Kijk, sommige reacties op nieuwe leden en nu dit topic zijn nou net de reden dat ik af en toe de rillingen krijg van dit forum.
Soit, de zoekfunctie is er en die is heel handig maar ik heb vaak het gevoel dat sommigen hier het nut van een forum missen.
Het is een messageboard, een plek waar mensen bij elkaar komen en vragen aan elkaar kunnen stellen en elkaar kunnen helpen.
Dit is toch een forum? Als ik dit forum open staat er de leukste taarten en geen Google...
Ik vind het soms best shocking: nieuw lid, weet nergens wat van, vind dit forum en ziet allerlei subfora waar ze de vragen kan plaatsen, doet dit en krijgt: "lees de faq! Heb je de zoekfunctie al geprobeerd" lekker warm welkom of niet?
Ik snap best dat het heel irritant kan zijn als de zoveelste vraag voor de 100e keer gesteld word, ik kan de "help, ik ben overtijd" vragen ook niet meer aanzien op het forum waar ik zit maar van de grote hoeveelheid leden die we daar hebben zitten zien je echt niet de eerste 3 posters roepen dat ze de faq en de zoekfunctie moeten gebruiken want dan kan je net zo goed Googlen.
De leden máken een forum wat het is, wees dan ook zuinig op de nieuwe mensen die hier binnenkomen, dat is ook beter voor de reputatie van de webshop die hieraan verbonden is, ik geloof dat als ik zou reageren of modereren zoals hier wel eens gebeurt dat Natalis (die achter ons forum zit) toch echt wel de stekker uit mijn moderator account zou laten trekkken...
Groetjes Melanie