276

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Dit lijkt mij heerlijk. Ga het eens uitproberen.

Groetjes van Sanni

277

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Dit lijkt mij heerlijk. Ga het eens uitproberen.

Groetjes van Sanni

278

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Kun je hiervoor ook de caramel gebruiken die je krijg als je een gesloten blikje gecondenseerde melk een paar uur laat koken? Dat vind ik wat makkelijker dan een half uur in een pannetje roeren.

279

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Molletje schreef:

Kun je hiervoor ook de caramel gebruiken die je krijg als je een gesloten blikje gecondenseerde melk een paar uur laat koken? Dat vind ik wat makkelijker dan een half uur in een pannetje roeren.


Ik kan je niet helpen met je vraag, alleen dat half uur is natuurlijk wel een beetje....... Snap dat het voelt als een half uur, maar 5 - 10 minuutjes staan in het niet bij de smaak......

Enjoy!

280

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

nee denk het niet, want dit wordt beetje stijf, meer zoals de mars caramel. Zacht maar niet meer lopend.
De truc bij dit recept is dat je geduldig bent, goed blijft roeren totdat je merkt dat het roeren zwaarder gaat. Dan is hij later mooi stijf.

281

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

hebben jullie de mini cupcake vormpjes voor gebruik? en welk recept/verhoudingen gebruiken jullie hiervoor zag op de site het recept niet staan of kijk misschien verkeerd......

282

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

nebbeling schreef:

hebben jullie de mini cupcake vormpjes voor gebruik? en welk recept/verhoudingen gebruiken jullie hiervoor zag op de site het recept niet staan of kijk misschien verkeerd......

Pag 3 , berichtje 101 van Kwebbeltje  ;)

283

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb dit recept gister uitgeprobeerd en ze zijn echt heeeerlijk!

284

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

de geboorte twixy
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/581330_2220366206439_1242427933_n.jpg

285

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ik heb ze net gemaakt en ze zijn TGVW !!!

(Te Goddelijk Voor Woorden)

286

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik denk dat ik zo ook maar eens ingredienten ga inslaan....

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

287

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Nou, de bodem met caramel staan af te koelen, ben benieuwd. Vind de gecondenseerde melk alleen altijd zo stinken... Hoop dat het beter smaakt, ik had nu namelijk helemaal niet de neiging m'n vingers erin te steken.... :nooo

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

288

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

...... :(
Niet mijn ding helaas (niet helaas voor de lijn  ;) )

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

289

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Oh jee, je moet er dus gewoon even aan wennen.... :o

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

290

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

anouckjewel schreef:

Oh jee, je moet er dus gewoon even aan wennen.... :o

Na gewenning zijn ze toch wel erg verslavend he!!

291

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

:Y
Morgen maar meenemen naar vaderdag bij m'n ouders, anders is het echt té slecht voor me....

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

292

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb niet heel het topic doorgelezen (druk druk druk) dus alvast mijn excuses als het hier al ergens tussen staat.
Voor hoeveel personen is ongeveer dit recept? Wil het als afscheid geven voor stage (patiënten en therapeuten) dus ik heb een heeeeleboel nodig!

Alvast bedankt,

Klunsje

293

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Als je het in mini silliconen bakvormen maakt van xenos dan 4 bakvormen vol.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

294

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Heb dit recept al heel vaak gemaakt, altijd lekker!
Alleen vind ik de shortcake wel wat droog en brokkelig..

Nu dacht ik: zou ik er geen bastognekoek-bodem onder kunnen doen (zoals in kwarktaart)? Of digestives.. Zou dat lekker zijn?

295

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb ze vrijdag ook gemaakt. Bij het koken van de caramel dacht ik: getver wat stinkt dit. De eerste die ik proefde vond ik ook niet geweldig. Ik had ze in de koelkast gezet, en je breekt je tanden er bijna op. zaterdagmorgen heb ik ze uit de koelkast gezet, en ik moet zeggen: "heerlijk". Ook mijn kinderen vinden ze geweldig. Ze zijn nu bij opa en oma, en ik heb nog twee stukjes voor ze bewaard. Moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind om ze niet zelf op te eten. Ze vragen nu al:'Mama wanneer maak je weer van die lekkere twixjes".

Ik had bij het maken van de caramel wel een probleem. Bij het aan de kook brengen van het mengsel begon begon dit gelijk aan te branden op de bodem. Stond als een gek te roeren, maar kon niet voorkomen dat het aanbrandde. Toen het mengsel bijna kookte heb ik het door een zeefje in een schone pan geschonken. Ik kook op een keramische plaat, maar had wel een pan met een dikke bodem. Kan ik dit voorkomen? Ik moet de plaat op vol vermogen zetten, anders krijg ik hem niet aan de kook. Moet het misschien aux bain marie opgewarmd worden?

296

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

wat ik meestal doe is aan de kook brengen op de ene plaat en als het dan kookt verplaatsen naar een andere plaat die ik lager zet. Zo voorkom je dat de de boel aanbrandt omdat de plaat te heet blijft

297

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Bij mij begon het al aan te brande voordat het kookte, en als ik de plaat op half zet krijg ik 'm niet aan de kook. Maar ik probeer het nog een keer weer in de vakantie. Het eindresultaat was heerlijk, had alleen iets meer werk met zeven, en het maakt je wat onzeker.

298

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ik heb net voor het eerst gemaakt.

de karamel is vrij blank gebleven is dit normaal??

299

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Bij mij was de caramel ongeveer dezelfde kleur als de caramel die in de twix zit. Dus iets lichtbruin.

300

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Gisteren de koek en de caramellaag gemaakt, vandaag de chocolade eroverheen. Heb een vorm van 26cm gebruikt maar heb wel het idee dat de caramellaag de volgende keer iets dunner mag. De koek moet denk ik de volgende keer ook iets langer bakken. Smaak was gelukkig wel goed :D. Het lukt me helaas niet om een foto te plaatsen :(.