Re: Cricut cake tips
Bedankt voor de tips
Gisteren geprobeert door het 4 uur te laten liggen en dan snijden en dat ging weer mis toen laten liggen tot vanmorgen en ik dacht ik probeer het nog een keer ermee dat was nog niks dan is het te hard en breekt het al met snijden ook nog eens net alles weggegooid (de fondant niet de cc ) en nu weer opnieuw begonne ik heb het als volgt gedaan vertel me graag wat ik verkeerd doe.
Ik rol de fondant of marsepein dun uit zodat het net niet scheurt als ik het oppak (tijdens het uitrollen draai ik het ook steeds van kant).
Dan vet ik de mat in met crisco en leg de fondant op de mat en en nog even met de roller er over en de smoother en dan tylose er over heel dun en goed uitvrijven en dan even met de smoother er nog even gouw over heen (normaal deed ik er tylose in voordat ik het uitrolde).
De dikte van de fondant was dat je de circels ik de mat kan zien .
Ook marsepein op dezelfde manier als de fondant op de mat gedaan maar dan zonder tylose natuurlijk.
Toen de mat 15 min in de vriezergezet.
De cricut klaar gezet, de stekker erin en het mesje erin (wat kan ik daar verkeerd bij doen? ik vind het mesje maar een raar ding ook omdat de man van de winkel vertelde dat het een stompe punt is en geen mesje maar ik vind het gewoon een mesje, wel zit hij er los in ik zet de snijkant zeg maar naar links).
Dan draai ik dat wieltje weer vast en zet hem aan
Ingesteld op de vlinder en de speed op 3 en pessure op 2 (als ik die hoger zet snijt hij in mijn mat nu heel licht.
Mat uit de vriezer gelijk in de machine en snijden maar maar het ging weer opstropen (het stuk dat hij uitsnijd en rafelen)
wat doe ik verkeerd en ik maar ook na elke keer als de mat los is het mesje steeds even schooon omdat er altijd gelijk fondant aanplakt.
Sorry voor het heeeeeele lange verhaal hopelijk snappen jullie wat ik bedoel (somige dingen zijn lastig neer te zetten).
Groetjes,
Elma