26

Re: Iemand ervaring met Herman den Blijker keukenmachine?

John, gefeliciteerd met je aankoop!
Hoe is je biscuit geworden? Mooi hoog?
Ben heel benieuwd nu, je hebt letterlijk en figuurlijk herrie in de keuken met je HdB ;) Hoop dat je er veel plezier van zult hebben!

27

Dank je Nurse,

Biscuitje is er goed uitgekomen en inderdaad mooi hoog cm of 7.
Ook met de handmixer altijd vrij hoge biscuitjes gehad dus daarvoor maakt het niet uit.
Wat wel scheelt is dat je je handen vrij hebt en gewoon wat anders kan voorbereiden dus tijdwinst. Ook geen moeilijk gedoe meer als plots de telefoon gaat tijdens het mixen.

Herrie ja dat wel maar de vrouw zegt het niet erg te vinden als ik maar niet elk jaar een taartje maak  :lol: . Nee hoor, die 10 minuten herrie af en toe leert ze maar mee leven.

Krachtig genoeg lijkt ie wel want toen de biscuit wat dikker werd gaf ie echt geen krimp dus misschien ook wel wat voor deegwaren.

Net een paar pakjes slagroom en verse lading eieren gehaald dus binnenkort maar eens kijken hoe het met eiwit kloppen en slagroom kloppen gaat.
Ondertussen 2e taartkarton erbij gelegd om nog iets dieper te kunnen mixen. De garde raakt nu op 1 mm na de bodem dus denk dat wel goed zal gaan met 2 eiwitten en 1 pakje slagroom kloppen.

Laat het nog wel weten.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

28

ik zoek ook al tijden naar een goede en betaalbare stand alone mixer...zag die van HdB in de blokker folder, mooi...maar zie nu die Clatronic bij Neckerman en die vind ik toch ook wel zeer aantrekkelijk....ook qua prijs!
Ik twijfel nog even vrolijk verder ;)

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

29

Update:

1 pakje lang houdbare slagroom van 200 gr merk MUH geklopt in de HdB.
Gaat prima. Slagroom gaat dadelijk in de zelfgemaakte soesje.
De helft met Slagroom en andere helft met Mocca Creme.
Dat wordt weer een paar extra rondjes lopen om de sociale calorieën te compenseren.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

30

Hahahaha, geweldig! Aanschaf keukenmachines betekent bijkomende kilo's. Moet dat taartkartonnetje er echt in? Zou de slagroom anders niet goed zijn geklopt?

Ik ben vandaag naar de Blokker geweest en ze hadden alleen een showmodel staan. Ik wist ze alleen helaas meer te vertellen over de keukenmachine dan zijzelf   :lol:
Ik heb em wel besteld en als het goed is komt ie over een week binnen. Ben heel benieuwd, ik mag vanzelf deze hele week nog twijfelen en als hij binnen is en ik twijfel nog dan neem ik gewoon lekker de HdB. Heb net weer gegoogled naar fotos van de zwarte Kmix, die is wel ruim 80 euro duurder dan de HdB, heeft 200 watt minder vermogen. Vond de HdB echt prachtig om te zien trouwens.

Liekie, heb hier hetzelfde probleem, hahaha. Kan gewoonweg niet kiezen. KA is een slag te duur, en de Kmix, HdB en de Clatronic bleven voor mij over. Krijg je bij Clatronic nou een blender e.d erbij?

31 Laatst bewerkt door JPS (20-11-2011 15:36)

Nurse81 schreef:

Hahahaha, geweldig! Aanschaf keukenmachines betekent bijkomende kilo's. Moet dat taartkartonnetje er echt in? Zou de slagroom anders niet goed zijn geklopt?

Zonder kartonnetjes denk ik dat het met 200 ml slagroom niet goed zal gaan. De garde raakte nu de room nog maar net genoeg.
Met meer slagroom tegelijk verwacht ik geen problemen zonder aanpassing van de hoogte.
Die kartonnetjes werken goed, kunnen geen kwaad en zie je niets van als de kom er op staat dus vind het een prima oplossing zo.

Ik heb na deze ervaring met slagroom toch meer voorkeur voor de handmixer omdat je dan makkelijker in kunt schatten wanneer het klaar is. En voor die paar minuten maakt het ook maar weinig uit.

Vind de rode K-mix eigenlijk wel veel mooier maar het prijsverschil niet waard.

Als de kilo's er echt bij gaan komen kan ik altijd nog de bijgeleverde blender gebruiken voor een vruchtenpapjes dieet  :D
Die blender voelt trouwens ook wel zwaar en degelijk aan.
Is toch ook weer een pluspuntje t.o.v. de K-Mix waar ie niet bij zit.

Update:
Vandaag zware broodmix gekneed.
Ging om: "Complete Thuisbakmix voor Meergranen Zadenbrood met gist" Gekocht bij Bas v d H. Verpakt door Voogd Meelhandel.

De mix door m'n Herman gekneed met de kneedhaak op snelheid standje 1 en 2.
Het degelijke gevoel wordt bij het kneden van dit zware deeg wel wat minder. Het op gang komen gaat niet echt soepel maar eenmaal op toeren blijft ie mooi constant doordraaien.

De kop blijkt bij dit zware werkje ineens wat zijdelingse speling te vertonen en gaat een mm of 3 tot 4 heen en weer bij elk rondje.

De deegbal van 800 gram krijgt een rugbybalvorm en lijkt niet helemaal goed gekneed te worden omdat ie zeg maar rechtop blijft staan en de haak alleen in de onderste helft van het deeg kneed.
Daarom maar een paar keer handmatig de deegbal omgekeerd

Het werd overigens wel een lekker brood met goede structuur.

Alle bevindingen incl foto's zijn later als ik alles zo'n beetje getest heb in een complete review op deze site terug te vinden.

Gr,
John.

32

Blokker mag dan geheimzinnig doen maar ik heb weten te achterhalen welk merk het werkelijk is.
Zoek maar eens op: Morphy Richards 48958 FOOD Fusion.
http://static1.vergelijk.nl/fotos/500x500/3/5/0/4/morphy-richards-48958-food-fusion-5123504.jpg

Helaas maar weinig te vinden over dit merk. De HDB Blokker prijs lijkt echter wel goedkoper dan onder de orginele naam.

Wij willen deze ook hebben. Met een handmixertje is toch niet echt ideaal en krijg zo'n lamme arm  :lol:

Nu ben ik blokkers aan het afbellen of ze ze in voorraad hebben. Bel ik net de 2e blokker, mag ik over 5 min terug bellen. Ze zijn pas om 13.00 uur open en zitten in het magazijn...  :s

Ik ga de volgende maar eens bellen, die 15% korting morgen komt erg goed uit.

JPS schreef:

Blokker mag dan geheimzinnig doen maar ik heb weten te achterhalen welk merk het werkelijk is.
Zoek maar eens op: Morphy Richards 48958 FOOD Fusion.
http://static1.vergelijk.nl/fotos/500x500/3/5/0/4/morphy-richards-48958-food-fusion-5123504.jpg

Helaas maar weinig te vinden over dit merk. De HDB Blokker prijs lijkt echter wel goedkoper dan onder de orginele naam.

bedankt john.

:s o, ik wilde hem graag hebben...

maar op de website van morphy richards staat dat het een verouderd model is....

toch nog even extra nadenken... en verder googelen.

je hebt natuurlijk sowieso 2 jaar garantie bij de blokker, dus dat moet wel goed zitten.

I never met a calorie I didn't like....

Heb m bij een blokker apart kunnen zetten, de laatste! Wat een mazzel. Morgen na half 7 even oppikken  :Y

36

Ik heb ook de Blokker gebeld, want heb er eentje besteld, maar die is nog niet binnen. Heb gezegd dat ik die dan wel dinsdag wil afrekenen.

Fijn om de review te lezen met brooddeeg, want daar wil ik me ook meer op gaan toespitsen. Vind het wel een beetje zorgelijk dat het apparaat er dan meteen meer moeite mee heeft. Het resultaat was gelukkig wel goed, maar ik wil wel lekker mijn handen vrij kunnen hebben en er niet de hele tijd naast moeten staan.

Jeetje, ik was zo blij dat ik eindelijk de knoop had doorgehakt.......

Ik heb trouwens ook gekeken naar reviews onder die andere naam maar kon niet veel vinden. Alleen idd een aanzienlijk prijsverschil, bij Pixmania is hij rond de 270 euro geloof ik!

http://www.productreview.com.au/p/morph … usion.html

Ziet er niet hoopvol uit!!

I never met a calorie I didn't like....

38

taartenprinsesje schreef:

http://www.productreview.com.au/p/morph … usion.html

Ziet er niet hoopvol uit!!

Als je die leest inderdaad niet. Maar zou het raar vinden dat Herman zijn naam zou verbinden met slecht spul.
Het slechte mixen herken ik niet. De FC biscuit mix ging zoals gebruikelijk bij dit soort machines. Zeker als je bedenkt dat het maar om een kleine hoeveelheid mix ging. Je leest vaak genoeg dat anderen het dan met de handmixer doen omdat de kennie of KA kleine porties niet goed mixt.
De tijd zal het leren en inderdaad wel 2 jaar garantie.

Over het brooddeeg kneden heb ik bij andere machines van Kenwood gelezen dat je daar ook bij moet blijven omdat ie anders al stampend van het aanrecht  af wandelt. Herman's koppie schud dan wel van nee  :nooo bij het kneden maar hij blijft wel op z'n plek staan :Y .

In de gebruiksaanwijzing staat dat je de snelheid een standje op moet voeren als ie het er moeilijk mee heeft. En dat hielp inderdaad wel.
Het "Nee" schudden blijft ie wel doen maar het klinkt dan alsof ie het makkelijker heeft.

Gr,
John.

39

Helaas gaat mijn machine vanavond terug naar de winkel. Was er erg blij mee tot vanochtend. De mixer was een minuut of vijf bezig toen ie compleet op hol sloeg. Uitzetten lukte wel, maar als ik hem daarna op de meest langzame stand zette, ging ie gelijk weer keihard.

Mijn machine startte altijd wel wat twijfelachtig, maar ik ging ervanuit dat het zo hoorde (vond het wel makkelijk namelijk), hebben jullie machines dat ook?

40

Hoi
Nou ik heb de keuken machine van herman den blijker gekocht,
En echt geweldig ideaal
er zit  genoeg power in en ook nog eens extra pulse knoop ,
mengt het deeg goed heeft geen moeite om alles goed door elkaar te mengen maakt mooi glad beslag staat stevig matriaal keuze uitstekend,
tja  je kunt ook niet anders verwachten  ,
Herman is kok en weet wat een machine moet kunnen en
gaat gewoon ook echt niet voor minder dat zie je in de machine terug
ook maar gelijk de keuken weegschaal aangeschaft die weegt
zit een tijdklok op en meet gelijk de tempratuur handig

41

San29 schreef:

Helaas gaat mijn machine vanavond terug naar de winkel. Was er erg blij mee tot vanochtend. De mixer was een minuut of vijf bezig toen ie compleet op hol sloeg. Uitzetten lukte wel, maar als ik hem daarna op de meest langzame stand zette, ging ie gelijk weer keihard.

Mijn machine startte altijd wel wat twijfelachtig, maar ik ging ervanuit dat het zo hoorde (vond het wel makkelijk namelijk), hebben jullie machines dat ook?

San, wat bedoel je precies met twijfelachtig starten?
Hij hoort nl langzaam op gang te komen maar moet daar wel meteen mee beginnen zodra je een snelheid ingesteld hebt.

Is wel iets wat ook te vinden is in de niet zo positieve reviews.
Ik hoop maar dat jij de ongelukkige uitzondering hebt gehad.
Laat je wel even weten hoe Blokker dit afhandeld?

Gr,
John

42

Jammer San dat je er geen goede ervaring mee hebt! Ik had het probleem wat jij nu beschrijft wel ook al gelezen bij de engelse reviews hier eerder gepost. Gelukkig heb je 2 jaar garantie.

Ik heb m ook aangeschaft!!!!! Ben toch echt wel superblij, want lees toch overwegend positieve dingen. Hij staat nu prachtig te wezen op het aanrecht, want heb totaal geen tijd om te bakken, hahaha.
Ik heb m aangeschaft met 15% korting op die speciale koopavond.

Dreaymy, gefeliciteerd met je aankoop! Dat je er nog lang plezier van moge beleven. Het doet me echt supergoed om te lezen dat hij het bij jouw goed doet!

43

ik heb al even gebeld met het filiaal. Ik ga 'm vanavond terug brengen. Ze ging gelijk bellen om te regelen dat ik dan een andere mee kan nemen, ik hoop dat dat lukt, in ieder geval heel netjes dat ze het probeert!

Ik was er overigens ook heel blij mee hoor, dus dat ga ik vast weer worden!

44

Dreamy en Nurse, gefeliciteerd met jullie aankoop. Hopelijk mag ie nog lang en vaak herrie maken in jullie keukens :)

De mijne gaat het de komende maand zwaar krijgen met een paar verjaardagen en feestdagen in het verschiet.
Ook brooddeeg kneden zal ie nog een paar keer aan moeten geloven.
Ik had hem daar niet voor gekocht maar dat zelfgebakken brood was best lekker en leuk om te doen. Het ruikt bovendien ook nog eens heerlijk en is dus voor herhaling vatbaar.

Veel mix en bakplezier allemaal en laat herman maar lekker zweten :D

Gr,
John

45

Er staat hier al een nieuw exemplaar op tafel, geweldig geregeld dus!
Hij moet nog uit de doos, maar ik hoop op een langere gebruikstijd dan de vorige :lol:

46 Laatst bewerkt door Rianne Bakt (09-12-2011 21:14)

Ik heb ook de keukenmachine van Herman den Blijker gekocht. Net mijn eerste beslag gemaakt. Zag er prima uit, onderin zat nog minimaal wat meel, ff roeren en klaar en de herrie valt ook wel mee. Tot nu toe ben ik er super blij mee! :Y

47

Net nog een keer 800 gram zwaar brooddeeg (mix) mee gekneed.
Deze keer alleen standje 2 gebruikt, gaat soepeler. Halverwege de deegbal omgekeerd en verder gekneed.
Nu gebakken in echte broodbakvorm maar daar mag dus wel wat meer beslag in. Het volgende stevige brood wordt 1000 gram.
In de gebruiksaanwijzing staat niet hoeveel Herman aan kan, wordt dus op gevoel bepalen wat het maximum is.
Hier het resultaat:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KACF6ZW6.jpg

Gr,
John.

48

hooi
ik heb hem staan ben er erg tevreden over. werkt perfect goede kwaliteit en de blender boven op is ideaal.
ik kan hem je zeker aanraden
groetjes cyn

49

Ik heb hem nu ook al een paar weken. Vind hem echt fijn. Hij mixt geweldig. Tot nu toe biscuit gemaakt (van echte  ;) ingredienten) en meringue botercreme en perfect resultaat.
Vind het alleen wel veel herrie maken, maar weet niet hoeveel herrie andere keukenmachines maken, dit is mij eerste.

omakneeltje schreef:

als je echt blij wilt worden, kies je voor een (mooie kleur) KA,
maar de Kenwood Chef of Major is ook nog altijd een favoriet van mij.
De kMix maakt ook echt wel wat herrie hoor, maar is wel mooi om te zien.
Maar welke keukenmachine maakt géén herrie.

De HdenB-machine ken ik niet, dus geen mening over.

sterkte met het kiezen.

Heet zijn programma niet "Herrie in de keuken"? Dat is dan toch lekker toepasselijk  ;) ??
Heb zelf de Kitchen Aid ben daar erg tevreden over!!