Onderwerp: Kapotte mixer

Afgelopen weekend (uiteraard midden in een taart-bak-proces) heeft mijn mixer het begeven.
Nu was ik sowieso al niet zo te spreken over het ding. Een van de gardes begon heel snel te roesten (??) en ook de standen vond ik niet zo fijn. Op de laagste stand begon het ding al als een gek in het rond te razen, waardoor ik mijn beslag eerst altijd met de hand door elkaar moest mixen om te voorkomen dat alles tegen het plafond zat.
Vooral botercreme mixen was een ellende: de klonten boter zaten tegen de keukenkastjes en na afloop daalde er een laag poedersuiker over alle keukenmeubels. :grr:
Nu denk dat dat ook precies is waardoor hij de geest gegeven heeft: er is denk ik teveel poedersuiker naar binnen gestoven en bij het elektromotortje gekomen. Nu geeft hij licht aan de binnenkant als ik hem aan zet :nooo
Het was overigens een geval van de kijkshop van 3 tientjes, maar ik had hem pas 2 maanden dus ik ga er mooi mee terug van de week. Ik ben wel van plan om binnenkort een betere machine te kopen, maar daarvoor heb ik al genoeg tips gelezen in andere topics.
Mijn voornaamste vraag is eigenlijk: Is mijn botercreme probleem bekend bij sommigen van jullie, of kwam dit echt door mijn mixer? Ik wil natuurlijk niet mijn nieuwe duurdere mixer straks meteen slopen omdat er weer een lading poedersuiker in komt!  :9

2

Re: Kapotte mixer

ik heb dan een een kitchenaid...ik ben een bofferd... :Y  :Y maar daar zit een spatscherm op de kom en de motor zit vlg mij gewoon helemaal verstopt in de kop, dus daar komt niets in.
de kennie is een stukkie goedkoper maar die heb je ook met spatdeksel volgens mij...dus ik denk dat het idd poedersuiker is geweest en niet je mixer.....maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet....

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

3

Lichtflitsen in de mixer op het moment dat je hem aanzet is dacht ik normaal. Heeft iets met overbrenging van elektriciteit te maken.

Succes met kiezen van een nieuwe mixer.

Oja, ik heb ook een kitchenaid en een Philips handmixer voor erbij. Die is trouwens al 13 jaar in trouwe dienst, die Philips.

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

4

IrisvR schreef:

Lichtflitsen in de mixer op het moment dat je hem aanzet is dacht ik normaal. Heeft iets met overbrenging van elektriciteit te maken.

Groetjes Iris

ohww...?? nou dan ben jij stoerder dan ik...als ik dat zou zien zou ik alles uit mijn handen laten vallen denk ik...hihihihi :s  :s  :lol:  :lol:

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

5

ik maak de boter altijd een klein beetje warm, net niet vloeibaar zeg maar. in de magnetron.
Dan meng je de poedersuiker er makkelijker doorheen.
ik roer eerst een paar keer met de mixer zoder hem aan te zetten zodat het meerendeel van de poedersuiker met de boter vermengd is, dan zet ik hem zachtjes aan en steeds sneller.

misschien is dat wat?

Groetjes, Franka

6 Laatst bewerkt door misty (30-09-2011 07:40)

Ik heb een Kenwood en daar zit ook een spatdeksel bij.Alleen....ik heb dat ding nog nooit gebruikt.Nog meer afwas...pffff....
Maar ik heb ook nog nooit 1:1 botercreme gemaakt.Ik smeer gewoon af met de mix of merinquebotercreme.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!