1

Onderwerp: keukenmachine trekpleister

gisteren heeft mijn oude vertrouwde handmixer het begeven. Eindelijk dus een goed excuus om een keukenmachine aan te schaffen. Helaas heb ik het financieel niet zo breed, dus een   mooie kitchenaid of 'kennie' zit er voor mij niet in.
vandaag zag ik dat de trekpleister een aanbieding had van een bomann keukenmachine voor 79,95.  Die heb ik dus besteld. Zijn er hier baksters die ervaring hebben met dit apparaat en dan met name voor het mixen van biscuit en botercreme en cakemix?

O ja, dat het apparaat veel lawaai maakt, vindt ik niet zo erg, mijn handmixer was ook niet geluidloos  ;)

Meestal zitten er toch 3 verschillende 'mixstukken' bij zeg maar, zo'n haak, een garde, en nog één. Welke gebruik je waarvoor?

2

Re: keukenmachine trekpleister

Hoi,

Ik heb mij een paar maanden geleden een Bohman gekocht.
Deze: [ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380394665834
65€ bij een lokale Marocaanse winkel.

Wat het maken van beslag en wrijfdegen betreft, wouw, wat een verschil met m'n oud Bosch MUM.
Echt super.
De garde gebruik je natuurlijk voor het opkloppen van ei, slagroom of schuim.
De vlinder gerbuik je wrijf degen te maken, bv sprits koeken, en de kneedhaak voor de gist degen.
Waarbij we meteen bij het pijnpunt van de machine aan komen.
Het toestel heeft 1200watt, en ik kneed er met gemak 1.8kg (2 broden) deeg in.
Probleem is echter dat het deeg rond de kneedhaak gaat zitten.
Je kunt zo 20 minuten door kneden, zonder dat het er vanaf gaat.
Dat lukt in een hogere versnelling.
Probleem hierbij is dan weer dat het deeg zo door de kom geslingerd wordt, dat je denkt dat de machine elk ogenblik in tweeën breekt.
Ook de geluid productie is niet van de poes.
Nee, wat gist deeg betreft, ben ik niet tevreden hierover.
Vandaar dat ik aan rond kijken ben naar een Kitchenaid, vanuit USA.

Groeten, Dirk

3

@Dirk/rovermgfan: graag de regels volgen/lezen........links naar ebay en marktplaats zijn niet toegestaan...........heb jouw bericht dus bewerkt.

4

rovermgfan schreef:

Hoi,

Ik heb mij een paar maanden geleden een Bomann KM 370  gekocht.
65€ Bij een lokale Marokaanse winkel.
Wat het maken van beslag en wrijfdegen betreft, wouw, wat een verschil met m'n oude Bosch MUM.
Echt super.
De garde gebruik je natuurlijk voor het opkloppen van ei, slagroom of schuim.
De vlinder gebruik je om wrijf degen te maken, bv sprits koeken, en de kneedhaak voor de gist degen.

Het toestel heeft 1200watt, en ik kneed er met gemak 1.8kg (2 broden) deeg in.
Probleem is echter dat het deeg, vooral bij wit brood rond de kneedhaak gaat zitten.
Bij volkoren brood is dit niet zo.
Dat lukt wel als je in een hogere versnelling gaat draaien.
Probleem hierbij is dan weer dat het deeg zo door de kom geslingerd wordt, dat je denkt dat de machine elk ogenblik in tweeën breekt.
De geluid productie is niet stil te noemen.
Nee, wat gist deeg betreft, ben ik niet tevreden hierover.
Vandaar dat ik aan rond kijken ben naar een Kitchenaid, vanuit USA.

Groeten, Dirk

5

ik heb die mixer een jaar geleden bij Kruidvat gekocht! Super veel plezier van. Helaas was hij pas stuk, maar kreeg gewoon een nieuwe toegestuurd! Ik vind m dus erg fijn, maar ben pas een beginnend bakkertje ;)

6

Mijn man heeft 'm afgelopen maandag ook weer voor mij gehaald. In februari heb ik er ook al eentje gekocht maar die mocht helaas maar 6 maanden zijn best doen. Gelukkig kreeg ik zonder probleem mijn geld terug van Trekpleister.
Toch weer gegaan voor een nieuwe want hij is betaalbaar en voor mijn meer dan prima genoeg omdat ik maar af en toe een taart maak maar wel graag ook andere dingen bak. Hij maakt helaas wel enorm veel herrie, zeker in mijn toch al gehorige keuken. Vooral op de hogere standen. Maar toch ben ik er blij mee en ben ik nu veel sneller geneigd om iets te gaan bakken, gewoon omdat het kan. En dus ben ik happy.

Groetjes,
Ilona.

7

Ik heb hem een paar dagen in mijn keuken gehad, verschillende biscuits/cake mee gemixt, en alles mislukte! Heb hem dus heel snel weer teruggestuurd.
De cakemix kon hij niet echt aan, na het kloppen was alles toch niet goed gemixt, terwijl ik een vol pak cakemix wilde mixen...als dat al te weinig is!
De biscuits mislukten ook. Na de mixtijd was het beslag nog erg vloeibaar.terwijl ik normaal bijna de kom op zn kop kan houden zonder dat het eruit loopt, nu waas het zo dun als yoghurt.toch geprobeerd te bakken maar mn biscuits werden maar 4 cm hoog, terwijl ik altijd bijna 8 cm haal met de handmixer. Ze waren ook niet lekker. Leuk geprobeerd dus, maar ik ga maar weer handmatig mixen.

8

Ik heb em nu ongeveer een jaar en ben er nog steeds supertevreden over. Biscuits zijn luchtig, botercreme, buttercreamicing cakebeslag...alles kan ie makkelijk aan. Alleen een beetje luidruchtig.. Oja, 10 eieren luchtig kloppen is echt de max!  :lol:  :lol:

9 Laatst bewerkt door rovermgfan (22-10-2012 20:42)

Luidruchtig is die zeker.
Ik ben vrij tevreden over de bomann/clatronic.
Wel heb ik gemerkt dat die problemen heeft met kleine hoeveelheden.
5 eiwitten opkloppen, het duurd zeer lang.
250gr Boter romig kloppen, gaat niet, omdat de boter langs de rand van de kom gaat plakken.
0.5kg bloem tot een deeeg kneden, helaas. Het deeg gaat rond de kneedhaak plakken.
Oplossing hiervoor, maak 2 broden, dus 1.8kg deeg.
Lukt zeer goed. De machine zou 2kg aan kunnen.
Nog een probleempje is dat de schoef waar je haak mee vast draaid regelmatig los komt.
Dus, binnenkort staat die te koop.
Ga me toch iets zwaarders halen.
Wat??? Ik jullie op de hoogte.
Twijfel nl  (nog steeds) tussen de kitchenaid pro 600 en de caterchef10ltr (geen idee waarom die 10l heet, heeft maar 7 ltr kom :s / dynasy hl11007 (voor de googelaars :P )

Ik ben zeer tevreden, wel maakt hij veel lawaai maar er zijn ergere dingen!

I just love cake!
Groetjes Laura