Goedemorgen allemaal,
Ik heb van de week een 2e hands foodprinter gekocht. Een Canon IP3600.
Was ik zo blij dat ik dat ding had, printte hij heel streperig!
Het de printerkop een aantal keren gereinigd met het programma en noem het maar op, ben er een dag mee bezig geweest en uiteindelijk wilde ik hem in de container gooien!!
Toen kreeg ik een tip viavia en die wil ik graag met jullie delen gezien er veel meer mensen zijn die dit probleem hebben en daarom de printer maar de deur uit doen of de kosten steeds hoger oplopen door een andere printkop te kopen.
Niet meer nodig.
Wat moet je doen:
Doe een diepe reiniging van de printkop met de printer via het programma en verwijder vervolgens de printkop uit de printer.
Zet de printkop in een cm medicinale alcohol van 70% en druppel op de filtertjes ook wat alcohol. Laat dit 2 uur weken en controleer tussendoor of er nog alcohol op de filters ligt, zo niet druppel bij.
Na 2 uur til je de printkop een paak keer op en je zult zien dat er inkt uitkomt, dit is goed. Als de vloeistof erg donker is ververs deze dan.
Zet de printkop een dag in de week en herhaal bovensteende een aantal keren.
haal de printkop uit de vloeistof en spoel niet af onder de kraan!!
Neem dan een de compressor en stel deze in op 1/2 BAR druk. Blaas de filters schoon en droog, maar zorg ervoor dat je niet te dicht op de filters zit, ik denk dan dat ie stuk gaat.
Leg de printkop hierbij wel op een laagje papier, er komt namelijk wel wat inkt onderuit.
Laat daarna drogen aan de lucht +/- half uurtje en zet dan de printkop weer in de printer. Maak eerst een print (op papier) van een gekleurde foto zodat de printkop gevuld raakt.
Daarna de test uitvoeren.
Mocht de test nog niet helemaal goed zijn, herhaal je de procedure nogmaals.
Ik heb het 3 keer gedaan en het werkt weer helemaal super!
Groetjes Anja