Na heel lang wikken en wegen heb ik de patissier besteld en ik ben NU aan het wachten tot de postbode komt.... (ben helemaal niet ongeduldig hihi)
Ik heb deze gekocht vw de prijs. Hij kan alles wat ik nu nodig heb en zie veel positieve bericht op het forum over deze machine. Ik ga hem binnen een jaar of 2 nog omruilen voor een kitchenaid of Kmix, maar dan moet ik meer opdrachten krijgen want ik ben nog niet zo lang bezig. Wil graag hierna een Kmix of Kitchenaid omdat ze wat sterker zijn en er bijv een pastahulpstuk op kan en daar zie ik wel wat in.
De Kenwood KM serie schijnt veel lawaai te maken en ik zie niet echt het voordeel tov de patissier (behalve alle hulpstukken, maar en blender/keukenmachine heb je vaak ook al wel) Heb ook gelezen dat de KM264 niet zo'n goede is, gaat snel stuk.
Bij Bol.com zijn de mixers niet zo duur, daar staat een Kenwood Chef Classic te koop voor 230. Dat is dat weer de robuustere serie van kenwood. Die lijkt me wel zwaar ok, ook al ziet ie eruit als een naaimachine (vind ik ) No offence
Het liefst had ik nu de Kmix van Kenwood gekocht, maar budgettechnisch was die andere voor mij nu beter. Kmix ziet er erg robuust uit en kan nog uitgebreid worden met eventueel andere hulpstukken. Eigenlijk net zoals de Kitchenaid. Kloppers zijn ook groter en anders als bij de goedkopere machines. Er zit ook een stand op waarmee je meel kan toevoegen zonder dat je het beslag doorslaat. Nu doe ik dat toch nog met de hand. De witte versie kost bij Neckermann 250, bij bol zijn de rode en zwarte ook te koop. Geloof voor 275 en 299. Zijn dezelfde machines, is puur de kleur die anders is. Kenwood heeft ook een channel op youtube, daar laten ze de machines mooi zien. Misschien is dat leuk om te zien. Heet KenwoodLimited Kanaal.
Dit waren mijn hersenspinsels over de mixers, misschien heb je er wat aan?
Inmiddels is mijn mixer bezorgd en staat op het aanrecht. Hij is toch wel luxer dan ik dacht, is echt mooi stevig. Ik heb hem bij Modern.nl gekocht voor 149 incl verzenden. Zondag besteld, dinsdag bezorgd!
Raad eens wat ik straks ga doen???