1

Onderwerp: Iemand ervaring met Herman den Blijker keukenmachine?

Hallo allemaal!

Ik heb nog steeds geen knoop doorgehakt wat betreft keukenmachine aanschaffen. De kitchenaid wil ik dolgraag, maar vind ik erg aan de prijs. De Kenwood vind ik alleen qua design de Kmix mooi en de Patissier, maar die vind ik te weinig vermogen hebben.
De keukenmachine van Herman den Blijker is verkrijgbaar bij de Blokker voor 199 euro. Het fijne vind ik dat er een blender bij zit, alleen heeft deze een vermogen van 700 watt. Dus die zit er eigenlijk een beetje tussenin. Mijn budget is max 350 euro.
Heeft iemand advies voor mij? En heeft iemand ervaring met de Herman den Blijkermixer?

2

Re: Iemand ervaring met Herman den Blijker keukenmachine?

zie:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=167041

Ziet er mooi uit. Ging zelf tot nu toe ook voor de K-Mix op m'n verlanglijstje maar begin nu toch wel te twijfelen.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

3

Ik ken die topic idd, maar wil graag nog wat meer ervaringen horen. Vind het toch een smak geld wat ik ga uitgeven dus wil echt zeker van mijn zaak zijn.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die twijfelt  :lol:

4

Ik zoek ook een goede standmixer en die van Herman is erg mooi, maar die deed me erg aan deze denken:

http://www.partyverhuurzuidplas.nl/inde … Itemid=131

geen idee of het wat is, maar de prijs scheelt aanzienlijk

Dear Lord, if You can't make me skinny, please make all my friends fat!

5

Sugar Pop schreef:

Ik zoek ook een goede standmixer en die van Herman is erg mooi, maar die deed me erg aan deze denken:

geen idee of het wat is, maar de prijs scheelt aanzienlijk

Lijkt me toch een compleet andere kwaliteit.
De kwaliteit van die HdB zal best goed zijn anders zou hij zijn naam er niet aan willen verbinden maar ik ben benieuwd naar de mogelijkheden t.o.v. de K-Mix waar ie volgens mij nog veel meer op lijkt kwa uiterlijk. Deze dus http://www.kenwoodworld.com/nl-nl/Produ … nmachine1/

De K-Mix heeft ook handigheidjes zoals soft start, zeer langzame vouw snelheid en automatisch uitschakelen als je de kop omhoog doet.

En wat als ie onverhoopt toch kapot gaat, waar moet je dan heen met de HdB?

Gr,
john.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6 Laatst bewerkt door Sugar Pop (03-11-2011 12:35)

Deze is van Clatronic, een merk dat hier best wel goed aangeschreven wordt, dus ik overweeg toch om die te kopen. Of zijn iets duurdere broertje bij Neckermann:

http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1 … 43e54cc7cb

Ik heb net naar de klantenservice van Blokker gebeld om te vragen welke fabrikant de apparaten van HdB maakt. Er werd mij meegedeeld dat zij geen informatie mogen geven over de leverancier van de apparaten.

Dit komt op mij heel dubieus over; ik als consument weet nu niet  of deze leverancier een gerenommeerde fabrikant is. Ik zou hem dus echt niet zomaar aanschaffen.
Ik vermoed dat dit product goedkoop gemaakt wordt en alleen maar zo duur is omdat HdB zijn naam erop staat. Pure prijsopdrijving dus.

7 Laatst bewerkt door JPS (03-11-2011 12:23)

Kijk, geheime fabrikant, dat is inderdaad een reden om toch maar voor een normaal merk te gaan.
Als een winkel over de kop gaat kun je normaal gesproken nog bij de fabrikant aankloppen voor garantie en herstel maar als die geheim is wat dan?

Dat Herman er zijn naam op laat zetten wil nog niet meteen zeggen dat je daarom veel te veel betaald. De prijs kwaliteit verhouding kan best in orde zijn. Als je een kitchenaid koopt betaal je net zo goed voor de naam. De meerprijs t.o.v. een kennie met ongeveer dezelfde specificaties zit niet alleen in de materiaal en productiekosten.
Kitchenaid is gerenomeeerd, degelijk gebleken veel geprezen/gewild en daar betaal je nu ook eenmaal voor.

Die HdB kan technisch net zo goed en degelijk zijn maar heeft geen wereldfaam en er is nog weinig history bekend over service en herkomst. Daardoor kunnen ze dan niet hetzelfde rekenen voor het apparaat als een gelijkwaardige K.A of Kenny.
Hoeveel er aan Herman zijn spatel blijft hangen kun je alleen maar naar raden.

Al met al moeilijk iets over te zeggen of het een verstandige keuze zou zijn. Als ze me bij de blokker gerust kunnen stellen over de service of als ik kan achterhalen dat het van een goed aangeschreven merk is zal ik is het nog eens overwegen, anders blijf ik bij de K-mix.

Gr,
John.

8

Ik vind het idd ook heel vreemd dat ze zo geheimzinnig doen over de fabrikant. Je zou verwachten dat die ook meer naamsbekendheid zouden willen hebben.
En als er wat is met het apparaat dan neem ik aan dat ik Blokker erop aan kan spreken toch? Daar koop ik het apparaat immers.

Die clatronic die ik zie staan die heb ik ook al in het echt gezien. Heel mooi design vind ik. Alleen probeer ik me niet teveel blind te staren op het aantal watt. KA heeft maar 300 watt, maar omdat de bouw van de mixer efficienter is is het vergelijkbaar met een mixer van 100 of 1200 watt.

Ik wil echt deze week de knoop doorhakken. Het apparaat moet ik heel mooi vinden, maar moet ook zeker wel goed zijn werk doen.

Ik wil namelijk ook veel deeg maken, niet alleen beslag. Ik ben bang dat de Kmix van 500 watt daar niet goed tegen bestand is.

9

Ik zou in jouw geval voor safe gaan en een KA aanschaffen.

Dan maar even een paar maandjes op water en (zelfgebakken  :lol:  :lol: ) brood leven, maar dan heb je ook wel wat!

10

Ik begin toch eigenlijk ook een beetje te neigen naar de Clatronic.
1000 watt, grotere mengkom, mooi design. Jammer alleen dat er geen blender bij zit.
Ik maak mezelf en jullie helemaal gek volgens mij.

Ik had vorige week bijna bij een webshop een kitchenaid aangeschaft voor 380 euro. Na wat gegoogle kwam ik uit op opgelicht.nl. Bleek die hele webshop van een oplichter te zijn!!

11 Laatst bewerkt door Nurse81 (03-11-2011 12:41)

@sugarpop
Hahahaha, maar het is meteen zo een bedrag. Ik kan me echt even niet meer dan 350 euro veroorloven. Ik kijk meerdere keren per dag op marktplaats, maar helaas geen geluk gehad.

12 Laatst bewerkt door Sugar Pop (03-11-2011 12:46)

Ik ga voor de Clatronic, is volgens mij een degelijk product uit de middenmoot.

Als jij veel deeg gaat maken zou ik door sparen voor een KA, dan weet je dat je goed zit.

13 Laatst bewerkt door JPS (05-11-2011 00:06)

Staar je niet blind op vermogen. Bedenk dat vermogen voor een groot deel in warmte omgezet wordt als de machine maximaal wordt belast.
Dus hoe meer vermogen hoe warmer het beestje het zal krijgen en hoe lang houd ie dat vol? Ik las na 10 min op vol vermogen al weer even afkoelen voor de HdB en ik dacht ook voor de pattisier.
Weet niet of dat voor de K-Mix ook zo is maar ik vermoed van niet.
De K.A. Zal daar met 300W vermoedelijk weinig tot geen last van hebben.

Nu maak ik de keuze misschien nog wel lastiger, hi hi.

Gr,
John.

Correctie 4-11-2011
Die 10 min max was niet voor de Kenwood pattisier maar voor de caltronic.
Toch wel een stevig minpuntje, ben er ondertussen ook achter dat de K-mix wel langer door kan draaien.

14

Heb hier ergens gelezen dat de KA anders in elkaar gezet is zeg maar, waardoor hij minder wattage nodig heeft om zijn sterkere motortje aan te drijven...of zoiets :D

15

Klopt helemaal,
De kitchen aid heeft minder interne wrijving op de overbrengingen.
Daardoor minder vermogensverlies, minder warmte en blijft er meer vermogen over voor de garde, k- klopper, deeghaak of wat je er ook maar op aansluit.
Die 300 watt is in dat geval dan ook meer dan voldoende.

Gr,
John

16

Ik ben nog steeds moe van mezelf, kan geen keuze maken en zit ondertussen al die tijd dus nog zonder keukenmachine.
Had bijna een kitchenaid via marktplaats gescoord, alleen wilde de verkoper er zo snel mogelijk vanaf en wilde niet wachten tot het weekend dat ik em kon komen halen :(

17

Heb je al eens gekeken naar de Kenwood KM264?

http://www.kenwoodworld.com/nl-nl/Produ … ero/KM264/

Deze heeft namelijk 900W en ook een blender erbij en past binnen je budget..

Er waren eens cupcakes, taarten, koekjes en nog veel meer ander lekkers te vinden op http://www.bakverhalen.nl en https://www.facebook.com/bakverhalen

18

De KM264 is weliswaar goedkoper maar kijk ook eens naar de maximale capaciteit voor eiwitten, cakemix en deeg.
Daar zit wel een behoorlijk verschil in.

Als je alleen maar relatief kleine hoeveelheden wilt maken is dat natuurlijk geen punt en wellicht is ie daar zelfs nog beter in dan een grotere machine.

Mijn keuze wordt denk ik toch een K-Mix want wil echt geen hoop herrie in mijn open keuken. Krijg nu al vaak genoeg blikken van "moet dat nou?" waarna vervolgens de tv harder wordt gezet.

19

Ik ben gewoon een zeur, maar ik vind die prospero echt niet mooi.
Ik ben thuis heel de boel aan het reorganiseren, wat kleine verbouwingen en ben ook bezig met de keuken. Ik wil een keukenmachine op mijn aanrecht hebben staan waar ik blij van word als ik er naar kijk. En als hij ook nog functioneel is ben ik helemaal happy.
Lief dat je meedenkt Lieke!
JPS, jij brengt mij ook zo erg aan het twijfelen  :lol:

20

Ik lees even mee.......... Ik ben nl ook op zoek naar een goed hulpie in de keuken. ;)

21

als je echt blij wilt worden, kies je voor een (mooie kleur) KA,
maar de Kenwood Chef of Major is ook nog altijd een favoriet van mij.
De kMix maakt ook echt wel wat herrie hoor, maar is wel mooi om te zien.
Maar welke keukenmachine maakt géén herrie.

De HdenB-machine ken ik niet, dus geen mening over.

sterkte met het kiezen.

22

Ach, herrie vind ik niet zo erg hoor. Ik wacht nog even af of er meer mensen reageren met ervaringen met de keukenmachine.
De clatronic ga ik toch maar niet doen, ik wil veel marokkaanse deegwaren maken en op een ander forum werd al gezegd dat dat niet echt een goede combi is.

23

Ik heb ook naar die HdB staan kijken, vond hem wel erg mooi en de prijs bevalt me ook meer dan de meeste anderen

24

Ik heb vanmiddag Herrie in de keuken gehaald. Letterlijk en figuurlijk dan. Scheelt toch best nog wat centjes in deze onzekere tijden.

Het meisje bij de Blokker moest hem van ver halen en kon de doos amper dragen maar ze hadden hem tenminste wel en dat is nogal eens anders bij de Blokker.

Maar wat een kabaal vergeleken met mijn handmixer zeg.
S'avonds laat nog een biscuitje mixen zal ik maar niet doen met Herman. Kan het helaas niet vergelijken met andere vergelijkbare modellen van Kenwood en K.A.

Tís even schrikken als je voor het eerst de vergrendelknop bediend, de kop vliegt omhoog Herman springt een gaatje in de lucht.
Voortaan dus even beetje tegenhouden.
Staat in de gebruiksaanwijzing dat je max 10 min mag mixen om oververhitting te voorkomen maar met de 11 min biscuitmix heeft Herman zijn kop nog aardig koel gehouden.

De garde vond ik net niet laag genoeg in de kom komen dus heb ik meteen een taartkarton precies op maat geknipt en in het gat gelegd waar de kom in vergrendeld. Vergrendeling gaat nog steeds goed maar nu staat de kom net iets hoger dus komt de garde net iets dieper.
Een verstelbare ashoogte zoals de Kenwood K-mix heeft heeft ie zo te zien niet maar taartkartonnetjes kunnen ook een hoop oplossen.

Omdat kleine hoeveelheden meestal kritisch zijn heb ik een mix gemaakt van 3 eieren en 198 gram mix en 20 ml water voor een verhoogde 18 cm springvorm.
Moest 1x het beslag van de kant af schrapen en heb hem totaal op max snelheid 8 min laten mixen en 3 min langzaam na gemixt.

Eerste indruk: Aardig wat herrie in de keuken maar dat daargelaten wel betaalbaar, mixt goed en voelt degelijk genoeg aan.

Verder nog geen ervaringen.
Als ik alles zo'n beetje geprobeerd heb schrijf ik wel een echte review voor dit forum.

Gr,
John.

25

JPS schreef:

Verder nog geen ervaringen.
Als ik alles zo'n beetje geprobeerd heb schrijf ik wel een echte review voor dit forum.

Gr,
John.

leuk!!
mail Pooh even, Yvette@ deleukstetaarten.nl
Zij geeft je dan wat aanwijzingen en vragen. Dan kan je review bij de andere reviews in de linker balk :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs