1

Onderwerp: welke mixer, max 150 euro?

Mijn mixer is vandaag kapot gegaan  :( . Het was maar een staafmixer, dus het zat er aan te komen, maar nu moet ik echt een nieuwe.
Mijn budget is max 150 euro, maar iets minder is natuurlijk mooi meegenomen.
Ik maak geen grote taarten, max 25 cm.

Wie kan me iets aanraden?

2 Laatst bewerkt door Prinses013 (26-08-2011 20:22)

Re: welke mixer, max 150 euro?

Ik ben echt een beginner en maak ook geen taarten in opdracht ofzo en max. 26 cm maar ik heb de Kennie MX271 geloof ik.
SUPER!!! :Y

Edit*
Hij is nu in de aanbieding bij de Makro!

Groetjes Puck

3

Kenwood Patissier past binnen het budget, er wordt hier op het forum lovend over gesproken, en idd. bij de Makro in de aanbieding, dus als je een pasje hebt, haast je dan voor ze op zijn ;)

4

Mx271 van kenwood, oftewel de patissier. Super ding, en inderdaad nu in aanbieding bij marko.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

5

Bedankt voor de tips! Ik ga maar voor deze inderdaad, ik lees er hier veel goeds over. Helaas heb ik geen Makro-pasje, dus ik ga even kijken naar een andere aanbieding.

6

Even nog een vraagje, mijn huidige mixer (die nu dus kapot is) had 600W vermogen. Ik zie net dat de MX271 maar 400W heeft.
Nu ben ik een beetje huiverig dat ie niet krachtig genoeg is ?
Is die Watt echt iets waar je naar moet kijken, of kan ik er van uit gaan dat deze machine gewoon goed werkt voor het maken van kapsels?

daar hoef je in dit geval niet op te letten. want het is ook afhankelijk van waar de motor zit,l wat de aansturing is, en die van kenwood zit directer op de gardes zeg maar

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Bij (www.)Neckermann.com kan je de Clatronic KM3323 met een motor van max 1000W kopen voor € 109,00 excl verzendkosten. Volgens een collega bakster is het een zeer krachtig en fijn apparaat. De reviews van gebruikers zijn er positief. Ik heb nog een ouderwetse handmixer maar ben van plan om deze zeer binnenkort te gaan aanschaffen! Suc6 met kiezen  ;) 

Groetekes, Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

9

Bedankt allemaal! Ik heb gisteren online de Kenwood MX271 gekocht, en zojuist heb ik er mijn eerste taart al mee gemaakt  :Y .

Ik ben er heel enthousiast over, het kapsel is heel mooi gerezen, veel beter dan eerst. Goede aankoop dus, tot nu toe!

10

Als ik de reacties cq. reviews hier op het forum lees over de keuze tussen o.a. de Kenwood Patissier of de Kitchen Aid lijkt het voornaamste argument telkens de prijs te zijn. Op zich logisch omdat het prijsverschil zo'n €300 tot €400 is maar zijn er ook inhoudelijke argumenten?
Her en der lees ik wel dat als het budget het zou toelaten er gekozen zou worden voor de Kitchenaid. Nu laat mijn budget dat op zich wel toe maar de vraag of de kwaliteit van de Kitchenaid vs. de Patissier (of welk ander goedkoop merk dan ook) het prijsverschil rechtvaardigt wordt niet echt beantwoord.
Ik zelf zal hem hooguit 1x per week gebruiken dus daarom twijfel ik of ik zoveel geld aan een Kitchenaid moet uitgeven. En al zou je hem dagelijks gebruiken of voor zwaarder werk als brood-/pastadeeg, is de Patissier dan ook goed genoeg?

11

Indira schreef:

Bij (www.)Neckermann.com kan je de Clatronic KM3323 met een motor van max 1000W kopen voor € 109,00 excl verzendkosten. Volgens een collega bakster is het een zeer krachtig en fijn apparaat. De reviews van gebruikers zijn er positief. Ik heb nog een ouderwetse handmixer maar ben van plan om deze zeer binnenkort te gaan aanschaffen! Suc6 met kiezen  ;) 

Groetekes, Indira

Deze heb ik ook. Ik bak alleen voor de hobby, dus gebruik 'm niet dagelijks, maar ik vind het een super mixer. Kan me echt niet voorstellen dat ik van een Kitchen Aid meer plezier zou hebben en het prijsverschil is zo groot, dat is deze prima kan aanraden als je een goede mixer zoekt voor een redelijke prijs.

12

ErikT schreef:

Als ik de reacties cq. reviews hier op het forum lees over de keuze tussen o.a. de Kenwood Patissier of de Kitchen Aid lijkt het voornaamste argument telkens de prijs te zijn. Op zich logisch omdat het prijsverschil zo'n €300 tot €400 is maar zijn er ook inhoudelijke argumenten?
Her en der lees ik wel dat als het budget het zou toelaten er gekozen zou worden voor de Kitchenaid. Nu laat mijn budget dat op zich wel toe maar de vraag of de kwaliteit van de Kitchenaid vs. de Patissier (of welk ander goedkoop merk dan ook) het prijsverschil rechtvaardigt wordt niet echt beantwoord.
Ik zelf zal hem hooguit 1x per week gebruiken dus daarom twijfel ik of ik zoveel geld aan een Kitchenaid moet uitgeven. En al zou je hem dagelijks gebruiken of voor zwaarder werk als brood-/pastadeeg, is de Patissier dan ook goed genoeg?

ik denk niet dat je de Kitchenaid moet gaan vergelijken met de Patissier, dan eerder met de Chef of wellicht nog zwaardere uitvoering van de Kenwood, en die liggen wat prijs betreft al stukken dichter bij de KA.
Ik heb zeker 30 jaar met de Chef gewerkt, onverwoestbaar, wel altijd hobby-matig dus, heb m verkocht omdat ik s ´wat anders wou´. ben via omzwervingen bij de Kitchenaid beland, en ik moet zeggen dat ik nog nooit zulke supergoeie cakes heb gebakken.
Maar bij de KA gaan veel mensen ook voor het plaatje (ik ook nu ik m heb!)Maar ik blijf de Kenwood fantastisch vinden, althans die ik heb gehad, over andere kan ik niet oordelen.

13

Ik heb ook mijn bronnen, die voor de prijs van een kitchenaid liever een sterkere kenwood kopen.

En inderdaad het vergelijk Kitty - Patissier is niet eerlijk.

http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product[]=12D21487058C77D6C12573DB003B667C&product[]=24D8171D13E93BC8C12573DB004D8E4F&ps=10

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

14

Ik heb ook deClatronic KM3323  bij de neckermann gekocht en het is een super ding.. !! en niet duur!

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

15

Ik heb ook de clatronic (met alle extra`s pastamolen/vleesmolen/smoothy maker.)
En zonder nu reclame te willen maken voor de firma neckerman,
het is een prima apparaat en idd niet te duur.
En 5 jaar garantie spreekt me wel aan! :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!