ErikT schreef:Als ik de reacties cq. reviews hier op het forum lees over de keuze tussen o.a. de Kenwood Patissier of de Kitchen Aid lijkt het voornaamste argument telkens de prijs te zijn. Op zich logisch omdat het prijsverschil zo'n €300 tot €400 is maar zijn er ook inhoudelijke argumenten?
Her en der lees ik wel dat als het budget het zou toelaten er gekozen zou worden voor de Kitchenaid. Nu laat mijn budget dat op zich wel toe maar de vraag of de kwaliteit van de Kitchenaid vs. de Patissier (of welk ander goedkoop merk dan ook) het prijsverschil rechtvaardigt wordt niet echt beantwoord.
Ik zelf zal hem hooguit 1x per week gebruiken dus daarom twijfel ik of ik zoveel geld aan een Kitchenaid moet uitgeven. En al zou je hem dagelijks gebruiken of voor zwaarder werk als brood-/pastadeeg, is de Patissier dan ook goed genoeg?
ik denk niet dat je de Kitchenaid moet gaan vergelijken met de Patissier, dan eerder met de Chef of wellicht nog zwaardere uitvoering van de Kenwood, en die liggen wat prijs betreft al stukken dichter bij de KA.
Ik heb zeker 30 jaar met de Chef gewerkt, onverwoestbaar, wel altijd hobby-matig dus, heb m verkocht omdat ik s ´wat anders wou´. ben via omzwervingen bij de Kitchenaid beland, en ik moet zeggen dat ik nog nooit zulke supergoeie cakes heb gebakken.
Maar bij de KA gaan veel mensen ook voor het plaatje (ik ook nu ik m heb!)Maar ik blijf de Kenwood fantastisch vinden, althans die ik heb gehad, over andere kan ik niet oordelen.