176

Re: Cricut cake tips

Bedankt voor de tips

Gisteren geprobeert door het 4 uur te laten liggen en dan snijden en dat ging weer mis toen laten liggen tot vanmorgen en ik dacht ik probeer het nog een keer ermee dat was nog niks dan is het te hard en breekt het al met snijden ook nog eens net alles weggegooid (de fondant niet de cc :)  ) en nu weer opnieuw begonne ik heb het als volgt gedaan vertel me graag wat ik verkeerd doe.

Ik rol de fondant of marsepein dun uit zodat het net niet scheurt als ik het oppak (tijdens het uitrollen draai ik het ook steeds van kant).
Dan vet ik de mat in met crisco en leg de fondant op de mat en en nog even met de roller er over en de smoother en dan tylose er over heel dun en goed uitvrijven en dan even met de smoother er nog even gouw over heen (normaal deed ik er tylose in voordat ik het uitrolde).
De dikte van de fondant was dat je de circels ik de mat kan zien .
Ook marsepein op dezelfde manier als de fondant op de mat gedaan maar dan zonder tylose natuurlijk.
Toen de mat 15 min in de vriezergezet.

De cricut klaar gezet, de stekker erin en het mesje erin (wat kan ik daar verkeerd bij doen? ik vind het mesje maar een raar ding ook omdat de man van de winkel vertelde dat het een stompe punt is en geen mesje maar ik vind het gewoon een mesje, wel zit hij er los in ik zet de snijkant zeg maar naar links).
Dan draai ik dat wieltje weer vast en zet hem aan
Ingesteld op de vlinder en de speed op 3 en pessure op 2 (als ik die hoger zet snijt hij in mijn mat nu heel licht.

Mat uit de vriezer gelijk in de machine en snijden maar maar het ging weer opstropen (het stuk dat hij uitsnijd en rafelen)

wat doe ik verkeerd en ik maar ook na elke keer als de mat los is het mesje steeds even schooon omdat er altijd gelijk fondant aanplakt.

Sorry voor het heeeeeele lange verhaal hopelijk snappen jullie wat ik bedoel (somige dingen zijn lastig neer te zetten).

Groetjes,
Elma

177

Ik gebruik fondant, soms mét een beetje tylose erdoor, soms zonder (als ik het vergeet  :D). De tylose kneed ik er dan wel door voordat ik het uitrol en op de mat leg.

Zo dun uitrollen doe ik níet. Ik rol uit tot ongeveer 2-3mmm dikte, zodat het (net) niet meer doorschijnt. Ik zet hem ook op multiple cut, dan snijdt hij twee keer dezelfde vorm achter elkaar op dezelfde oppervlakte/plek, zodat ik eigenlijk geen rafels meer heb nu.

Ik leg de mat nooit in de vriezer, ik smeer hem in met crisco (beetje), doe dan de fondant (met tylose ;)) erop, goed smootheren/aandrukken (zodat hij niet kan verschuiven!), dan inladen en snijden maar.......

178

probeer het eens met wiltonfondant dat gebruik ik ook.
uitrollen evt 5 min laten liggen en het werkt perfect.
hoop dat je er wat aan heb.
gr chantal

179

Bedankt voor de tips ik ga ze van de week probeeren en wat voor soort fondant gebruiken jullie die waar je de taart mee bekleed of die weer je mee boetseert ik heb nu die waar je de taart mee bekleed en de zelfgemaakte.
Ik ga van de week de mmfondant en de wilton fondant en gumpaste probeeren.

180

Ik gebruik altijd voor zowel het boetseren als het bekleden bakelsfondant.

181

Bedankt.
Ik ben echt een beginner sorry daarvoor voor al mijn vragen.

Groetjes,
Elma

182

Waarom sorry,
Daar is deze geweldige site toch voor voor allerlei vragen;) succes

183

Ja dat ik zo maar ik vind dat ik nu wel heel veel vraag.
Ik baal gewoon dat het niet lukt ik wil weten wat ik verkeerd doe.

Groetjes,
Elma

184

Ik gebruik ook wilton fondant en die werkt echt fantastisch. Ik zou wel de speed op z'n langzaamst zetten. Misschien gaat ie wel te snel en wordt het allemaal één hoopje op elkaar. Misschien is je figuurtje wel te klein om uit te snijden?? Zou dat nog kunnen, dat je hem iets groter 'moet' maken??

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

185

@ marlies ja dat deed ik eerst verkeerd ik had de vlinder en happy birtday op 4 inc staan en ze raden vanaf 5 inc aan maar dat had ik verandert en geen verbetering.

Maar gisteren mm fondant en flowerpast  (2 soorten heb ik gemaakt die hier op de site staan) en 1 daarvan moet je 12uur laten rusten dus net geprobeert.

Degene die je moet laten rusten reccept 1 was niet gegaan zoals ze hadden omschreven hij was kei hard maar het ging na bijna een half uur kneden eindelijk iets soepeler maar nog steeds erg stug.
Uitgerold en in de machine en het ging perfect.

Toen flowerpaste nr.2 deze is zachter maar wel harder dan fondant deze ook gelijk gesneden maar dat ging mis even laten liggen op de mat en toen nog een keer geprobeert dat werkte perfect.

En de mm fondant (mooi roze  :D ) werkte ook niet maar ik was vergeten er tylose in te doen dat nog even gedaan en toen was het perfect.
De mm fondant is ook stugger dan de gewone fondant die ik had gebruikt.

Ik ben dus super blij dat ik nu wat heb gevonden wat werkt.

Allemaal heel erg bedankt voor alle tips.

Groetjes,
Elma

186

Hai Elma, Fijn dat het nu wel lukt.... Even wat geduld nodig maar dat wordt beloond ;)

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

187

Ja dat is zo.

Ik ga mijn  mini cricut cake ook maar weer eens van zolder halen!
Vorig jaar april mee gesleept uit Florida ( letterlijk, als handbagage in een trolley!) maar had het na een paar pogingen  op gegeven!
Ik heb nachtdienst en ga dan het topic doornemen ( als de patiënten het toelaten haha) en hopelijk met alle tips ga ik de mooiste creaties maken.
Mocht het me lukken dan plaats ik de foto s.
Gr. Soraya

Voor gezellige en leuke workshops en kinderfeestjes bel je Happy Cupcakies!

189

Soraya.. Ik ga binnenkort in de winkel een demonstratie geven van de cricut (hij is vanaf vandaag bij ons ook in de aanbieding  :Y ) Mocht je nog meer tips en trucks zoeken en eens zien hoe hij werkt ben je dan altijd welkom..

Ik zal hier de datum plaatsen zodra het bekend is.. ik schat zelf in aankomende zaterdag...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

@Bommeltje,dat zou heel erg fijn zijn maar... Ik heb zaterdag avonddienst.
Ik hou de site in ieder geval in de gaten want misschien kan ik een uurtje later beginnen Zaterdag!

Voor gezellige en leuke workshops en kinderfeestjes bel je Happy Cupcakies!

191

Hallo, ik heb een vraagje over de cricut cake.
Ik heb een cricut boven staan en die heb ik gebruikt om mee te knutselen met papier.
Maar is dat het zelfde als de cricut cake? Het ziet er namelijk precies het zelfde uit! Ik zou dan het mesje moeten vervangen.

Alvast bedankt.

Groetjes Corey

192

Vergeet niet dat in je machine papier'stof' zit.......... dat is natuurlijk niet hygiënisch en/of voedselveilig. ;)

Er zijn veel soorten Cricut-machines, op cricutmachine.com kan je anders even kijken of die van jou (mits he-le-maal (papier)stof vrij ;)) hier ook geschikt voor zou kunnen zijn.

193 Laatst bewerkt door kokkie20 (24-04-2012 14:37)

http://www.youtube.com/watch?v=kuUBiGcIBgY
het is volgens haar mogelijk, maar het is niet zo voedselveilig *als ik het goed begrijp*
http://www.youtube.com/watch?v=-mZ964Oe … mp;list=UL
in haar 2e video heb je wat meer informatie

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

194

Ik heb van de week mijn cricut binnen gekregen. Helemaal blij ben ik ermee aan de slag gegaan, maar het wil niet erg lukken. Heb geprobeerd met scal, maar het verbinden lukt niet. Ik zag dat de meeste berichten van 2011 zijn. Volgens mijn zoon werkt het niet met de nieuwe cricut. heeft iemand hier ervaring mee??

195

Kan bij de cricut mini de instellingen ook worden omgezet naar cm ipv inches? Ik zie geen settings knop