1

Onderwerp: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

Kijk eens boven in het scherm, onder Het "DeLeuksteTaarten"-forum kopje, daar is een rijtje met woordjes:
Index, Gebruikerslijst, Regels, ZOEKEN, Profiel, Verjaardagskalender, Uitloggen.

Daar staat dus een knopje ZOEKEN, handig hè??



:lol:  :lol:

Groetjes, Dorothea.

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

huh? ik zal wel heel dom zijn maar ik snap echt niet wat er anders is hahahah

Groetjes Natasja!

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

ow hahahahaha laat maar.. ik snap het denk ik al wat je bedoelt

Groetjes Natasja!

4

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

:lol:

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

5

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

:lol:  :lol:  :lol:  ;)

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

volgens mij ben je een van de weinige die dat knopje heeft gevonden :S

maar...  :thumb:  :thumb:  :thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

:think:  Dat staat daar toch al lang??? Of bedoelen jullie nu iets anders dan ik denk????
De zoekfunctie gebruik ik al vanaf het begin dat ik lid ben..  :thumb:
Maar ja dan moet wel je spelling correct zijn.  O-)
En niet Bayleys gebruiken als je Baileys bedoeld  :D

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

Ricky, er zijn een heeeeeeeeeeeeeleboel leden die de zoekfunctie niet gebruiken en dus een topic openen wat goed te vinden is met de zoekfunctie, of zelfs in de FAQ staat, of als ze iets willen weten over bekleden, er eenzelfde topic op pagina 1 staat, maar toch een nieuw eigen topic openen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

@Tirza  :think: hmmmm, lezen die mensen niet of zijn de mensen geen forum kenners??? Ik bedoel dat ze niet bekend zijn met een forum..
Nou ja je kan ook niet alles hebben :D  en mooie taarten bakken en goed bekend zijn met een forum  O-)

Nou in ieder geval wordt het nu een beetje extra onder de aandacht gebracht en hopelijk gaan meer mensen het gebruiken  :thumb:
Ik vindt het top werken iig.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

10

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :thumb:

11

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

@ ricky,  :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12 Laatst bewerkt door mrij (24-05-2011 11:31)

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

heel goed  :thumb: 

Lang leven het zoeken en google!!!!!

ZOEKT EN GIJ ZULT VINDEN!!!!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

13

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

nou de zoek functie is ondertussen bij mij favoriet geworden

ik heb zelf als ik om me linkje op de laptop druk gelijk de zoekfunctie lol

14

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

mrij schreef:

heel goed  :thumb: 

Lang leven het zoeken en google!!!!!

ZOEKT EN GIJ ZULT VINDEN!!!!


Hahahaahahaha ja zonder Google was ik ook niks. :lol:  :lol:

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

15

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

Kijk, sommige reacties op nieuwe leden en nu dit topic zijn nou net de reden dat ik af en toe de rillingen krijg van dit forum.

Soit, de zoekfunctie is er en die is heel handig maar ik heb vaak het gevoel dat sommigen hier het nut van een forum missen.
Het is een messageboard, een plek waar mensen bij elkaar komen en vragen aan  elkaar kunnen stellen en elkaar kunnen helpen.
Dit is toch een forum? Als ik dit forum open staat er de leukste taarten en geen Google...
Ik vind het soms best shocking: nieuw lid, weet nergens wat van, vind dit forum en ziet allerlei subfora waar ze de vragen kan plaatsen, doet dit en krijgt: "lees de faq! Heb je de zoekfunctie al geprobeerd" lekker warm welkom of niet?

Ik snap best dat het heel irritant kan zijn als de zoveelste vraag voor de 100e keer gesteld word, ik kan de "help, ik ben overtijd" vragen ook niet meer aanzien op het forum waar ik zit maar van de grote hoeveelheid leden die we daar hebben zitten zien je echt niet de eerste 3 posters roepen dat ze de faq en de zoekfunctie moeten gebruiken want dan kan je net zo goed Googlen.

De leden máken een forum wat het is, wees dan ook zuinig op de nieuwe mensen die hier binnenkomen, dat is ook beter voor de reputatie van de webshop die hieraan verbonden is, ik geloof dat als ik zou reageren of modereren zoals hier wel eens gebeurt dat Natalis (die achter ons forum zit) toch echt wel de stekker uit mijn moderator account zou laten trekkken...

Groetjes Melanie

16

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

Doosch, ik denk dat jij wat moeite hebt met het lezen van de 'toon' van die berichten :) Want 'heb je de FAQ al gelezen?' kun je zien als een verwijt, maar ook als een goed advies, waardoor je heel snel antwoord vindt op heel veel vragen :P Ik vind dat juist een warm welkom, mensen helpen wegwijs te worden op het forum ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

17

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

@Melanie: dat komt ws ook omdat op het forum waar jij het over hebt in de FAQ's niet staat hoe je een baby bakt of deze moet aankleden  ;) ...........hier staat dat wel in de FAQ's, dus is het niet meer dan logisch dan dat je mensen hiernaar verwijst.

18

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

Jozien schreef:

Doosch, ik denk dat jij wat moeite hebt met het lezen van de 'toon' van die berichten :) Want 'heb je de FAQ al gelezen?' kun je zien als een verwijt, maar ook als een goed advies, waardoor je heel snel antwoord vindt op heel veel vragen :P Ik vind dat juist een warm welkom, mensen helpen wegwijs te worden op het forum ;)

Ik weet niet of ik zozeer moeite heb met de toon, de toon is eigenlijk al gezet, dit wordt ook benadrukt door dit topic.
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat ik de enige ben die dat gevoel heeft, en je kunt het ook wat zakelijker zien, we hebben het hier ook over potentiele klanten van de webshop want ondanks dat de twee sites los staan van elkaar dragen ze wel dezelfde naam.
Er zijn er genoeg die op een nette manier wijzen op de faq en zoek maar er zijn er net zoveel waarbij de 'heb je er weer een' sfeer er vanaf druipt, het is de toon die de muziek maakt en ik vind de sfeer op dlt behoorlijk hard in sommige opzichten maar dat is just my 2 cents :)

@Karin: dan nog mis je het punt van een forum  :)

Groetjes Melanie

19

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

Weet je, de één krijgt rillingen van faq/zoek vragen, de ander van de reacties daarop. Met een forum van 10000+ leden zou het knap zijn als we allemaal hetzelfde waren. En zoals je (Doosch) zelf aangeeft: er zijn er net zoveel die het wèl "goed doen" in jouw ogen. Kwestie dus van glas half vol of half leeg :)

Persoonlijk vind ik "toch echt wel de stekker uit mijn moderator account zou laten trekkken..." toch wel een knappe aantijging; klachten over mod-acties zie ik liever via de mail.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

20

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

ik heb dit topic geopend en niet omdat ik de mensen niet antwoord, ik geef elke week meermaals hetzelfde antwoord, maar als je datzelfde op 1 dag al meermaals moet doen, betekent het dus, dat eenzelfde vraag een paar uur nadien alweer gesteld wordt en dus heb ik dit er nog maar weer eens neergezet, maar wel met een enorme knipoog!! ;)

Groetjes, Dorothea.

21

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

Marianne schreef:

Weet je, de één krijgt rillingen van faq/zoek vragen, de ander van de reacties daarop. Met een forum van 10000+ leden zou het knap zijn als we allemaal hetzelfde waren. En zoals je (Doosch) zelf aangeeft: er zijn er net zoveel die het wèl "goed doen" in jouw ogen. Kwestie dus van glas half vol of half leeg :)

Persoonlijk vind ik "toch echt wel de stekker uit mijn moderator account zou laten trekkken..." toch wel een knappe aantijging; klachten over mod-acties zie ik liever via de mail.

Nope, is niet neergezet als zijnde 'klacht' maar als observering, dat het er op andere forums niet zo aan toe gaat.
Iemand anders (weet de naam even niet uit mijn hoofd) had het over 'forumervaring' en ik wilde daarmee aangeven dat dit alles niets met forumervaring te maken heeft.
Ik heb bovenstaande persoonlijk niet aan de hand gehad maar zie het wel gebeuren dus in die zin sta ik niet in mijn recht om een klacht in te dienen.
Zoals ik al zei, just my 2 cents.

En wat dat halfvol/halfleeg glas betreft Marianne, wat nou als je je als forum neutraal opstelt?
Jouw winkel heeft nu ook dezelfde naam, sta je daar niet bij stil dan?
Jij 'eet' straks ook van dit bedrijf, sta jij nou echt niet stil bij wat het voor de naam van je winkel doet?

Groetjes Melanie

22

Re: Joepie, Joepie, ik heb wat gevonden!!

Doosch schreef:

Nope, is niet neergezet als zijnde 'klacht' maar als observering, dat het er op andere forums niet zo aan toe gaat.

Daar staan legio fora tegenover waar je doodleuk een slotje op je topic ontvangt als je een FAQ/zoek-vraag stelt en waar moderators het 100x bonter maken dan wat ik hier van gewone leden zou toestaan. Dus de relevantie van zo'n observatie ontgaat mij dan als je er zelf geen hinder van ondervindt.

Zoals ik al zei, just my 2 cents.

Een opmerking als "stekker uit het moderator-account' vind ik iets meer dan gewoon "just my 2 cents", maar blijkbaar denken we verschillend over.

En wat dat halfvol/halfleeg glas betreft Marianne, wat nou als je je als forum neutraal opstelt?

Imho bestaat een neutraal forum niet. Dan moet er een moderator-leger op om te zorgen dat iedereen zich aan allerlei regels houdt. Ik ga liever uit van het gezonde verstand van de leden hier en van geluid vs. tegengeluid. Net als in dit topic.

Jouw winkel heeft nu ook dezelfde naam, sta je daar niet bij stil dan?
Jij 'eet' straks ook van dit bedrijf, sta jij nou echt niet stil bij wat het voor de naam van je winkel doet?

Straks? :S DLT (zonder de S) is mijn bedrijf. Sterker: mijn bedrijf héét "DeLeuksteTaarten.nl", mijn tweede handelsnaam is "Deleukstetaartenshop Naaldwijk". Dus nee, ik sta er nu niet stiller bij dan voorheen wat reacties van forumleden voor mijn bedrijf doen. Ook in deze context: ik ga uit van het gezonde verstand van forumleden, ook van nieuwe forumleden.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag