1

Onderwerp: Clatronic KM3323 keukenmachine

deze heb ik vandaag besteld... ik vond dat ik die wel verdiend had... en mijn mixer nu begint nog net niet te roken... maar kan het eigenlijk allemaal niet aan... nu wachten tot hij geleverd word... binnen 2 weken zeiden ze... dus afwachten... spannend..

zijn er al mensen die me er positieve ervaringen over kunnen vertellen...

2

Re: Clatronic KM3323 keukenmachine

Heb eindelijk de Clatronic 3323 binnen. Heeft even geduurt want had hem eerst bij de Neck besteld maar die stuurden een verkeerde omdat de Clatronic niet leverbaar was. Gelijk kapot dus teruggestuurd. Heb hem nu bij Megapool weg. Dinsdag besteld, vandaag in huis. En wat een mooi apparaat. Wat een ding zeg! Vergeleken met mijn oude (geleende) keukenmachine.
Heb nu een brooddeeg gebakken. Peuleschilletje en weinig herrie. Kon gewoon praten met mijn man.
Verder heb ik hem nog niet gebruikt. Maar mijn eerste reactie is positief!
Succes!

3

Ik heb hem ook! Nou ja, ik had deze besteld en kreeg er eentje waar groot Bomann op de doos stond. Maar het is precies dezelfde (geen idee hoe dat nou zit).

Ben er echt enorm blij mee: alles wat ik er tot nu toe mee gemaakt/gemixt heb is helemaal goed geworden. Meringues, kapsels, cupcakes, botercreme, mbc en om te testen/proberen ook een keer een flink vloerbrood (toen wandelde hij wel bijna over het aanrecht heen, maar geen één keer gehaperd).

Voor kleine hoeveelheden (botercreme van minder dan een half pakje en biscuit met minder dan 2 eieren) gebruik ik nog mijn handmixer, maar verder gaat alles erin. Gisteravond heb ik een 30x30 kapsel gebakken (nou ja, 27,5x27,5 maar met de hoeveelheid van 30x30 zodat hij wat hoger zou worden): 10 eieren. Dat was wel echt de max... Het liep nog net niet over de klopper heen ;)  Maar wel nog steeds mooi luchtig beslag en het kapsel is prima gelukt: 8 cm hoog. Volgende keer hou ik 9 eieren als max aan denk ik, want toen ik hem na het mixen op de hoogste snelheid even op langzaam zette dook de klopper ineens onder het beslag  ;)

Maar goed, ik ben helemaal blij met mijn Tarzan (tja, Kennie heeft ook een naam, dan verdient die van ons er toch ook één ;-))!

Kijk wel als je hem binnenkrijgt echt heel goed de verpakking na. Ik had die al bijna weggeknikkerd en hing al aan de telefoon met de klantenservice omdat ik de vlinderklopper en deeghaak miste. Die zitten dus verstopt in het piepschuim, aan de BUITENKANT (dus niet aan de binnenkant waar de mixer zit en waar je dus ook de rest verwacht). De dame van de klantenservice zei dat bijna iedereen dezelfde fout maakt en dat ze er nogal wat telefoontjes over krijgen...  ;)

4

Ps: ik heb hem ook aangeschaft omdat mijn ouwe trouwe handmixertje ineens de meest vreemde geuren begon te verspreiden na anderhalve minuut mixen. Inderdaad: hij begon nog net niet te roken maar het scheelde niet veel. Nou, van alles wat ik in de keuken heb staan (en dat is nogal wat) is dit echt de meest waardevolle aanschaf ooit geweest! Nu maar hopen dat hij het minstens net zo lang gaat volhouden als dat ouwe trouwe handmixertje.

Ben het alleen niet helemaal eens met Maik als het gaat om de herrie: als hij hier aangaat zitten de kinderen meteen met hun handen over hun oren en kan er in de woonkamer (we hebben een half-open keuken) alleen nog maar naar programma's gekeken worden met ondertiteling...  ;)

5

nou ik ben benieuwd heb hem ook bij de neck besteld dus hoop dat dat dan wel goed gaat... even afwachten levertijd was minder dan 2 weken zeiden ze... mijn handen jeuken... ben wel blij dat jullie er verder zo positief over zijn... en tja dat ze geluid maken volgens mij zijn er maar heel weinig die dat niet doen... dan moet mijn man maar geen tv gaan kijken als ik aan het bakken ben  ;)... haha

ene mijke hij mag inderdaad een naam hebben... maar moet zeggen dat ik aan een iets anders apparaat moet denken als je hem Tarzan noemt  :o ... zou het niet hardop in een gesprek willen zeggen... ik heb gisteren mijn tarzan weer even gebruikt om een heerlijke taart te bakken  :s ... HAHA  ik wil dan wel even de gezichten zien van iedereen die de taart aan het eten is haha... sorry binnenpretje...

ik laat jullie weten als hij binnen is... en bedankt voor de typ over de verstopte onderdelen...

6

Zo kun je zien dat beleving van lawaai bij ieder anders is. Ben nu een biscuit aan het maken. Kinderen kijken gewoon tv. Kunnen het wel volgen. Heel anders dan met de vorige machine.
Moet er wel bij zeggen dat de Bomann die ik eerst had, veel meer lawaai maakte. Maar ja dit kan ook komen doordat hij kapot was.
Succes met de keukenmachine.

7

Heb zondag biscuit gemaakt. Nog nooit zo'n mooie en hoge biscuit gehad. Had altijd zo hoog als een springvorm en nu zelfs er wat boven met dezelfde hoeveelheden.
Vanmiddag pepernoten deeg gemaakt. Ideaal. Heb wel 2 keer het recept genomen want was anders wel erg weinig. Boter en suiker mengen ging niet maar toen het bakmeel er bij zat en ik de suiker en boter los geroerd had, ging het perfect..Stand 2 en na een paar minuten was het een mooie bal. Geen vieze handen en handen vrij voor een opstandige peuter.
Moet eerlijk bekennen dat ik er nog wel een beetje angstig voor ben na mijn ervaring met de eerste maar deze werkt nog steeds perfect.

Ik ben blij dat je jouw ervaringen hier plaatst want ik ben ook op zoek naar een keukenmachine in een redelijke prijsklasse.
Dus ik zet hem op mijn lijstje voor 5 december!

9

Op dit moment (nog 10 uur) te koop via de website van ichica voor 89,95 euro excl. verzendkosten!

Ik twijfel nog een beetje, maar gelet op de prijs ga ik het misschien wel doen.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

10

Hoi,

Voor wie nog online is: Dit apparaat is vandaag tot 0.00 uur de dagaanbieding bij ichica.nl voor maar € 89,95 i.p.v, € 159,95!!

Groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

11

ik heb ook een caltronic keukenmachine voor me taaart hobby..ik vind dat het apparaat best geluid maakt..en heb hem nu ruim een jaar en heb idee wel beetje kuren krijgt qua meer herrie maken en bijgeluiden..
en de kneedhaak die gebruik om te mixen dingen af gaan bladderen..

had neckerman gebeld en moet aankoopbon opzoeken en hun weer terug bellen kijken wat ze met de klacht of mankement kunnen.
Maar ja waar heb die aankoopbon :(

12

ik heb de boman versie

ik noem hem geen tarzan maar boeman

met botercreme maken s het wel lastig hij komt namelijk niet tot onder aan de kom dus de boter zit onderin vast dan

maar met biscuitmix maken is boeman nu mijn beste vriend

rollin rollin keep that fondant rollin ........role out whoeha =D

13 Laatst bewerkt door Mijke79 (13-12-2011 15:00)

Botercreme in kleine hoeveelheden lukt inderdaad niet. Maar vanaf 1 pakje boter gaat het hier prima. Wel zorgen dat de boter al goed zacht is, anders blijft het inderdaad aan de randen hangen.

Wat de herrie betreft trouwens: ik heb hem inmiddels kunnen vergelijken met de nieuwe Kennie van mijn buuf. Nou, Kennie maakt echt duidelijk minder lawaai. We hebben terwijl hij aanstond gewoon vlak naast het apparaat met elkaar staan kletsen en dat ging prima.

Daarentegen zijn mijn biscuits weer een heel stuk hoger dan die van mijn buuf ;-)

Edit: enne, dat was juist het hele punt van de naam Tarzan. Dat er hele andere associaties bij te bedenken zijn. Geld voor mij voor Kennie ook trouwens, daar ga ik allemaal roze barbies bij zien en dat past totáál niet bij me (niet dat ik een Tarzan wél in mijn nachtkastje heb liggen ofzo ;-)).