1

Onderwerp: jullie ervaringen met de keukenmachine

Via allesovertaart.nl ben ik hier terecht gekomen. Wat een super leuke site!  :thumb:

Ik kwam hier eigenlijk alleen om de foto's en reacties te bekijken op het koekhuis (als surprise) voor Sinterklaas. En uiteraard kon ik het niet laten om verder te kijken.. en nou ben ik om! Ik bak vaker taarten en koekjes, maar wat jullie hier laten zien is wel heel erg mooi. Ook alle ideeen en tips die je van elkaar zijn lezen zijn super. Om ook verder te gaan met bakken heb ik besloten om een keukenmachine aan te schaffen. Mijn budget is ongeveer €200. Na veel research en veel op het forum te hebben gelezen, was ik eruit; ik zou de Kenwood Mx271 (rode) aanschaffen. Deze kwam goed uit alle tests, de reacties op het forum waren goed en daarnaast vind ik hem ontzettend mooi. Ik was er dus helemaal uit en wilde hem vandaag bestellen; is hij nergens meer verkrijgbaar!  :grr:
Mijn vraag is dus: weet iemand een winkel waar hij nog wel te koop is of heeft iemand anders tips voor een andere goede keukenmachine? Ik lees namelijk veel negatieve reacties op de wat goedkopere (en soms duurdere) keukenmachines. Ik vind het zonde om €200 uit te geven voor een machine dat later een miskoop blijkt te zijn. Dus als iemand ervaring heeft met een machine rond deze prijs, zou ik dat graag willen weten  :) 
Ik wil de machine trouwens vooral gaan gebruiken om taarten, koekjes en pizzabodems te maken  :9  Brood bakken is niet nodig.

Mijn budget is rond de €200. Maar blijkt nou bijvoorbeeld dat de KMix KMX51 van €259 veel beter is dan de wat 'goedekopere' machines, geef ik liever iets meer uit.

Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!  :D

Re: jullie ervaringen met de keukenmachine

kieskeurig.nl/keukenmachine/kenwood/mx271/prijzen/bezorgen/275112/

3

Mammavanvijf schreef:

Ik had inderdaad via kieskeurig gekeken waar ik hem kon bestellen.. maar helaas is hij op alle websites daar uitverkocht  :(

Maaike_87 schreef:
Mammavanvijf schreef:

Ik had inderdaad via kieskeurig gekeken waar ik hem kon bestellen.. maar helaas is hij op alle websites daar uitverkocht  :(

Jammer! Er stond namelijk nog een recensie bij van oktober 2012. Ik was zelf namelijk ook een beetje aan het rondneuzen. Ik heb nu een Philips Cucina (stond nu weer in een reclamefolder). Ik ben daar heel tevreden mee, maar ik bak niet zo heel veel ( ongeveer 12 taarten per jaar) en deze mist zo'n K klopper voor eiwitten. Maar ja, voor 45 euro moet ik niet zo  zeuren, en ik heb deze al ruim zes jaar.

Succes bij het verder zoeken!

5

Ik werd net gebeld door iemand van de Saturn, hij had contact gehad met Kenwoord. Hij vertelde dat Kenwood drie weken geleden pas begonnen is met de bestellingen van de Mx271 uit 2011. Je kan hem nu dus wel bestellen, maar dan ben je voorlopig nog niet aan de beurt. Hij verwachtte zelf een minimale wachttijd van 3 maanden. Deze gaat het dus helaas niet worden... daar heb ik geen geduld voor (had hem liever nog vandaag dan gister hihi) en ik vind het juist zo leuk om hem te gebruiken voor sinterklaas en kerst.

Dus toch maar op zoek naar een ander.. vind toch die Kmix51 erg mooi, maar ook erg prijzig. Iemand toevallig ervaring met deze machine?

6

Ik heb de Kmix en ben er erg tevreden over. Zowel voor biscuit als voor botercreme.

7

Ik heb sinds een paar dagen de K-mix en ben er helemaal verzot van.
Ik heb hem vorige week besteld via modern.nl en levertijd was 5-10 werkdagen maar ik had hem al na 2 dagen !
Hij mixt zo luchtig  ,zo hoog heb ik de taarten nog niet gehad.
Ik ga zo de botercreme proberen ,nu ff zoeken op welke stand het beste is.

8

Ik heb sinds september een bosch mum 5 (besteld bij coolblue op een vrijdag om 5 uur 's avonds, zaterdag kwam ie aan om half tien 's ochtends, en de verzending nog gratis ook!). Ik vind hem absoluut geweldig (ik heb de goedkoopste versie, van 150,- maar ze zijn er ook duurder met meer accessoires)! Ik heb ook een kitchenaid kunnen uitproberen, maar eerlijk gezegt vind ik de mum beter :-). Als ik jou was zou ik dus voor deze gaan, eventueel met meer accessoires)

9 Laatst bewerkt door Esther68 (10-11-2012 10:57)

Mammavanvijf schreef:

Jammer! Er stond namelijk nog een recensie bij van oktober 2012. Ik was zelf namelijk ook een beetje aan het rondneuzen. Ik heb nu een Philips Cucina (stond nu weer in een reclamefolder). Ik ben daar heel tevreden mee, maar ik bak niet zo heel veel ( ongeveer 12 taarten per jaar) en deze mist zo'n K klopper voor eiwitten. Maar ja, voor 45 euro moet ik niet zo  zeuren, en ik heb deze al ruim zes jaar.

Succes bij het verder zoeken!

Voor (alleen) eiwitten gebruik je de ballongarde en voor bc de K-klopper. Tenminste, zo doe ik het  ;)
Wanneer je mbc maakt klop je wel eerst met de ballongarde de eiwitten en dan, wanneer er boter door gaat pak je de K-klopper

@Maaike: jee, balen zeg! Ik heb ook de KW en ben daar erg tevreden over. Volgens mij is heel NL aan het taarten maken  :)

edit...ik was net op Modern.nl en daar stond nergens bij dat hij uitverkocht was. Kon gewoon bestellen, wat ik dus niet gedaan heb omdat ik er al een heb  ;) . Nou weet ik niet wat erg gebeurd wanneer je echt door gaat met bestellen... ben eigenlijk wel benieuwd...