Re: Ervaringen cake pop maker
Nee je draait de balletjes om.
Er zit een speciaal vorkje bij waarmee je de balletjes makkelijk kunt draaien en als ze gaar zijn mee kunt verwijderen.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Keuken- en andere apparatuur » Ervaringen cake pop maker
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Nee je draait de balletjes om.
Er zit een speciaal vorkje bij waarmee je de balletjes makkelijk kunt draaien en als ze gaar zijn mee kunt verwijderen.
Hey dames,
Hier een leek op cakepop gebied ik heb al drie keer geprobeerd cake pips te maken met de babycakes cakepopmaker.
Poging 1 met jamin ccmix mooie bolletjes aan de onderkant bovenkant plat
Poging 2 met duncan hines mix na 2.5 min bolletjes omdraaien nog steeds zelfde effect
Poging 3 zelfde beslag hierboven nu na 2 min hele apparaat omgedraaid en na twee minuten kwamen ze er wel oké uit nog steeds niet tevreden.
Ik heb de gaten gevuld met een spuitzak of een wilton drizzle bottle uit pure wanhoop heb ik het zelfs met een theelepeltje geprobeerd ( geen goed idee)
Ik vul de bolletjes tot aan de rand soms zelfs eroverheen en nog wil het niet lukken.
Morgen ga ik het proberen met funcakes ccmix. En ik kan echt alle tips heel goed gebruiken
HELPP
Heb het zelf geprobeerd met kant en klaar cake beslag van home made, met stukjes caramel erin.
Waren echt jammie.
Zit echter te klooien om de candy melt er goed omheen te krijgen
@chellz...
Je draait de bolletjes al na 2 minuten om? Dat is wel erg vlot...
Pas na 4 minuten.. anders is de binnenkant nog niet gaar genoeg en storten ze weer in...
Niet het hele aparaat omdraaien!... gewoon na 4 minuten deksel pas openen en met het bijgeleverde vorkje omdraaien..
hey hey, ik heb ook zo'n babycakes pop machientje... en ik ben er weg van (evenals mijn dochtertje van bijna 2)
Maak de bolletjes met 4/4de beslag en doe het kuipje vol, machientje dicht en 5-7 minuutjes wachten maar... Sommigen raden aan om de cakes na 4 minuutjes te draaien zodat ze overal mooi bruin worden, maar aangezien ik ze decoreer met chocolade doe ik dit niet
Maar zeker een aanrader om zo'n dingetje te kopen hoor!
@ bommeltje na vier minuten zijn mijn balletjes al gaar als ik ze dan omdraai worden ze alsnog niet bol.
Na vijf min zijn mijn bolletjes al bijna verbrand
nou gelukt hoor met de ccmix van funcakes. Ga nog wel ff wat andere smaakjes toevoegen qua smaak vind ik die van de jamin iets lekkerder en luchtiger dan die van funcakes.
Maar eind goed al goed stond al op het punt om de cakepop maker op mp te slingeren
Welke cake pop maker raden jullie aan?? Die van baby cakes, of een andere?
Alvast bedankt!
Tja, ik heb alleen die van Inventum Babycakes getest (en dat is ook de gene die ik verkoop) en ben daar zeer tevreden over.. Die kan ik je zeker aanraden.
Oke, dankjewel!
Dan moet ik die ook maar eens aanschaffen
ik vind het een superding, maar ook hier laat het klep na de derde keer al los (kapot)...
Ja, dat heb ik ook ergens anders gelezen, dat er iets smelt en je hem dan niet meer open krijgt.. En dan gaat die klep eraf ofzo.. Kan je hem dan nog wel gewoon gebruiken???
ik vind het een superding, maar ook hier laat het klep na de derde keer al los (kapot)...
Gelukkig zit er garantie op.....
Ik heb de inventum babycakes gekregen voor moederdag, gelijk aan de slag gegaan. Had toevallig nog een pak kruidcakemix van ah (home made) saan en geprobeerd. Ging prima. Mooie ronde balletjes zonder draaien. 4 minuutjes en gaar. Pure chocolade melts eromheen en inde sprinklers. Heerlijk, zelfs mijn man vond ze lekker! En dat zegt wat, want die houdt helemaal net zo van taart en cake enzo.
Groetjes Natasja
hoi hoi
ik heb hem inmiddels ook al een poosje in huis
laatst heel veel melds gekocht omdat ik hoorde dat de inhoud van de zakken verminderd werd en de prijs om hoog ging............
dubbel duur dus
ze zijn heeeeeeeeeeeel lang houdbaar dus in alle kleuren wat zakken gehaald
ik bak meestal met cc mix.
vul een snoepzak van kruidvat( ik pak een rol zakken en stop die in een zak en mag die wegen als snoep en betaal dus heeeeeel weinig voor veel zakken.)mocht van de verkoper toen ik het vroeg.
niks wassen en drogen,
gewoon weggooien.
cupcakejes vullen en je cake pops vullen gaat dan veel sneller en gemakkelijker.
ik vul de holletjes van de onderkant net iets er boven uit
neem de moeite om eerst 1 balletje te maken.
dan is er 1 verziekt ipv allemaal :-)
een minuut of 4/5.
laten drogen op het bij gesloten holletjes bakje en de volgende lading bakken.
de bijna afgekoelde ballen gaan in een bak met niet meer dan 2 lagen op elkaar anders worden ze plat.
dan de vriezer in.
zo bak ik een grotere hoeveelheid en heb dus altijd ballen in de vriezer zitten.
ook voor mijn zoon met zijn allergie bak ik kruidkoek in de cake pop maker.
doe die ook in de vriezer en grijp zo niet mis......
melds doe ik in de magnetron, telkens even en dan goed roeren.
en soms wat cacouw boter er bij ( tis al laat , hoe schijf je dat ook weer :-) ) schijnt het beste te zijn voor als het wat lobbig blijft
ook nu weer neem de tijd en roer telkens tussen door
als het te heet wordt blijft het hard en krijg je het niet meer gesmolten.
even oefenen.
een bakje vullen met oase en aluminium folie er overheen en je kan zo een heleboel cake pops er in steken.
op het bij geleverde bakje passen er zo weinig......
de restanten doe ik op bakpapier spuiten en laat ik hard worden.
dan in een plastic zakje
de volgende keer kan ik het weer gewoon smelten.
ik hoop dat jullie wat aan de tips hebben.
Goede morgen
ik ben hier nieuwe maar wil graag iets weten
ik heb de princess popcake maker gekocht bij xenos nu is mijn vraag hoe lang moet het beslag er in ik wil cake mix van honing gaan gebruiken
hoor het graag van jullie
p/s wat een leuke site kom zeker terug
Djehr heeft daar een topic over in ingezonden recepten: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=205544 (incl tijden)
En bij bakken & vullen staat dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=204029
verder staat er in V&A nog een topic over het apparaat met tips/trucs.......
Succes in ieder geval
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Keuken- en andere apparatuur » Ervaringen cake pop maker