1

Onderwerp: proffesionele apparatuur

Ik ben de trotse bezitter van een Kenwood en een Kitchenaid.  Beide zijn ideaal voor hetgene ze bestemd zijn te doen, niets meer, niets minder.  Maar aangezien ik bak in grote hoeveelheden was ik al een tijdje op zoek naar een proffesionele menger. 

Nu heb ik een aantal keren op internet aan het zoeken geweest achter een betaalbaar machine maar als ik de prijzen daarvan zag...  Pijnlijk :)

Nu heb ik bij ons in de buurt een winkeltje gevonden waar ze er ook proffesionele toestellen verkopen van 7 liter voor ong. een €1000 wat ik nog redelijk betaalbaar vind.  Het is natuurlijk een aanzienlijk bedrag maar ik zie dit meer als een investering.

Omdat ik de knoop wil doorhakken deze week had ik toch nog graag de raad gekregen van enkelen die hier mss ervaring mee hebben.

Het gaat dus om een planeetmenger van 7 liter
http://www.bakery.com/equipment/product … sp-800.asp

alle suggesties en goeie raad welkom  :o

2

Re: proffesionele apparatuur

Het is een mooi apparaat maar wat een prijs!
Maar als je het geld er voor over heb, waarom zou je het dan niet doen
Alhoewel ik denk dat er goedkopere versies van zijn.
Welke Kitchenaid heb je.Want daar kan je allemaal randapparatuur bij kopen.Ik zou, denk ik daarvoor gaan.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

Kitchenaid artisan is goed, maar voor het échte bakwerk komt hij echt wel te kort...

4

maar de Kenwood Major serie heeft toch ook 6,7liter inhoud? Ik heb hem nu een jaar en ben er erg tevreden mee.

Groetjes, Dorothea.

5

Heb de die Major ook eens op proef gehad maar motor is niet krachtig genoeg voor hetgene ik wil doen.  Is nochtans een heel goede machine

6

Wat wil je er mee doen, als ik vragen mag?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

7

omdat ik nogal geregeld andere lekkernijen dan cake in grotere hoeveelheden bak  (brood, koffiekoeken, sandwiches,...) en geregeld is een stevige deeg moet draaien omdat ik een aantal nieuwe dingen wil uitproberen...

De tandwielen van een Kenwood kunnen dit echt niet aan :)  (heb er zo al 2 in de vernieling gedraaid) terwijl ik de juiste hoeveelheden gebruikte zoals voorgeschreven in de handleiding.   Ik heb nog wel een kenwood maar gebruik die enkel nog voor room en dergelijke.

Ik heb sinds vanmorgen een mixer op proef en ik heb net een aantal verschillende degen gedraaid en ik moet zeggen dat het verschil tussen dit toestel en mijn geliefde Kitchen Aid behoorlijk groot is.

Mixer draait veel zachter (en maakt minder geluid) en ik heb echt wel de indruk dat het deeg beter is.  Ik heb er daarnet een hele klomp boter in gegooid en toestel draait gewoon doodleuk verder. Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ik overenthousiast ben maar toch  ;)

Vandaag en morgen nog wat testen en dan zullen we wel zien of ik de knoop effectief ga doorhakken  :D

8

Welk apparaat is het dat je nu in bruikleen hebt en zo enthousiast over bent? Ben zelf namelijk ook aan het kijken en vergelijken en kan alle tips gebruiken! Mij is wel gezegd dat gekeken moet worden naar de tandwielen; die moeten best van ijzer zijn, plastic (Kenwood o.a.) draait snel kapot bij veel belasting.

Groetjes,
Birgit

9

Het merk zie ik er niet direct opstaan.  Tandwielen (en de rest van het toestel) zijn van staal.   Zal morgen is fotootje posten

Daarnet nog even het toestel tot het uiterste gedreven (iets wat ze me in de winkel hebben aangeraden eens te proberen)

Ik ben overtuigd, ik weet alleen nog niet of ik voor de mixer met digitale of handmatige aansturing ga gaan

10

hoi
kijk eens op bva-auctions.nl
dat is een site waarop de inboedel van failliete bedrijven verkocht wordt. Ik zag daar vd week ook een planeetmenger op staan vlg mij. Geen idee verder welke specificaties en prijs hoor niet opgelet.

misschien heb je er wat aan

11 Laatst bewerkt door Annelies (04-08-2011 18:38)

Als je voor het èchte werk gaat, zou ik kiezen voor een Hobart.
Duur, dat wel, maar dan heb je ook iets.
Je kunt uit de serie planeetmengers er zelfs een op huurkoopbasis kopen. Hobart behoudt altijd zijn waarde en zijn 2e-hands ook nog steeds erg duur.....
(Nee, ik heb geen aandelen..... :lol: ) maar zocht een goede, sterke en bovenal betrouwbare machine om zelf fondant te draaien.

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

12

Ik zit nogal veel op die veilingsites, maar het meeste van het materiaal dat ze daar verkopen is "OP" ofwel ziet het er niet uit  :)  Je hebt daar ook veel horeca-leveranciers die daar "stockverkoop" houden en dat zijn dan meestal recente toestellen, maar op die veilingen gaan ze soms duurder dan dat ze eigenlijk zijn.

Die Hobart is idd wel topmateriaal en zou qua grootte ook nog wel gaan maar de prijs van bijna €4000 is het me echt niet waard als hobbybakker  :D

13

bear heeft ook goeie mixers en hobart idd.

14

Als je 1000 nog wel te doen vind, dan kan ik je deze wel doorgeven  ;)

Want net als wat Annelies en etmc al zeggen.. Hobart is wel Je Van Het!..

http://link.marktplaats.nl/470394598

Ik heb jaren geleden een hobart gehad, met mijn stomme kop  :grr:  terug gegeven aan schoonvader (nu ex-schoonvader) had ik dat maar nooit gedaan!  :s

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

http://www.coutra.nl

Nieuwe professionele planeetmengers 10 Liter en 20 Liter!!!
Degelijke kwaliteit voor een scherpe prijs (2 jaar garantie).

Technische specificaties:

Volume: 10 Liter
Vermogen: 230V 500W
Snelheid drie standen:
1. 108 r/min
2. 195 r/min
3. 355 r/min
Gewicht: 75 kg
afmetingen 49x41x64cm (lxbxh)

Volume: 20 liter
Vermogen: 230V 1,1Kw
Snelheid drie standen:
1. 108 r/min
2. 195 r/min
3. 355 r/min
Gewicht: 107 kg
afmetingen 60x60x78cm (lxbxh)

Info:
Professionele robuuste metalen uitvoering met een uitneembare roestvrijstalen kom van 10/20 liter.
Met 3 snelheden instelbaar en een planetair mengsysteem.
De mixer is voorzien van een lift en micro- veiligheidsschakelaar op de bescherm/vulkap.
Wordt standaard geleverd met een roestvrijstalen garde, platte mengarm en deeghaak.

Planeetmenger 10 Liter € 695,00
Planeetmenger 20 Liter € 925,00
Planeetmenger 30 Liter € 1295,00
Prijs is excl. 19% BTW en transport.

geld maakt niet gelukkig, maar ik ben niet teberoerd om het nog een kans te geven

16

Die van Coutra ken ik.  Vallen qua prijs best wel mee maar heb 3 jaar geleden eentje in bruikleen gehad en was echt niet wat ik ervan verwachte.   500 watt voor een 10 liter?  :D   Bovendien zijn ze iets te luidruchtig

Die 5 & 7 liters die ken ik maar al te goed maar voor dat geld heb je een KitchenAid en geen chinese kwaliteit  :shh:

17

Heb trouwens gisteren de mijne besteld.  Over 3 weken mag ik hem gaan afhalen  :)     Van zodra hij er is zal ik wel eens een fotoke posten

18

Na het lezen van deze interessante uitwisseling van ervaringen, ben ik wel erg benieuwd WAT je nou besteld hebt.
Je bent de 2e geregistreerd, lanceert de 3e een vraag over professionele apperatuur, en bestelt vervolgens wat je allang van plan was te bestellen!?
En veegt en passant even alle goeie keukenmachines die hier veel gebruikt worden in één veeg van tafel: Major en Kitchenaid: leuk poppenspeelgoed, zo komt het een beetje over.
Of ben ik helemaal in de war :| Wat is het nut van deze discussie?

19

How zekers  :D   FF helemaal doorgelicht   :D

Bak al heel lang, maar ben nog maar sinds een maand ofzo met het decoreren van cakes bezig en aangezien op dit forum de meeste activiteit is me vlug maar ff geregistreerd om wat inspiratie en informatie op te doen :)   Ik denk toch dat dat de bedoeling is van een forum, niet?   :think:

Ben idd al heel lang van plan een dergelijke machine aan te schaffen maar de prijs was hetgene me al langer tegenhield.  Daarom de vraag omdat ik geen hoop geld in iets wilt steken dat niet aan de verwachtingen voldoet  :D    Nu had ik het geluk dat ik er vrij snel nog eentje in bruikleen kon nemen om eens te testen en die heeft me overtuigd.  Alhoewel ik toch liever nog een type groter had gehad maar zoveel geld had ik er echt niet voor over, het is en blijft 'maar' een hobby.

Heb trouwens de Kenwood en Kitchenaid niet van tafel geveegd.   Lees mijn post maar eens goed  ;)  Dan had je gelezen dat ik beide toestellen in gebruik heb alleen dat met hetgene dat ik allemaal doe ze niet voldoende krachtig zijn. Ik bak meer dan alleen maar taarten en cupcakes he  :Y

20

omakneeltje schreef:

Na het lezen van deze interessante uitwisseling van ervaringen, ben ik wel erg benieuwd WAT je nou besteld hebt.
Je bent de 2e geregistreerd, lanceert de 3e een vraag over professionele apperatuur, en bestelt vervolgens wat je allang van plan was te bestellen!?
En veegt en passant even alle goeie keukenmachines die hier veel gebruikt worden in één veeg van tafel: Major en Kitchenaid: leuk poppenspeelgoed, zo komt het een beetje over.

sorry maar voor professionele doeleinden zijn ze gewoon niet geschikt.. ik kan geen halve kilo marsepein in een gewone KA gooien dan flipt ie en kan ik m weggooien, in een hobart of pro-KA is dat geen probleem.
als jij 50 kapsels op een dag moet maken is t gewoon niet te doen in een kenwood of KA

Probleem van sommige professionele modellen van o.a. bear en hobart, is dat ze niet echt luchtig kloppen.
Dat geldt natuurlijk niet voor alle bears en hobarts, maar het is wel de moeite waard om dat even goed te testen :)
Ik heb vaker bij een restaurant gebakken met een bear. Er kom inderdaad veel in, maar met mijn eigen Kenwood was ik sneller!
Bij een patissier waar ik wel eens gebakken heb hebben ze ook Hobart geloof ik (model weet ik niet meer) en die was briljant!

Ik heb ook al eens op de site van Coutra geneusd, zag er ook wel goed uit eigenlijk, maar of het echt iets is weet ik natuurlijk niet.

Je kunt natuurlijk ook eens op veilingsites als veilingwinnaar of BVA kijken, staan regelmatig planeetmengers te koop.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

22

ik ben ook aan het sparen voor een hobarts... me KA is van de week voor de tweede keer weg geweest voor nieuwe koolborstels dit kan ik nog 3 jaar doen maar fijn is het niet als je mixer iedere keer een paar dagen weg is.

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

23

etmc schreef:
omakneeltje schreef:

sorry maar voor professionele doeleinden zijn ze gewoon niet geschikt.. ik kan geen halve kilo marsepein in een gewone KA gooien dan flipt ie en kan ik m weggooien, in een hobart of pro-KA is dat geen probleem.
als jij 50 kapsels op een dag moet maken is t gewoon niet te doen in een kenwood of KA

maar dat noem ik dan ook geen hobby meer :|

24

Nee niet iedereen hier doet dit als hobby

25

:nooo