Onderwerp: how to kroontje van fondant
eigen ontwerp!
ik heb hem met een open ster gemaakt maar je kan ook een hartje uitdrukken of een bloemetje, of dichtlaten, helemaal je eigen draai eraan geven.
als eerste meng je gumpaste met witte fondant. en om hem een beetje grijs te maken meng je daar beetje bij beetje wat zwarte fondant doorheen. je kan natuurlijk ook een rose kroontje of wit kroontje maken, maar ik maak hem grijs omdat ik hem zilver wil dusten. niet te donker grijs maken hoor!
rol de fondant uit tot de dikte die jij graag wil. print het voorbeeld op een a4tje en knip het uit, dan leg je het op je fondant en snijd netjes rond de lijntjes uit
als je dat gedaan hebt kan je een vormpje of meerdere kleintjes eruit drukken. daarna ga je dusten!
als ie klaar is dan pak je een mooie maat vaas, snoeppot of wat dan ook en daar doe je bakpapier strak overheen:
dan plak je er voorzichtig huishoudfolie overheen zodat het kroontje in vorm blijft en er niet afschuift,
zo laat je het een dag drogen en als het kroontje hard aanvoelt kan je hem er voorzichtig afschuiven. dan nog een dag laten drogen om de achterkant harder te laten worden. en klaar is je kroontje!
succes!
ps. dit is het kroontje op een taart van 20cm!