Onderwerp: Ik heb hem..... de inventum cake pop maker

Jajajajaja,
Ik heb nog getwijfeld op ik hem nou wel of niet moest kopen maar nadat mijn man ook zei dat ik hem wel moest kopen omdat hij die ander cake pops (cake met icing) heel vies vind heb ik hem vandaag opgehaald en net zijn mijn eerste balletjes eruit gerold en die zijn toch mooi rond  :Y
De eerste 4 zijn al op, even geproefd en smaakt gewoon naar cc, heb er funcakes cc beslag in gedaan. Straks maak ik nog wat en dan ga ik ze vanavond even proberen op een stokje te krijgen en er candy melt omheen te doen. Wordt dus nog vervolgd....

Ze smaken iig wel veel lekkerder dan mijn oude cake pops

Groetjes Simone

2

Re: Ik heb hem..... de inventum cake pop maker

Ooo super !!! Ik wil oook  :Y  :Y  :Y

3

Ik heb mijn broertje het apparaat donderdag op laten halen... Vind het zo jammer dat ik hem morgen dan pas heb....

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

Ik heb hem gister besteld via de cook en co site en kon hem vandaag al ophalen.... gelukkig maar want moet er morgen 35 maken voor een bestelling en voor woensdag weer 20....
Heb het apparaat er al bijna weer uit.... :)

5 Laatst bewerkt door moontjestaarten (29-10-2011 17:25)

Ja gelukt, heb ze wel eerst even 5 minuutjes in de vriezer gehad want anders bleef het stokje niet zitten, mijn man en ik  hebben geproefd en het is echt wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan met icing, veel lichter...
Ik ben om.... :Y

http://img38.imageshack.us/img38/2563/dsc0021jg.jpg

6

Ziet er goed uit... Lekker vrolijk dat rood!

Bij de weg..
In het boek van bakerella staat inderdaad Icing, maar dat is echt niet aan te raden, het is waarschijnlijk een vertaalfout.. In het engels word Frosting genoemd, en dat is zeker geen icing..

Mocht je ze toch nog een keer op de 'oude' manier maken, gebruik dan MonChou of een klein beetje botercreme..

En de chocolade aan je stokje moet inderdaad altijd eerst gestold zijn voor je kunt gaan dopen  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Hallo,
Dank je voor je berichtje. Hoewel ik idd denk dat het met botercreme of mon chou lekkerder zou zijn denk ik ook dat het met de cake pop maker nog lekkerder is omdat dat volgens mij veel lichter is, als je er mon chou of botercreme door gaat doen wordt het weer wat zwaarder.
Maar wie weet, misschien gaat de cake pop maker nog een keer stuk en ga ik het nog eens op de oude manier proberen.

Groetjes Simone

8

Ziet er leuk en lekker uit :9 Ik vind de gewone cakepops ook niet zo lekker en denk dat ik sinterklaas maar eens lief aankijk...
Nog even een vraagje, heb je gedipt in candymelts of in de speciale babycake melts? Deze schijnen dunner te worden dan de gewone candymelts

Groetjes, Avy
`Herinner je gisteren, Droom van morgen, Maar leef vandaag`

O ja? Die ken ik helemaal niet. Ik maak het zelf dunner als ik het te dik vind met een beetje zonnebloemolie. Werkt perfect en je proeft er niks van.

10

Ik wist ook niet dat ze bestonden maar toen ik gisteren op het web aan het zoeken was waar de cakepop maker te koop is kwam ik ze tegen in een webwinkel.
En daar stond dus bij dat ze fijn vloeibaar worden.
Iets wat mij met de candymelts dus niet echt lukt.

Groetjes, Avy
`Herinner je gisteren, Droom van morgen, Maar leef vandaag`

Bij sommige kleuren candy melts is het ook wat moeilijker dan bij andere kleuren, probeer het eens met zonnebloem olie. Werkt echt goed...

12

Ik heb 'm ook! Vind de 'ballen' lekkerder dan op de orginele manier gemaakt maar .… bij mij komt er een klein (heel klein) randje om, op de plek waar de ijzers op elkaar gaan zeg maar! Zijn ook niet allemaal even rond  :think:
Die speciale baby melts ga ik ook proberen want met de Candy melts vind ik het toch wel een geknoei, tip zonnebloemolie is inderdaad super maar toch vind ik sommige kleuren erg dik blijven :rolleyes:

13

Hey,
Ziet er goed uit!

Heb ze gisteren ook gemaakt. Met gewone cake en speculoos er in. Was er nog niet bepaald kapot van moet ik zeggen.  Dit werkt dus beter volgens jou.. :think:

14

moontjestaarten schreef:

Jajajajaja,
Ik heb nog getwijfeld op ik hem nou wel of niet moest kopen maar nadat mijn man ook zei dat ik hem wel moest kopen omdat hij die ander cake pops (cake met icing) heel vies vind heb ik hem vandaag opgehaald en net zijn mijn eerste balletjes eruit gerold en die zijn toch mooi rond  :Y
De eerste 4 zijn al op, even geproefd en smaakt gewoon naar cc, heb er funcakes cc beslag in gedaan. Straks maak ik nog wat en dan ga ik ze vanavond even proberen op een stokje te krijgen en er candy melt omheen te doen. Wordt dus nog vervolgd....

Groetjes Simone

Heel veel plezier ermee.

Ik ga hem hier ook kopen want degene die ik meegenomen had uit Amerika die is gisteren bij het ombouwen overleden.
En ik wil lekkere cakepops maken maar  "gewone" cakepops vind ik echt niet lekker!

Volgens mij klopt ie zo, toch? P.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

15 Laatst bewerkt door sugar100 (30-10-2011 11:42)

Sorry Simone , ik kwam ik jouw bericht maar ik kan het zelf niet meer wijzigen dus ik heb gevraagd om mijn berichtje te verwijderen!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

16

Het lijkt mij een prima apparaat maar wel alleen voor ronde balletjes toch? Je kunt de balletjes niet meer in vorm shapen om leuke andere pops te maken.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

17

even jou gequote om wat uit te leggen, bommel.

Bommeltje schreef:

In het boek van bakerella staat inderdaad Icing, maar dat is echt niet aan te raden, het is waarschijnlijk een vertaalfout.. In het engels word Frosting genoemd, en dat is zeker geen icing..

frosting wordt gebruikt om vele soorten cremes aan te duiden. Frosting en icing wordt vaak door elkaar gebruikt, omdat het land- of werelddeel gebonden is waar  ze die woorden gebruiken.
en dan nog is icing een verzamelnaam voor fondant, zowel rolfondant (ready to roll icing) als fondantglazuur, buttercream icing, royal icing etc etc. Royal icing en de 2 fondantsoorten gebruik je nooit tussen of in een taart.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

18

Thnx Tipsy

Idd, Frosting staat voor Creme, maar in het NL boek staat dus Icing, iets wat ik niet aan zou raden

Candymelts kun je ook beter niet met zonnebloem olie verdunnen, nog al kans dat het gaat schiften. Je kunt beter een theelepeltje Crisco toevoegen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Hallo dames,
Crisco heb ik ook geprobeerd maar daar werd het niet veel beter van ik heb gelukkig nog geen last van het schiften gehad.
Zou volgende keer nogmaals crisco proberen, misschien dat het nu anders wordt. Heb er nu natuurlijk wat meer ervaring mee dan toen.

20

waren je candymelts wel warm genoeg Moontje?

Volgens mij wel, kon mijn vinger er niet in houden dan verbranden ze..... :s

22

Waarschijnlijk zijn ze dan juist te heet! Chocolade is het best te verwerken op ca. 30 graden! Het werkt vaak t beste, als je n gedeelte candy melts smelt, bv in magnetron op ca 300W en r dan nog wat nieuwe melts bij doet. Hierdoor koel je het weer n beetje terug. 30 graden is veel minder dan je lichaamstemperatuur, dus je moet je er juist niet aan verbranden.
Neemt niet weg, dat de melt redelijk dik blijven. Ik doe er ook altijd n klein beetje crisco bij.

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

23

moontjestaarten schreef:

Jajajajaja,

Groetjes Simone

Hoeft deze cake pop maker dan niet meer omgebouwd te worden?
Waar heb je deze gekocht?

Groetjes Bianca

Nee deze hoeft niet meer omgebouwd te worden. Ik heb hem weg bij Cook & co in Groningen, maar wel besteld via de site. In de winkel waren ze niet te koop.

25

aahh ik wil m ook hebben! Vind zelf 'gewone' cakepops ook niet lekker..
Een vraagje, ik neem aan dat je hiermee alleen ronde balletjes kan maken toch? Dus wanneer je bijv. een spookje oid wil maken kan dat dan weer niet hiermee?