226 Laatst bewerkt door Biekie (27-11-2011 21:03)

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb ook appeltaartdeeg gebruikt. In Cupcakevormen( siliconen) gebakken grote en kleine. De grote 20 minuten en de kleine iets meer dan 10 minuten.

Onderwijl stond ik de caramel te roeren, ging perfect.

Ik heb de caramel wel iets af laten koelen in de vormpjes voordat ik de gesmolten chocolade erover heb gegoten.

Foto's zijn gemaakt, maar wel met mijn mobiel en bij slecht licht...
Dank je wel voor het recept, hartstikke leuk om te maken ook! :Y

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/302185_314768171886164_100000589501830_1191763_1932216135_n.jpg

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/377830_314766931886288_100000589501830_1191760_331798587_n.jpg

227

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Serena schreef:

Hahaha ik ga ze ook zaterdag maken en wou idd voorkomen dat ze de volgende dag niet zouden overleven...  :lol: (invriezen dus, maar geen goed plan na advies  ;) )

Je kan ze invriezen zonder chocolade laag en dan op de dag zelf in gesmolten choco dippen.

228

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Mag ik vragen hoe ( en waarvan) je appeltaartdeeg maakt?

Groetjes Brenda

229

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Je zoekt gewoon een recept voor appeltaart en neemt daar alleen het deeg van.

.okokorecepten.nl/recept/bakrecepten/appeltaart/

Wel even www ervoor zetten. :)

230

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Dank je wel!
Ga ik het eens met ander deeg uitproberen!

Groetjes Brenda

231

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ik heb ook de bodem veranderd ik gebruik een boterkoek recept smaakt een stuk beter

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

232

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik vind de bodem juist super lekker!
Zo lekker krokant...  :9
Dit was mijn resultaat gisteravond:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RPAO74GK-D.jpg

Groetjes, Serena

233

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Het is gewoon te lekker :9 !

Dit zijn de mijne  ;) .

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZLSS7AFD.jpg

234

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

en t is zo verrrrrukkkkkelijk!!! :Y  mmmmmmmmmmmmmmmmm :9

235

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Heb ze vandaag gemaakt, kan mijn man iets lekkers mee nemen naar zijn werk, want daar zeuren ze altijd zo om hahaha. Wilde dit wel eens proberen... Nog niet gegeten maar zijn volgens mij inderdaad niet om af te blijven.....

http://94.100.125.1/1444150001-1444200000/1444168501-1444168600/1444168562_6_5XJ3.jpeg

http://94.100.124.171/1444150001-1444200000/1444169901-1444170000/1444169990_6_4_Mt.jpeg

236

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Kun je dit recept ook maken met gecondenseerde melk, IPV GEZOETE gecondenseerde melk?

facebook.com/caro.taartencupcakes

237

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

hallo allemaal!!

ik heb even een vraagje!
als je dit maakt in de siliconen cupcakes vorm zonder cc papiertjes...
smeren jullie de vorm dan ook in met iets of zo het deeg dr in en daarna de caramel en de chocolade?

alvast bedankt voor de reacties!

groetjes marjan

238

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

siliconenvormen alleen even met water omspoelen.

239

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ok bedankt! zal het gaan proberen voor volgende week voor d e verjaardag van mijn zoon!

240

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Kan ik ook als ik de bodemlaag en caramellaag gemaakt heb daarna met uitstekkers in vorm doen of kan dat alleen perse in ronde springvorm??? Leek me wel leuk om in verschillende vorm te doen....

En kan dit in vriezer bewaren? (leek me mooi alternatief voor bij koffie tijdens kerstdagen) en dan op de ochtend van kerst zelf laag chocolade opdoen... Of kan dat al meteen in 1 geheel in vriezer??

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

241

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb ze gemaakt maar....

- de caramel bleef best wel vloeibaar  :s . Heb die echt wel 20 min staan roeren in pan, na afkoelen werd het nou niet echt veel stijver. Bovendien "plakte" de chocolaag ook niet echt goed erop.

- de bodem vond ik ook niet zo erg lekker, best wel vet. Misschien wat anders proberen.  Ik heb in een ander recept gelezen dat ze bloem gebruiken ipv zelfrijzend bakmeel. Ik vond ze nl ook best wat bobbelig.

Kortom: ik ben er niet meteen zo lyrisch over als iedereen. Maar zal het wel een 2e kans geven.


In wat voor pan doen jullie die caramel dan? Ja zware pan..wat is een zware pan? gewoon zo'n kookpan waar je ook aardappelen in kookt, of kan het ook in een hapjespan (anti aanbak).

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

242

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Ik heb de caramel gewoon in een steelpannetje gemaakt en na een minuut of 8 was ie eigenlijk al mooi donker en dik maar heb hem toch nog 2 minuten laten koken (al roerend). Mijne was perfect dus heb geen idee waar het mis is gegaan bij jou  :think:

Groetjes, Serena

243

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ik doe het ook in een steelpan, maar laat het zeker 10 minuten koken.

Ik heb ze ingevroren, en vond ze daarna nog heel lekker! lleen lieten de papiertjes wel los.

244

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

@ lenny dat papieren loslaten is niet erg is voor me eigen familie...

Maar moet ik dan in geheel afmaken compleet met chocolade of kan ik de chocolade beter pas doen als ontdooit is of maakt niet uit....dat is mij nog niet duidelijk

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

245

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Als je even terug leest word het invriezen met chocolade afgeraden... Wou ik ook doen namelijk!  ;)

Groetjes, Serena

246

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

:o  zie het nu pas sorry. Ok dan ga ik maar dag voor kerst maken, het kom toch wel op....

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

247

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Hihi geeft niks hoor, maar wist het omdat ik zelf de vraag al eens gesteld had..  ;) Wou ze namelijk ook bewaren voor kerst maar ze zijn uiteindelijk allemaal opgegaan  :9 Dus met kerst maar weer opnieuw maken

Groetjes, Serena

248

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

ah ik zie kerst als dagen van verwen dus ik vind dat deze prima past in rijtje verwen hahahahah zijn dan met 18 dames en 9 mannen....Dus die mannen krijgen toch bier en wij die lekkernij  :lol:  :lol:  en daarna gaan deze groep 18 dames in januari gezamelijk lijnen

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

249

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Dat kun je idd gerust na een lading van deze koekjes! Ze zijn echt onweerstaanbaar nadat je er eentje op hebt, maar oooohhhhh zo slecht... hahaa  :lol:

Groetjes, Serena

250

Re: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!

Cupla schreef:

Kan ik ook als ik de bodemlaag en caramellaag gemaakt heb daarna met uitstekkers in vorm doen of kan dat alleen perse in ronde springvorm??? Leek me wel leuk om in verschillende vorm te doen....

En kan dit in vriezer bewaren? (leek me mooi alternatief voor bij koffie tijdens kerstdagen) en dan op de ochtend van kerst zelf laag chocolade opdoen... Of kan dat al meteen in 1 geheel in vriezer??

Uitsteken met een uitsteker kan, heb ik bij een paar ook gedaan want die had ik in een papieren cc gedaan en het papier was niet los te krijgen, toen heb ik met een iets kleinere uitsteker er een rondje uit gestoken, ging heel goed.

Of je het kan invriezen, weet ik niet.