Nurse81 schreef:Hahahaha, geweldig! Aanschaf keukenmachines betekent bijkomende kilo's. Moet dat taartkartonnetje er echt in? Zou de slagroom anders niet goed zijn geklopt?
Zonder kartonnetjes denk ik dat het met 200 ml slagroom niet goed zal gaan. De garde raakte nu de room nog maar net genoeg.
Met meer slagroom tegelijk verwacht ik geen problemen zonder aanpassing van de hoogte.
Die kartonnetjes werken goed, kunnen geen kwaad en zie je niets van als de kom er op staat dus vind het een prima oplossing zo.
Ik heb na deze ervaring met slagroom toch meer voorkeur voor de handmixer omdat je dan makkelijker in kunt schatten wanneer het klaar is. En voor die paar minuten maakt het ook maar weinig uit.
Vind de rode K-mix eigenlijk wel veel mooier maar het prijsverschil niet waard.
Als de kilo's er echt bij gaan komen kan ik altijd nog de bijgeleverde blender gebruiken voor een vruchtenpapjes dieet
Die blender voelt trouwens ook wel zwaar en degelijk aan.
Is toch ook weer een pluspuntje t.o.v. de K-Mix waar ie niet bij zit.
Update:
Vandaag zware broodmix gekneed.
Ging om: "Complete Thuisbakmix voor Meergranen Zadenbrood met gist" Gekocht bij Bas v d H. Verpakt door Voogd Meelhandel.
De mix door m'n Herman gekneed met de kneedhaak op snelheid standje 1 en 2.
Het degelijke gevoel wordt bij het kneden van dit zware deeg wel wat minder. Het op gang komen gaat niet echt soepel maar eenmaal op toeren blijft ie mooi constant doordraaien.
De kop blijkt bij dit zware werkje ineens wat zijdelingse speling te vertonen en gaat een mm of 3 tot 4 heen en weer bij elk rondje.
De deegbal van 800 gram krijgt een rugbybalvorm en lijkt niet helemaal goed gekneed te worden omdat ie zeg maar rechtop blijft staan en de haak alleen in de onderste helft van het deeg kneed.
Daarom maar een paar keer handmatig de deegbal omgekeerd
Het werd overigens wel een lekker brood met goede structuur.
Alle bevindingen incl foto's zijn later als ik alles zo'n beetje getest heb in een complete review op deze site terug te vinden.
Gr,
John.
Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.