelopen weekend gemerkt toen ik mijn eerste taartje maakte...
En nu krijg ik van manlief een keukenmachine voor mijn verjaardag :D :D.
Ik wil niet dat hij te duur is, en nu is mijn oog gevallen op de kenwood patissier.
Is dit een goede keus?
Wat zijn de voor- en de nadelen?
En waar moet ik op letten als ik een keukenmachine aanschaf?
De maximale prijs die ik eraan wil besteden is 200,-.

Groetjes San

2

Re: kenwood patissier

Ik had van mijn grootvader de kenwood major classic te leen, erg geweldig apparaat, kon alles aan, maar kost nieuw nog zo'n 400 euro. Wat was ik teleurgesteld dat ik hem terug moest geven, maar goed had hem geleend.

Toen bij de Makro een aanbieding. De kenwood patissier, in het rood en beige, maar er is ook een rvs variant. Ik vind hem geweldig!! Ten opzichte van de major classic is hij natuurlijk minder van capaciteit, maar hij doet wat ie moet doen en brooddeeg zal ik er niet mee maken.

Enige nadeel vind ik dat de behuizing metaal/ijzer is, waardoor ik me er snel aan electriceer. Verder is hij te zwaar om steeds te verplaatsen van je kastje naar je aanrecht, dus bij mij staat hij op het aanrecht, maar het is wel een eye-catcher.

Mijn man is altijd van de reviews en heeft dus gedegen onderzoek gedaan, alvorens hem mij te schenken. Bleek zelfs een kok hem dagelijks in het restaurant te gebruiken en er lyrisch over te zijn. Ik zou hem wel kopen, waar je er ook mee terug kunt. Als je er dan niet tevreden over bent of er gaat iets stuk dan heb je nog garantie.

Verder wilde ik ook geen machine met teveel poespas. Mijn vriendin heeft de kenwoord k-mix, maar daar kunnen nog allerlei toebehoren voor gekocht worden zoals spaghettimaker, worstmaken etc.. dat hoefde ik niet, ga ik toch nooit gebruiken. Mijn baksels worden nu mooi en luchtig en rijzen beter dan wanneer ik 10 minuten met de handmixer spierpijn sta te krijgen...

Ik ben dus heeeeeeeeel tevreden!

3 Laatst bewerkt door Jet1975 (02-10-2012 20:02)

Ik denk dat dit de meeste gebruikte mixer is onder forumbakkers, samen met kitchenaid... Heb er zelf ook een, ben er erg blij mee!

4

Top mixer!
Ik maak er ook mijn brooddeeg in en dit doet hij zonder enige moeite. Welk deeg dan ook.

Groetjes Yvon

5

Ik heb er ook eentje en vind het juist zo fijn dat hij zwaar (staat lekker stevig)  is. Ook omdat hij altijd klaar voor gebruik is en op het aanrecht voor handen is zul je hem veel vaker gebruiken. En het oog wil ook wat! Een topper  :thumb:

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

6

Top mixer!
Ik maak er ook mijn brooddeeg in en dit doet hij zonder enige moeite. Welk deeg dan ook.

Groetjes Yvon

7

Heel tevreden mee, kan mijn Kennie niet meer missen.

Ik heb lang getwijfeld, was toch een uitgave, maar ik ben er zo blij mee en ja staat ook te pronken op mijn aanrecht.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

Ik heb hem ook en gebruik hem erg veel, ik vind hem heel erg fijn! Ik heb ook geen uitgebreide machine nodig en dan is de patissier goed genoeg.

9

Ik heb hem ook, vind het een hele fijne machine, maar hij heeft wat moeite met kleine hoeveelheden.(1 beker slagroom lukt bij mij niet)
Maar als je daarnaast nog die staafmixer hebt zou je die voor dat soort dingen kunnen gebruiken. Brooddeeg heb ik 1x geprobeerd, maar doe dat nooit weer. Ik vond het eng, de kop van de mixer klapte zo hard heen en weer, dat ik bang was dat de hele mixer naar z'n grootje zou gaan.

Wat betreft het gewicht, hij is inderdaad wat aan ze zware kant. Ik ben echter niet een van die gelukkigen met een grote keuken, dus ik moet hem steeds vanuit de bijkeuken naar de keuken halen. Hij staat bij mij niet in een keukenkastje zodat ik telkens moet bukken om hem te pakken, maar op taillehoogte op een kastje, ik schuif mijn handen eronder, en pak hem gemakkelijk op om naar de keuken te brengen,en ik moet zeggen dat is best te doen.

Ik hem inderdaad ook via de aanbieding van de MAKRO aan de haak geslagen. Kan echt niet meer zonder. Ik til hem wel vaak van de ene kant naar de andere kant van mijn werkblad.. hij is wat zwaar maar niet ontilbaar. Echt een super ding!

11

Ik heb hem ook. Een geweldige machine. Ik doe er ook van alles mee. Alleen geen kleine hoeveelheden. Daar pak ik toch mijn handmixertje voor.

Als je er naar opzoek bent, een vriendin van mij gaat emigreren en die wil hem verkopen. Ik denk dat als ze hem 3x heeft gebruikt veel is.

No matter how the wind howls, the mountain cannot bow to it

12

Hoi Sannygirl,
Misschien is dat wel iets. Welke kleur heeft ze en hoeveel vraagt ze ervoor? Ben een muts, wil persee een rode  :rolleyes:

13 Laatst bewerkt door SannyGirly (11-10-2012 06:26)

Dan heb je geluk het is een rode. Ik zal nog even vragen wat ze er voor wilt hebben.

Ze gaat even na vragen of haar ex de bon nog heeft. Ze heeft hem vorige jaar voor haar verjaardag gehad.

14

Oke, Ik hoor het wel dan :-)

15

Sorry voor mijn late reactie, maar het hele weekend druk geweest.

Ik geloof dat ze hem via via al verkocht heeft. Het is alleen nog niet helemaal rond.

16

Deze is weer in de aanbieding bij de Makro. Er waren er gister nog een heleboel (in Duiven). Zowel rode als witte.

Je kan met het schoefje aan de onderkant van de kop instellen hoe diep hij de kom in gaat voor het mixen. Als hij kleine hoeveelheden niet pakt, kan je hem een beetje verstellen.

17

Xay schreef:

Deze is weer in de aanbieding bij de Makro. Er waren er gister nog een heleboel (in Duiven). Zowel rode als witte.

Je kan met het schoefje aan de onderkant van de kop instellen hoe diep hij de kom in gaat voor het mixen. Als hij kleine hoeveelheden niet pakt, kan je hem een beetje verstellen.

Volgens mij kun je de Patissier niet af stellen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

18

Onderaan de kop, naast het ophangpunt van je garde, zit een boutje. Daar kan het mee. Heb je wel een inbussleutel (bijvoorbeeld zo'n haakje van IKEA) voor nodig.

19

Heb hem net gehaald, joepieeee!!
Alleen welk ding gebruik je nou om gewoon biscuit of cake te mixen? En botercreme?

20

gefeliciteerd!

biscuit met de garde
cake en botercreme met k-klopper,
en appeltaartdeeg met de deeghaak!

wat een gemakkie :Y

21

heerlijk apparaat, inmiddels draait hij hier alweer zo´n 3 jaar, als hij stuk gaat haal ik gelijk een nieuwe! Ik klop alles met de Kgarde, behalve slagroom en het eiwit voor de merenquecreme, dat gaat met de garde. Koekjes deeg met de kneedhaak.

22

YAY!! Ik zag m ook in het krantje van de macro staan! Voelde me ineens een stuk proffecioneler! Ben er kei blij mee! Bring on the cakes! :lol:

23

YAY!! Ik zag m ook in het krantje van de macro staan! Voelde me ineens een stuk proffecioneler! Ben er kei blij mee! Bring on the cakes! :lol:

24

25

Echt een super ding! Kijk alleen uit dat je pink niet achterin het scharnier schiet, terwijl je de kop naar beneden doet. Dat is mij, her royal clumsiness, overkomen   :s  Leverde een vebrijzeld topje van mijn pink op en mocht drie weken in het gips.