Onderwerp: Kapotte mixer
Afgelopen weekend (uiteraard midden in een taart-bak-proces) heeft mijn mixer het begeven.
Nu was ik sowieso al niet zo te spreken over het ding. Een van de gardes begon heel snel te roesten (??) en ook de standen vond ik niet zo fijn. Op de laagste stand begon het ding al als een gek in het rond te razen, waardoor ik mijn beslag eerst altijd met de hand door elkaar moest mixen om te voorkomen dat alles tegen het plafond zat.
Vooral botercreme mixen was een ellende: de klonten boter zaten tegen de keukenkastjes en na afloop daalde er een laag poedersuiker over alle keukenmeubels.
Nu denk dat dat ook precies is waardoor hij de geest gegeven heeft: er is denk ik teveel poedersuiker naar binnen gestoven en bij het elektromotortje gekomen. Nu geeft hij licht aan de binnenkant als ik hem aan zet
Het was overigens een geval van de kijkshop van 3 tientjes, maar ik had hem pas 2 maanden dus ik ga er mooi mee terug van de week. Ik ben wel van plan om binnenkort een betere machine te kopen, maar daarvoor heb ik al genoeg tips gelezen in andere topics.
Mijn voornaamste vraag is eigenlijk: Is mijn botercreme probleem bekend bij sommigen van jullie, of kwam dit echt door mijn mixer? Ik wil natuurlijk niet mijn nieuwe duurdere mixer straks meteen slopen omdat er weer een lading poedersuiker in komt!