1

Onderwerp: Kenwood, welke?

Ik ben inmiddels verslaafd aan het taarten maken. Althans aan het decoreren, het mixen vind ik echt verschrikkelijk. Ik krijg er een lamme arm van en de mixer wordt warm en valt nogal eens uit.
Kortom, tijd voor een keukenmachine!
Nu is er zoveel keuze dat ik niet weet waar ik moet beginnen met zoeken...
Ik wil hem in ieder geval gebruiken voor het maken van biscuit, cupcakes en botercreme.
Nu lees ik overal verschillende vermogens, welk vermogen heb je nu minimaal nodig voor bovenstaande?
Verder lijkt het me wel handig om hem ook te gebruiken om zelf rauwkost te maken.
Ik wil er maximaal 300 euro aan uitgeven.

Op de site van Kenwood lees ik dat ze de volgende soorten hebben: kMix, Chef en Major, Cooking Chef, Prospero en Patissier. En dan per soort hebben zo ook nog vele keuzes. Wat is nu  hier allemaal het verschil tussen??

Welke is aan te raden voor bovenstaand gebruik en prijs?

Alvast bedankt!

Re: Kenwood, welke?

Ik heb geen kenwood maar een kitchenaid. Als je de verschillen wilt weten zou ik dit vragen aan de verkoper  ;)

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

3

Patissier is prijstechnisch gunstig vind ik voor beslag en botercreme. Maar je kan er geen rauwkost mee maken. Hij is alleen voor mixen. En hij is er in nl alleen in roomwit en knalrood. Heb er ook heel wat bekeken paar weken terug en ik heb toen die patissier gekocht. Maar als je echt een machine zoekt die ook rauwkost aankan, valt deze af.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

4

Kitchenaid is mij wat de prijzig, wat ik zo op het eerst oog heb gezien.
Andere merken zijn natuurlijk ook welkom, als hij maar aan bovenstaande dingen voldoet.

mijn kitchenaid koste zeker geen 300,-  ;)

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

6

Oh nou dan ben ik wel benieuwd naar welke jullie hebben?

Als ik het zo een beetje lees is de kitchenaid kwalitatief wat beter dan de Kenwood, of is dat niet zo?

7

Heb laatst de kenwood KM 262 gekocht voor € 144,00
En al aardig wat taarten en andere mixen meegemaakt.

http://www.bestekeus.nl/index-n-Keukenm … _5617.html

8

Ik kwam net uit op de KM266, die heeft meer vermogen dan de 262. Maar ja ik heb er dus niet echt verstand van of ervaring mee..
Ik weet niet hoeveel vermogen je precies nodig hebt.

9 Laatst bewerkt door CJMCJM (08-08-2011 21:12)

Zou je niet kunnen vertellen wat nu echt het verschil is tussen die 2 behalve inderdaad het aantal W.
Weet wel dat ik blij ben dat het oude mixertje de deur uit is. En dat de mixer die ik heb, met 700w, perfect beslag maakt.

10

hoi,

Ik heb de 262 en ben er best tevreden over. Enige spijtige vind ik dat ik geen extra mengkom voor dit model kan aankopen, zou blij zijn met eentje  erbij

11

Na heel lang wikken en wegen heb ik de patissier besteld en ik ben NU aan het wachten tot de postbode komt....  ;)  (ben helemaal niet ongeduldig hihi)

Ik heb deze gekocht vw de prijs. Hij kan alles wat ik nu nodig heb en zie veel positieve bericht op het forum over deze machine. Ik ga hem binnen een jaar of 2 nog omruilen voor een kitchenaid of Kmix, maar dan moet ik meer opdrachten krijgen want ik ben nog niet zo lang bezig. Wil graag hierna een Kmix of Kitchenaid omdat ze wat sterker zijn en er bijv een pastahulpstuk op kan en daar zie ik wel wat in. ;-)

De Kenwood KM serie schijnt veel lawaai te maken en ik zie niet echt het voordeel tov de patissier (behalve alle hulpstukken, maar en blender/keukenmachine heb je vaak ook al wel) Heb ook gelezen dat de KM264 niet zo'n goede is, gaat snel stuk.

Bij Bol.com zijn de mixers niet zo duur, daar staat een Kenwood Chef Classic te koop voor 230. Dat is dat weer de robuustere serie van kenwood. Die lijkt me wel zwaar ok, ook al ziet ie eruit als een naaimachine (vind ik  :lol: ) No offence  ;)

Het liefst had ik nu de Kmix van Kenwood gekocht, maar budgettechnisch was die andere voor mij nu beter. Kmix ziet er erg robuust uit en kan nog uitgebreid worden met eventueel andere hulpstukken. Eigenlijk net zoals de Kitchenaid. Kloppers zijn ook groter en anders als bij de goedkopere machines. Er zit ook een stand op waarmee je meel kan toevoegen zonder dat je het beslag doorslaat. Nu doe ik dat toch nog met de hand. De witte versie kost bij Neckermann 250, bij bol zijn de rode en zwarte ook te koop. Geloof voor 275 en 299. Zijn dezelfde machines, is puur de kleur die anders is. Kenwood heeft ook een channel op youtube, daar laten ze de machines mooi zien. Misschien is dat leuk om te zien. Heet KenwoodLimited Kanaal.

Dit waren mijn hersenspinsels over de mixers, misschien heb je er wat aan?
Inmiddels is mijn mixer bezorgd en staat op het aanrecht. Hij is toch wel luxer dan ik dacht, is echt mooi stevig. Ik heb hem bij Modern.nl gekocht voor 149 incl verzenden. Zondag besteld, dinsdag bezorgd!
Raad eens wat ik straks ga doen??? ;-)

12

taart bakken ;) , heel veel plezier met je patissier.

13

Hey Kaatjuh,

Bedankt voor je berichtje!
De chef classic ziet er inderdaad uit als een naaimachine  :lol:
Ik ga eens wat filmpjes bekijken en nog wat rondspeuren op het internet.

Hoe bevalt je patissier?

14

Tot nu toe heb ik de volgende apparaten:

KM266 (900 watt, 4,3 liter mengkom, blender, citruspers, sapcentrifuge, vleesmolen, garde, kneedhaak, parmesan rasp, rostischijf, slagroomklopper) Kost rond de 225 euro.

MX271 (400 watt, 4 liter mengkom, deeghaak, garde, klopper, spatel) kost ongeveer 150 euro.

KMX51 (500 watt, 4,6 liter mengkom, deeghaak, garde, klopper, kneedhaak) kost rond de 250 euro.

Mijn gevoel zegt tot nu toe dat ik voor de KM266 moet gaan, omdat hij meer vermogen heeft en er veel accessoires bij zitten.
Maar wat is nu het precieze verschillen tussen een KM en een KMX?

15

ik heb de patissier dus ook en hij bevalt super! Succes met je nieuwe vriendje! Want dat wordt ie zeker!

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

16

Ik ben eruit, ik ga voor de KMX54!

17

kenwood KM 262 heb ik ook. Prima machientje. Was doorgebrand en ik kreeg zo een nieuwe. Alleen.... hij maakt erg veel lawaai, zo erg, dat
mijn kinderen naar boven vluchten als ik aan het mixen ben.
Maar verder ben ik erg tevreden en heb hem al een hele tijd en gebruik hem dagelijks. :Y

18

heb al 10 jaar een chef classic van kenwood prima apparaat wordt veel gebruikt en nooit problemen, ik kon toendertijd geen kitchenaid vinden was niet modern toen denk ik
mijn moeder heeft af 45 jaar een kitchen aid en gebruikt hem nog steeds wekelijks  :Y   prachtding
je moet denken als je een machine koopt van 500 euro en je doe er minimaal 10 jaar mee valt het toch wel mee, en heb je ook iets waar je op kan vertouwen.

het is een keuze die je moet maken en wat is wijsheid je kan met een goedkope ook geluk hebben.

in ieder geval succes met je aanschaf

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

19

Ik heb de Kenwood Major titanium. 1500 Watt met heel veel extra's  :P . Ik gebruik hem voor het maken van brooddeeg (minimaal 2 broden tegelijk), taarten, koekjes, milkshakes, rauwkost enz. Hij is echt lekker veelzijdig en heel fijn in het gebruik. Ik zou niet zeggen dat de kitchenaid beter is dan de kenwood hoor. Ze hebben beiden hun sterke punten. Het enige nadeel vindt ik dat de kom soms te groot is (hmmmmmm kan dat eigenlijk wel  :lol:  :P  :lol: ). Maar dat probleem doet zich niet vaak voor hoor ;-). Een super ding en ik wil hem echt niet meer kwijt uit mijn keukentje!!!

20

Mn Kenwood is gister gearriveerd en vanmorgen al 2 lekkere luchtige biscuits gebakken. Heerlijk, ik kon gewoon stofzuigen ondertussen en geen lamme arm meer van het mixen.

21

Haha ik heb ook de KMX54 besteld vandaag, krijg hem morgen binnen.. Ben heel benieuwd.  :D

22

Ik heb de Major Premier. Helemaal tevreden van! Cake, brooddeeg, pasta, rauwkost snijden, milkshake blenden,... Hij kan alles aan  :Y
Alleen de kom is idd best groot.
Maar zelfs 1 eitwitje opkloppen lukt perfect! Heb wel de gardes een beetje laten zakken, tot net niet tegen de kom.