1

Onderwerp: Canon IP3600 print streperig

Mijn Canon print erg streperig. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb de printerkop al laten reinigen 2 keer, via de opties van Canon zelf, en ik heb de kop al schoongemaakt onder de kraan.

De geel en zwart zijn momenteel op, dus de kleuren kloppen ook niet echt, maar die strepen vind ik toch wel erg zonde :(

Iemand tips wat ik er nog meer aan kan doen?

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: Canon IP3600 print streperig

Strepen komen meestal doordat de inkt  (bijna) op is.

Tip, helaas de kleuren vervangen die op zijn.
Zonder inkt help je jouw printer naar de haaien, de inkt dient ook als koeling! En de boel gaat verstoppen zo.

Goedkoop kan zo duurkoop zijn als je de lege cartridges niet vervangt.

Je moet het zelf weten, dit is een tip

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

3

Ok, ik wilde ze sowieso al nieuw bestellen. Dat ga ik maar even doen dan.
Dat wist ik trouwens niet!

Al hoewel, ze zijn niet op, ze zitten nog vol, maar het lijkt wel of ze op/in gedroogd zijn?

4

Ingedroogd, die van mij ook. Dit is mijn tweede printkop, ik ben hevig teleurgesteld. Na het vorige debacle, elke keer alles gereinigd. Ging een paar keer goed, maar nu dus weer alles ingedroogd. De hele trucendoos weer opengetrokken, maar het blijft   :nooo  :s

Mijn ervaring is: als je niet regelmatig, lees toch wel elke week print, niet aan beginnen. Jammer van je geld.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

5

Ik vrees het ook Soesie. Ik zit nu dus erg in twijfel.
Of toch een nieuwe zwart en een nieuwe geel bestellen.. Of via via aan een printje komen..

Dit is hier ook al de tweede printer trouwens (nieuwe printer was praktisch net zo duur als nieuwe printerkop..)
Maar de printerkop lijkt het nu nog goed te doen, het is echt puur de inkt zelf die ingedroogd is..

6

Ik ga ook niks nieuws meer bestellen, bestel het printje wel als ik er 1 nodig heb. Teveel gedoe zo en dure hobby.

7

Ik heb er gisteren een op de beurs gekocht bij Bouwhuis en daar werd me verteld dat ik maar 1 maal in de 4 weken hoef te printen om geen problemen te krijgen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

mamski schreef:

Ik heb er gisteren een op de beurs gekocht bij Bouwhuis en daar werd me verteld dat ik maar 1 maal in de 4 weken hoef te printen om geen problemen te krijgen.

Ik print ook niet vaak en bij mij gaat het gewoon goed.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

9

Bij mij dus niet  :s

10 Laatst bewerkt door Soesie (07-10-2012 08:14)

dat het twee keer mis is gegaan wil niet zeggen dat ik het twee maal hoef te plaatsen  ;)

11

Trouwens, is nog altijd zo geweest dat als je weinig print de inkt uitdroogt en de "sproeier" ook. Voedselinkt of gewone inkt maakt niets uit.
Hebben ze jullie daar niet over geïnformeerd, of jullie je erin verdiept, voor de aanschaf? Jammer geld is het dan. :/

12

ireen123 schreef:

Trouwens, is nog altijd zo geweest dat als je weinig print de inkt uitdroogt en de "sproeier" ook. Voedselinkt of gewone inkt maakt niets uit.
Hebben ze jullie daar niet over geïnformeerd, of jullie je erin verdiept, voor de aanschaf? Jammer geld is het dan. :/

Ja hoor en ook geholpen met oplossen, alleen dat oplossen ging niet. Toen was de printerkop al kapot. Vol goede moed nieuwe aangeschaft, netjes gedaan wat gezegd is, helaas pindakaas.
Idd jammer geld, dus voor mij geen nieuwe poging meer.

13

Als de vakman/verkoper tegen je zegt dat je maar 1 keer in de 4 weken hoeft te printen, dan mag je daar toch van uit gaan.
En tuurlijk heb ik me goed laten inlichten, veel gelezen en gevraagd.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

14

Ik geef het op.. Ik heb de printerkop uitgespoeld onder de kraan. Ik heb alle cartridges getest, en uit alle 'sponsjes' komt inkt.
En toch komt de print er niet uit in de juiste kleuren, en zit hij helemaal vol met strepen.

20 euro voor nieuwe cartridges down the drain dus..

En ik heb géén idee hoe ik dit nu kan oplossen..

15

met water krijg je een printkop niet schoon ( water is te dik)
sowieso moet je veel geluk hebben als je hem schoon kunt krijgen.

Probeer alkohol.( apotheek)
in een bakje doen printkop erin en paar uur  laten weken.

Als dat niet helpt zul je toch echt een nieuwe printkop moeten hebben.

P.s ben al 16 jaar beroepsmatig servicetechnicus copiers,printers,plotters etc

16

bij de printerinkt van bouwhuis is er een minimale kans op verstoppingen en uitdrogen. cakeart heeft gauw de neiging dit te doen. zelfs als je elke dag print. dit weet ik uit ervaring vanuit de banketbakkerij.

ik zou printerinkt sowieso bij bouwhuis bestellen. het zijn trouwens ook superlieve en toffe mensen!

17

Nou goed, heb vanalles geprobeerd, ook het papiertje via de achterla laten gaan, en met de instellingen gerotzooid, en ik ben nu uiteindelijk aardig tevreden met de print.
Hij is alleen wat aan de roze/rode kant (en gespiegeld omdat de instellingen op tshirt transfer stonden), maar hij is scherp en zonder strepen.

Maar essusweets, er komt wel gewoon inkt uit alle kussentjes van de cartridges!

18

Roze/rode print tov weergave op het scherm.
Mss kun je jouw kleurinstelling van je scherm kalibreren met de printer?
Als je die optie hebt, maakt dat het leven weer wat makkelijker :D

Zoek eens in de help functie.

19

roze/rode afdrukken : oorzaak je mist of gedeeltelijk een kleur.

En uit de inktcatridges kan wel inkt komen , maar als er vervolgens uit de printkop niets komt heb je er niet veel aan.

20

Als ik met een papiertje over de kop ga, komen alle kleurtjes er uit.
En die rozige print is dus zonder strepen, terwijl een andere print er weer met strepen uit komt.

Ding is behekst denk ik  :lol:

21

Lejow schreef:

Als ik met een papiertje over de kop ga, komen alle kleurtjes er uit.
En die rozige print is dus zonder strepen, terwijl een andere print er weer met strepen uit komt.

Ding is behekst denk ik  :lol:

tjsss tjsssssss   :shh:    ;)

22

kan zo'n printerkop niet gereinigd worden bij een copyshop ofzo, zo'n zaak die ook cartridges bijvult enzo. en dan zou ik toch gaan voor een compleet nieuwe set cartridges om er zeker van te zijn dat ze allemaal goed zijn. en die bij bouwhuis.com halen.
de gehele printer in een lichtwarme oven zetten voor een paar uren kan ook wonderen doen. ca 30-50 graden.

23 Laatst bewerkt door Lejow (28-12-2012 23:14)

Ok, even een oudje omhoog.
Ik dacht, nieuwe ronde, nieuwe kansen..
De inkt cardridges die ik nog niet had, nieuw besteld, dan MOET dat ding toch gewoon printen?
En ook dit is weer drama...

Ik lijk een kleur te missen in mijn print en ik kan zelf niet ontdekken welke.
Ook print hij nog steeds met streepjes er doorheen.

Ik word er echt moedeloos van.
Wil dat ding ZO graag gebruiken om printjes te maken voor mijn dochters verjaardag. En ik stop er alleen maar geld in, en er komt gewoon niets uit.

24

Goedemorgen allemaal,

Ik heb van de week een 2e hands foodprinter gekocht. Een Canon IP3600.
Was ik zo blij dat ik dat ding had, printte hij heel streperig!
Het de printerkop een aantal keren gereinigd met het programma en noem het maar op, ben er een dag mee bezig geweest en uiteindelijk wilde ik hem in de container gooien!!

Toen kreeg ik een tip viavia en die wil ik graag met jullie delen gezien er veel meer mensen zijn die dit probleem hebben en daarom de printer maar de deur uit doen of de kosten steeds hoger oplopen door een andere printkop te kopen.
Niet meer nodig.
Wat moet je doen:

Doe een diepe reiniging van de printkop met de printer via het programma en verwijder vervolgens de printkop uit de printer.
Zet de printkop in een cm medicinale alcohol van 70% en druppel op de filtertjes ook wat alcohol. Laat dit 2 uur weken en controleer tussendoor of er nog alcohol op de filters ligt, zo niet druppel bij.

Na 2 uur til je de printkop een paak keer op en je zult zien dat er inkt uitkomt, dit is goed. Als de vloeistof erg donker is ververs deze dan.

Zet de printkop een dag in de week en herhaal bovensteende een aantal keren.

haal de printkop uit de vloeistof en spoel niet af onder de kraan!!
Neem dan een de compressor en stel deze in op 1/2 BAR druk. Blaas de filters schoon en droog, maar zorg ervoor dat je niet te dicht op de filters zit, ik denk dan dat ie stuk gaat.
Leg de printkop hierbij wel op een laagje papier, er komt namelijk wel wat inkt onderuit.
Laat daarna drogen aan de lucht +/- half uurtje en zet dan de printkop weer in de printer. Maak eerst een print (op papier) van een gekleurde foto zodat de printkop gevuld raakt.
Daarna de test uitvoeren.
Mocht de test nog niet helemaal goed zijn, herhaal je de procedure nogmaals.

Ik heb het 3 keer gedaan en het werkt weer helemaal super!

Groetjes Anja

hebben jullie eigenlijk al de printer geprobeert te kalibreren.
dat kan je met het hulp programmatje doen.
dan krijg je vlakjes met daarachter code's of aanvinkvakjes
dan kies je de mooiste vakjes met de mindste streepjes en die vink je aan. dan steld de printer die in.
dit moet je altijd bij nieuwe printers doen maar ook na inkt vervanging. moet je bij een gewone printer ook doen!

hoop dat het helpt!