51

Re: Ik heb hem..... de inventum cake pop maker

@pienemien, bedankt voor de reactie! ik dacht al dat ik een essentieel onderdeel van het beslag miste, en dat is dus ook zo.. ik ga het snel opnieuw proberen met ander cakebeslag! thanks  :)

52

Ik heb hem net voor het eerst gebruikt en mijn soort van recentie

Op de foto ziet hij er mooi uit, haal je hem uit de verpakking dan merk je dat er speling in de deksel zit en dat de buitenkant van plastik (?) is. Binnenkant zie ik dat de afwerking ook niet helemaal perfect is (naden zijn lelijk afgewerkt) Het doet een goedkoop apparaat aan en ik vraag me af hoelang hij meegaat.

Het gebruik
Als je hem aanzet wordt hij echt bloedheet, je moet erop letten dat de deksel goed aansluit anders krijg je teveel speling en worden de balletjes niet mooi. De buitenkant is ook niet warmvast, je hebt echt een ovenwant nodig.
Bij het rijzen van de balletjes wordt de deksel omhooggedrukt waarna hij erna weer terug zakt wat de ringen aan de buitenkant laat zien.
Ik heb de deksel bij de 2e lading even aangedrukt gehouden tijdens het bakken en dat scheelt, de balletjes worden dan mooier rond.
De balletjes zijn 3,5 cm doorsnede en erg lekker, ik heb als proef gewoon muffin beslag uit de supermarkt gebruikt

Tip gebruik ook bakspray want hij is echt niet anti aanbak :nooo

Verder vind ik het een leuk apparaat, balletjes zijn echt heel gauw gemaakt en ik kan niet wachten om ze als tractatie te gaan maken.

Ik denk dat het een apparaat is wat nieuw is, heel leuk maar wel wat verbeteringen kan gebruiken, het is geen hele zware kwaliteit maar daar is de prijs wellicht ook niet naar;)

en wat zijn jullie ervaringen ermee?

groetjes, Diana

53

Hoi hoi, ik heb hem gister gekocht. Ik heb ccmix gebruikt en gewone cakebeslag. Vind ze toch een beetje aan de droge kant of niet gaar genoeg. Hoe lang laten jullie ze erin? Draaien jullie de bolletjes halverwege de tijd om? Vind ze zo donker worden aan de onderkant en de bovenkant blijft anders zo licht.

(heb net ook de biscuitmix gebruikt maar dat wordt niks. Ze worden niet mooi rond en zien er verschrompeld uit)

54

Bloem, heb je de biscuitballetjes soms in de cakepop maker af laten koelen?... dan krimpen ze inderdaad...
Meteen na het bakken eruit, dan zouden ze echt rond moeten blijven

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

55

Bloem schreef:

Hoi hoi, ik heb hem gister gekocht. Ik heb ccmix gebruikt en gewone cakebeslag. Vind ze toch een beetje aan de droge kant of niet gaar genoeg. Hoe lang laten jullie ze erin? Draaien jullie de bolletjes halverwege de tijd om? Vind ze zo donker worden aan de onderkant en de bovenkant blijft anders zo licht.

(heb net ook de biscuitmix gebruikt maar dat wordt niks. Ze worden niet mooi rond en zien er verschrompeld uit)

Ik heb hem vanmiddag ook even uitgeprobeerd en ik heb de cc mix van fun cakes gebruik. Had hier al eerder gelezen dat ze ongeveer 3 minuten erin moesten. Na 3 minuten zijn ze van boven nogal bleek dus ik draai ze om en dan laat ik ze nog 1minuutje erin zitten.
Wel goed vullen en ze komen  :thumb:  uit!
(heb hem ingespoten met bakspray en dat werkt prima)

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

56

Bommeltje schreef:

Ziet er goed uit... Lekker vrolijk dat rood!

Bij de weg..
In het boek van bakerella staat inderdaad Icing, maar dat is echt niet aan te raden, het is waarschijnlijk een vertaalfout.. In het engels word Frosting genoemd, en dat is zeker geen icing..

Mocht je ze toch nog een keer op de 'oude' manier maken, gebruik dan MonChou of een klein beetje botercreme..

En de chocolade aan je stokje moet inderdaad altijd eerst gestold zijn voor je kunt gaan dopen  :Y

Sorry maar ze schrijven over glazuur dit is een verkeerde vertaling.

Icing uit de potten van Wilton kan ook gewoon gebruikt worden hoor.
Vraag maar aan je collega's. ;)

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

57

anaid_026 schreef:

Ik heb hem net voor het eerst gebruikt en mijn soort van recentie

Bij het rijzen van de balletjes wordt de deksel omhooggedrukt waarna hij erna weer terug zakt wat de ringen aan de buitenkant laat zien.
Ik heb de deksel bij de 2e lading even aangedrukt gehouden tijdens het bakken en dat scheelt, de balletjes worden dan mooier rond.
De balletjes zijn 3,5 cm doorsnede en erg lekker, ik heb als proef gewoon muffin beslag uit de supermarkt gebruikt

Tip gebruik ook bakspray want hij is echt niet anti aanbak :nooo

en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Net gekocht en kan gelijk terug.
Deksel gaat niet open. Bij deze hoef je dus de deksel niet aan te drukken, want hij gaat nooit meer open. Moet scherp dingetje tussen de sluiting porren, dan schiet hij weer los.
Niet handig lijkt me als alles super heet wordt.

Dat over de bakspray staat ook in de gebruiksaanwijzing.

Kan over het bakken nog niks vertellen, eerst maar weer naar de winkel.
Gedoe dus.

58

De deksel is echt waardeloos ja. Kreeg hem eerst ook niet normaal open. Weet nu hoe het 'moet" maar het lukt vaak niet, dus dan moet ik met een doek om mn vingers de deksel lospulken als dat ding heet is. Ik moet het ribbeltplaatje heel voorzichtig met mn nageld naar me toe halen zonder dat je er tegenaan drukt. Dan gaat het goed. Druk ik perongeluk de deksel een halve millimeter omhoog dan zit hij weer vast en krijg ik hem weer niet open. Zucht....
Is er iemand die het recept uit het boekje al heeft geprobeerd die erbij zit?
Van het weekend ga ik het weer eens proberen en hoop ik er eens mooie balletjes uit te krijgen die niet droog zijn, of niet gaar of veel te donker aan de onderkant.

59

Ik heb vandaag het recept uit het boekje geprobeerd, maar helaas ze worden wel mooi rond maar niet gaar. En langer erin laten zitten is ook geen optie want dan worden ze weer te bruin.
Het ruikt nu wel lekker in mijn keuken, maar dat is dan ook het enige.

60

Jennifer73 schreef:

Ik heb vandaag het recept uit het boekje geprobeerd, maar helaas ze worden wel mooi rond maar niet gaar. En langer erin laten zitten is ook geen optie want dan worden ze weer te bruin.

Hmmm daar was ik al bang voor. Met mijn ccmix en cakemix precies hetzelfde.

61

Bloem schreef:
Jennifer73 schreef:

Ik herken hier niks van... bij mij gaat het echt prima. Mooie ronde balletjes die zeker gaar zijn. Ook geen problemen met de deksel. Wel belangrijk idd om steeds opnieuw in te vetten.

62

Ilovecake schreef:
Bloem schreef:
Jennifer73 schreef:

Ik herken hier niks van... bij mij gaat het echt prima. Mooie ronde balletjes die zeker gaar zijn. Ook geen problemen met de deksel. Wel belangrijk idd om steeds opnieuw in te vetten.

Ilovecake gebruik jij dan gewoon het cakerecept uit het boekje die erbij zit? Of wat anders? Wil ook zo graag mooi gare balletjes.

63

Bij mij is alles goed gegaan (4x 12 stuks) zonder problemen.
Maar 1x ingespoten met bakspray en ze komem er prima uit.
Heb de cc mix van funcakes gebruikt
Apparaat gaat goed open en dicht. Wel een lichte spelling in deksel.
Heb wel een ovenwant klaarliggen maar is niet nodig.
Ik laat de balletjes er 3 minuten inzitten en dan draai ik ze om voor nog 1 minuut!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

64

hoi meiden!!

ik ben zo enthousiast!! heb er ook 1 besteld net!! komt dan waarschijnlijk vrijdag binnen!!

ik ga denk ik ook maar met cc beslag proberen.. maar vind chocolade biscuit misshien ook wel lekker!

Ik vind gewone popcakes niet zo lekker met die creme en alles erin! vind het te veel...

hopelijk zijn die uit de cakepop maker wat luchtiger!!

ik ben benieuwd!! zal mijn ervaringen met jullie delen als ik em gebruikt heb!! heb er zin in!!

65

kicsi schreef:
Bommeltje schreef:

Ziet er goed uit... Lekker vrolijk dat rood!

Bij de weg..
In het boek van bakerella staat inderdaad Icing, maar dat is echt niet aan te raden, het is waarschijnlijk een vertaalfout.. In het engels word Frosting genoemd, en dat is zeker geen icing..

Mocht je ze toch nog een keer op de 'oude' manier maken, gebruik dan MonChou of een klein beetje botercreme..

En de chocolade aan je stokje moet inderdaad altijd eerst gestold zijn voor je kunt gaan dopen  :Y

Sorry maar ze schrijven over glazuur dit is een verkeerde vertaling.

Icing uit de potten van Wilton kan ook gewoon gebruikt worden hoor.
Vraag maar aan je collega's. ;)

Klopt, ik bedoelde ook Glazuur.. ik heb niet opzitten letten en Icing ingetypt.. Glazuur raad ik ook af in de winkel, moet zeggen dat het met Icing van wilton wel zou kunnen ... of het lekker is, dat is dan weer een persoonlijke afweging  :D   ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

66

Bommeltje schreef:

Bloem, heb je de biscuitballetjes soms in de cakepop maker af laten koelen?... dan krimpen ze inderdaad...
Meteen na het bakken eruit, dan zouden ze echt rond moeten blijven

Bommeltje, ik denk het niet volgens mij waren ze al verschrompeld toen ik de denksel open deed maar begin wel een beetje te twijfelen.
Heb nu net voor de eerste x de funcake ccmix gebruikt en heb hele mooie balletjes :)
3 minuten zoals ik hier had gelezen en daarna nog even de balletjes omgedraaid met de deksel open nog even laten zitten. ga ze zo versieren, weet nog niet of de binnenkant goed is. Ik laat het nog horen wat ik van het eind resultaat vond.

Ik deed inderdaad ook de icing uit de potten van wilton door roomboter cake en daar maakte ik de pops van, opzich wel te eten maar met de cake pop maker is het veel beter te eten.

68

Ik heb zojuist een paar gemaakt, ben van die ministapeltaartjes aan het bakken en had wat beslag over..

Ik heb ze 4 minuten laten zitten, en niet omgedraaid, had ik beter na 3 minuten wel even kunnen doen..

De deksel sluit bij mij goed aan, wel een klein beetje een ringetje er omheen maar toen de balletjes waren afgekoeld kon ik dat er zo afschrapen.. perfecte gare ronde balletjes...

Alleen niet gedipt en versiert.. het waren er maar 7 dus zo opgegeten bij de koffie  :+

69

Ik heb 'm ook in mijn bezit! Inmiddels 1x een redept uit het boekje gebruikt. Toen ging het redelijk...
Ook een keer cakemix uit de supermarkt gebruikt, dat ging voor geen meter!  :s

Dus ik ben op zoek naar de juiste cakemix. Waar kan ik die kopen?

70

De funcakes Cupcake mix  :Y (en te koop hier bij de webshop, Jamin, Pipoos, en vele andere winkels. )

71

Ik bak meestal chocoladecake en doe daar dan een beetje chocolade glazuur doorheen niet te veel anders wordt het te zoet. De candy melts verdun ik met een beetje crisco werkt ook erg goed!
groetjes Annette

72

Ik heb m ook gehaald, want dacht lekker makkelijk ook enzo ! en jullie waren dr allemaal heel blij over ! maar na het proberen van t recept uit het boekje was ik niet zo blij  :nooo ze bakte niet gaar en ze waren heel klein. Dus toen heb ik (wat ik hier las) de funcakes cupcakemix uitgeprobeerd en die was al stukken beter ! maar ze bakken nog steeds niet echt super mooi rond bij mij.. tips ? iemand ?

73

ik maak gewoon cakebeslag. uit het wannee kookboek, zoals ik het altijd al doe. Geen problemen gehad. geweldig rond... en die tip van omdraaien ga ik ook nog proberen.  :thumb: dan worden ze misschien wat gelijkmatiger bruin.
ik vet hem van tevoren ook in, heeeel klein beetje olie met keuken papiertje.

heb geen handschoenen nodig om hem te openen. en dat hij niet helemaal sluit was volgens mij de bedoeling. staat ook in de gebruiksaanwijzing. krijg hem ook goed open.

ik had eerst de ccmaker gekocht maar die was wel een ramp.

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

74

Ik geloof dat ik toch ga zwichten...

75

ik ben er nog steeds hartstikke blij mee :Y  Zowel met eigen cakerecept uitgeprobeerd als met mix kaneel met stukjes appel, na een minuutje of 3 draai ik ze en worden prima rond en gaar....  *D

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!