26

Re: Cricut Craft Room!

oh das aardig Bommeltje want ik zat me al helemaal af te vragen hoe ik het moet uitleggen in het engels.
Zit met smart te wachten want ben er eigenlijk een beetje gestresst van...........

27

ja!.. dat kan ik me voorstellen.. IK heb nog geen antwoord, maar hou mijn mail box in de gaten.. zodra ik iets hoor meld ik het je!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

28

Ow... verhips.. het was natuurlijk zondag afgelopen nacht in de US  :grr:
Ze werken daar niet net als ik gewoon ook in het weekend  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

29

Bommeltje schreef:

Ow... verhips.. het was natuurlijk zondag afgelopen nacht in de US  :grr:
Ze werken daar niet net als ik gewoon ook in het weekend  :lol:

Ha, ha. En daar heeft tot nu helemaal niemand aan gedacht  :lol:

30

met zulke grote cricut troubles denk je daar ook echt niet aan.
Morgen weer afwachten dus.
Vandaag toch weer geprobeerd via andere usb poort maar weer dezelfde meldingen. Ook na nacht van de stroom en weer aan doen zit ie nog steeds in die firmware mode waardoor niets het doet.

31

ik heb een update geinstalleerd en bij mij is het goed gegaan... nu morgen nog even proberen te printen... ehm... snijden! Ik heb het icoontje om te snijden ook gevonden, die zat er bij de proefversie niet bij...

32

heb je je cricut cake device kunnen selecteren en ging ie toen naar de firmware update waarbij je de machine uit moet doen en weer aan tegelijk met stop knop totdat ie beep zegt en dat paar x? Bij mij stopt ie daar halverwege

33

Hey Smarianne

Hier een paar zaken waar van ik wil weten of je die geprobeerd hebt:

De juiste firmware installeren op speciale wijze:

(1) Connect your Cricut (powered off) to your computer with a USB cable.
(2) Open the Design Studio program (after installing the trial version, if necessary) and go to the HELP menu and choose UPDATE CRICUT FIRMWARE from the drop down list.
(3) Hold down the STOP button on your Cricut. While holding down STOP tap the power button. Continue to hold down STOP until your Cricut beeps.
(4) In Design Studio, select the machine you are updating.
(5) Click BEGIN UPDATING NOW. *
Click the following link for a screen shot video of how to do an update with the program: http://screencast.com/t/KI1kYcaEv1k

34

Hoi Bommel,

Hoopvol de design studio trial versie gedownload (want die had ik niet en heb eergister gelijk craftroom geinstalleerd) en druk aan het firmware downloaden geslagen, natuurlijk na goed te hebben gelezen. Maar hij blijft maar om die begin 2end update now vragen. Dit wordt zo meteen al de 3e keer dat ik die update download.
Wel moest ik een app. selecteren en heb voor de personal cutter gekozen omdat in de link van voorbeeld video die in je bericht hierboven staat daar die keus ook was geselecteerd en cricut cake staat er niet bij............

keuzes zijn; cricut personal, cricut expression, cricut create

35

na 3x die 2e firmware te hebben geupdate waarbij het boxje gewoon verdwijnt neem ik aan dat ie wel klaar was. Dus ik heb laptop herstart en toen craftroom aan. Weer geeft ie aan dat ie geen device kan vinden en keuze cricut in dropdown box herkent ie niet. Of moet ik nou voor de personal cutter kiezen omdat ik die firmware ook heb gedownload.

Het mes flikt nou niet meer naar beneden als ik de cricut aan zet maar nog doen alleen de functie toetsen het en de aan/uit knop. Scherm is nog zwart en de cut knop doet het ook nog niet......

36

Jeehaaaa....ik heb hem weer aan de gang. Dikke kus voor je bommeltje!
Nadat ik had gegoogeld op which device ik moest kiezen voor firmware update las ik op een forum dat iemand tegen hetzelfde probleem was aangelopen en voor expression had gekozen. Dus ik weer naar designstudio en keuze expression gedaan. Daarna herstarte en craftroom aan. In eens vond ie mijn device, maar wel de expression. Had mat klaar liggen nog in de vriezer omdat het eergister allemaal mislukte. Cut gedaan, vroeg ie om de cartridges, die er in gestopt en daar ging ie cutte :)
Ikke helemaal blij!!!!
Na de cut gaf craftroom aan dat ik nog een firmware update nodig had en deed dit allemaal uit hemzelf en kon ik alle stappen door lopen.
Mijn cricut doet het weer én ik kan gebruik maken van dat fantastische programma.

Mijn dank is groot!!! kus!

37

* Doet een dansje..

Fijn dat het gelukt is marianne!!

38

smarianne schreef:

Jeehaaaa....ik heb hem weer aan de gang. Dikke kus voor je bommeltje!
Nadat ik had gegoogeld op which device ik moest kiezen voor firmware update las ik op een forum dat iemand tegen hetzelfde probleem was aangelopen en voor expression had gekozen. Dus ik weer naar designstudio en keuze expression gedaan. Daarna herstarte en craftroom aan. In eens vond ie mijn device, maar wel de expression. Had mat klaar liggen nog in de vriezer omdat het eergister allemaal mislukte. Cut gedaan, vroeg ie om de cartridges, die er in gestopt en daar ging ie cutte :)
Ikke helemaal blij!!!!
Na de cut gaf craftroom aan dat ik nog een firmware update nodig had en deed dit allemaal uit hemzelf en kon ik alle stappen door lopen.
Mijn cricut doet het weer én ik kan gebruik maken van dat fantastische programma.

Mijn dank is groot!!! kus!

ik loop nu ook tegen dat probleem aan, hij loopt vast bij de derde stap. Ik heb daarna opnieuw opgestart, maar nu herkent hij ook mijn device niet. Ik heb een mail naar ze gestuurd, maar ga ook ff jouw optie proberen!

Nog een vraag; je hebt dus ook je cartridges nodig om te kunnen werken? Hij kan niet vanuit het programma alles doen?

39

Je kunt vanuit alleen het programma inderdaad niets doen, hij heeft cartridges nodig, echter begreep ik wel dat je de cartridges 1 x hoeft te installeren, en dat hij onthoudt welke je hebt. Ik heb er zelf nog maar 1 (nog 2 on its way woei!!) dus liep nog niet tegen dat probleem aan..

40

Bommeltje schreef:

Je kunt vanuit alleen het programma inderdaad niets doen, hij heeft cartridges nodig, echter begreep ik wel dat je de cartridges 1 x hoeft te installeren, en dat hij onthoudt welke je hebt. Ik heb er zelf nog maar 1 (nog 2 on its way woei!!) dus liep nog niet tegen dat probleem aan..

goed sparen dus, volgens mij ben je altijd ah werk, dus amper tijd om geld uit te geven  ;) ? Updaten met de optie van hierboven lukt dus niet, hij loopt nu al  vast bij de tweede stap... ff wachten op bericht van Cricut dus, helaas...

41

owww ik kan prima tijd vinden om geld uit te geven hoor  :lol:  Heb 2 cartridges via Ebay gekocht vorige week.. en dat kan ook midden in de nacht  :Y

En ik ben ook wel eens vrij hoor..  ;)

42 Laatst bewerkt door smarianne (01-11-2011 18:06)

je moet eerst wel die trial version van design studio downloaden Barbara en van daaruit firmware update en expression selecteren. Je moet dan 2 stappen doen. Na 2e stap denk je hij doet ut niet omdat boxje uit um zelf weg gaat. Maar dan kan je gewoon je design studio weg klikken en ff herstarten en dan naar craftroom. Dan moet ie um als je je cricut aan doet eigenlijk vanzelf ontdekken.

Bommeltje toen ik vandaag gecut heb vanuit design studio vroeg hij 2e maal wel om de cartridges te plaatsen. Misschien moet ik ze ff opslaan in geheugen ergens maar dat moet ik nog ff uitzoeken. Maar zou eigenlijk wel logisch zijn anders kunnen we cartridges van elkaar lenen en dan op pc zetten en nooit weer cartridges gaan kopen. Lijkt mij dat ze dat wel enigszins hebben beveiligd.
Zou wat zijn hey als er mogelijk heden zou zijn om die cartridges te kopieren...........

43

Volgens mij zit er een registratie op de cricut cartridges, die je in designstudio gebruikt... dat kun je 1 x doen.. en daarna kan een ander ze niet registreren.. anders zou je ze idd van elkaar kunnen lenen.. lijkt me niet dat Cricut dat 'toestaat'

Ik heb zelf designstudio nog steeds niet  :o  ....
Maar goed.. ik mag deze week 3 dagen fulltime spelen met de cricut.. heb er al helemaal zin in!!!.. Wie van jullie komt er naar de KreaDoe??

44

smarianne schreef:

je moet eerst wel die trial version van design studio downloaden Barbara en van daaruit firmware update en expression selecteren. Je moet dan 2 stappen doen. Na 2e stap denk je hij doet ut niet omdat boxje uit um zelf weg gaat. Maar dan kan je gewoon je design studio weg klikken en ff herstarten en dan naar craftroom. Dan moet ie um als je je cricut aan doet eigenlijk vanzelf ontdekken.

Bommeltje toen ik vandaag gecut heb vanuit design studio vroeg hij 2e maal wel om de cartridges te plaatsen. Misschien moet ik ze ff opslaan in geheugen ergens maar dat moet ik nog ff uitzoeken. Maar zou eigenlijk wel logisch zijn anders kunnen we cartridges van elkaar lenen en dan op pc zetten en nooit weer cartridges gaan kopen. Lijkt mij dat ze dat wel enigszins hebben beveiligd.
Zou wat zijn hey als er mogelijk heden zou zijn om die cartridges te kopieren...........

ik had de trail versie van Cricut al, ik mocht m al uitproberen... dus toen ik die weer opstartte, heb ik de update geinstalleerd. vervolgens de cricut aangesloten en daar kwam de melding van firmware te voorschijn. Ik heb hem in eerste instantie tot stap 3 gekregen, toen liep hij vast. Uitgezet en opnieuw geprobeerd, hij herkende de cricut cake niet. Toen jouw aanwijzingen gevolgd, en toen herkende hij hem weer, maar toen kwam ik maar tot stap 2... Ik heb hem al een paar keer opnieuw aangezet en opnieuw geprobeerd, maar helaas... Als jij nog iets weet?

45 Laatst bewerkt door smarianne (01-11-2011 21:06)

heb je die firmware geupdate met selectie op expression in de trial version?

typefoutje van mijn kant bommeltje...........gecut vanuit de craftroom................

46

smarianne schreef:

heb je die firmware geupdate met selectie op expression in de trial version?

typefoutje van mijn kant bommeltje...........gecut vanuit de craftroom................

ja, in eerste instantie deed hij het bij mij wel met de selectie cricut cake, maar hij liep vast bij stap 3. Daarna expression gekozen en toen liep hij vast bij stap 2...

47

Nou ik snap er niets van wat kan je hier nu mee doen .
Je moet de cartridges hebben dan kan je toch gewoon uitsnijden .
Of kan het nog veel meer .

Groetjes joke

48

Je kan bv je eigen tekst op de mat zetten zoals; nieuw woning
op de cartridges is alles in het engels. Je kan gelijk optimaal gebruik maken van je mat terwijl het anders maar beetje raden is. Dus met de grotes aan het rommelen. Het is echt een prachtig programma

49

ok dames, mij is het ook gelukt de update goed te installeren... idd cricut cake expression gekozen, ipv de cricut cake die ik heb. Maar zoals bij smarianne pakte de optie 'cricut cake' ook bij mij niet Ik heb even de mail met aanwijzingen van Provocraft hieronder gekopieerd... Blijkbaar was er wel een update in hun server nodig. Ik zal ze ook melden dat hij de cricut cake optie niet pakt, lijkt me niet zoals het hoort  ;)

Hij doet het nu trouwens prima, ook als je een ontwerp maakt die uit twee verschillende cartridges komt. Eerst de ene erin, vervolgens de andere. Het programma geeft vanzelf aan dat hij de cartridge nodig heeft.

Most of the time when a machine is experiencing problems after an update, it is because the firmware install did not fully complete.  Overwriting the incomplete firmware with the full firmware typically resolves the issue and the machine functions normally again.   I have been working with our development team and we think we found the cause of the problem.  We just made a change to our server that may improve the results.  If you are able, try doing the update from Craft Room again. 

If it still does not work, let’s try a different way to install firmware on your Cricut to get it back to normal.  Instead of installing firmware from Craft Room, you could try installing firmware through Cricut Design Studio.   Design Studio is an older software of ours that is not Mac compatible.  So in order to try this, you would need access to a PC.
You can download a trial version here: http://www.cricut.com/CDS/DesignStudioTrial1.aspx    There are detailed instructions on how to do the update within the Design Studio program.  Be sure to read those before you start.  I’ve included below a summary of how to do the update for a quick reference.

(1) Connect your Cricut (powered off) to your computer with a USB cable.
(2) Open the Design Studio program (after installing the trial version, if necessary) and go to the HELP menu and choose UPDATE CRICUT FIRMWARE from the drop down list.
(3) Hold down the STOP button on your Cricut. While holding down STOP tap the power button. Continue to hold down STOP until your Cricut beeps.
(4) In Design Studio, select the machine you are updating (You can choose Cricut Expression.  Cricut Cake uses the same firmware as Expression)
(5) Click BEGIN UPDATING NOW. *
Click the following link for a screen shot video of how to do an update with the program: http://screencast.com/t/KI1kYcaEv1k

*Some machines require 2 passes of the update.  Before disconnecting your Cricut from the computer or closing Design Studio, check the area to the left of the "BEGIN UPDATING NOW" button to see if the program recommends a second pass.  You will need to power of your machine and put it back into update mode before starting the second pass.

50

smarianne schreef:

en nog heeeeel erg bedankt voor je opmerkingen, daardoor is het gelukt!!!