1

Onderwerp: Foodprinter IP3600 of IP4700 en waar??

Hoi medetaartenbaksters,

Ik ben me erin aan het verdiepen om toch ook een foodprinter aan te schaffen.
Nou heb ik op internet en hier op het forum al uitgebreid gezocht en gelezen maar nog weet ik niet wat nu precies te doen.
Het is allemaal nogal wisselend.
Daarom denk ik, ik maak toch ook nog een topic aan met daarin (hopelijk) een verzameling van alle topics over dit onderwerp.
Dus, daar komt ie:

1: Wat te kiezen? De 3600 of de 4700 en waarom? Ik krijg de indruk dat de 4700 scherper print, maar velen hebben toch ook de 3600 volgens mij en hoe bevalt die dan?

2. Waar te bestellen? Ik lees veel over Bouwhuis en/of Cakeart (dezelfde geloof ik al heeft Cakeart de 4700 weer niet en Bouwhuis een leuke aanbieding heeft voor de 3600).
Maar ik lees ook veel dat je ze in elke willekeurige winkel kunt kopen als je maar de speciale cartridges en sheets gebruikt. Dat zou mooi zijn, want in diverse winkels is ie een stuk goedkoper. Maar er wordt ook wisselend gesproken over eventuele aanpassingen die gedaan zouden zijn door Bouwhuis/Cakeart, maar nergens een echte uitleg daarover.

3. Overige tips en adviezen ook van harte welkom!

Ik hoop op veel reacties, daar zullen velen met mij die dit ook overwegen vast heel blij mee zijn.
Alvast bedankt!

gr. Bianca

http://ladivataartenencupcakes.nl
Voor leuke, lekkere en originele taarten!

2

Re: Foodprinter IP3600 of IP4700 en waar??

Ik lees vast graag even mee..... kijken of het mij over de streep trekt!  :D

Hoi,

Ik heb een foodprinter.
De canon 4700, omdat ik niet een paar dagen kon wachten en hem per se ala nu meteen wilde hebben. De 3600 was niet aanwezig in de winkel :D

Ik heb hem bij de Dixons gekocht.
Inderdaad wordt er heel wisselend gesproken over bij welke winkel het best is. Heb er zelf eerst ook heel veel topics over gelezen (zoekfunctie geeft je veel resultaten).
De overige spullen heb ik bij Cakeart vandaan. Dat scheelde toen de tijd iets in kosten.

En dan heb ik nog een tip in de categorie overig;
Blijf printen!!!! Ander raakt hij zeg maar verstopt en een nieuwe printerkop is bijna net zo duur als de printer zelf :Y

Ik heb de printer van mijn vriend gekregen en ik gebruik hem niet heel vaak maar ben er wel heeeel blij mee :thumb:

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes met je keuze.

Groetjes Sas

Jammie, jammie!

4

Hoe regelmatig gebruik jij hem dan, Sas?

5

Bouwhuis adviseert 1 keer in de week te printen..

Ik heb zelf de 3600. En alles gekocht bij Bouwhuis.
Mede ook omdat de service ed daar heel goed is.

6

Ze hebben bij Bouwhuis nu deze aanbieding voor de 3600:

Starters pakket compleet: De Canon iIP3600 printer, 1 set van 5 cartridges met eetbare inkt om full color te printen. Een bus glansspray om uw prints een volle high gloss uitstraling te geven. 25 vellen frosty en 20 vellen icing, ervaar zelf wat voor uw toepassing het beste werkt, beide sheets zijn een zeer hoogwaardige ondergrond voor al uw eetbare prints en bovendien makkelijk te verwerken. Normaal kost deze set €234,75 nu €195,-
Is volgens mij een mooie aanbieding. Maar ik ging dus twijfelen omdat ik toch wel wat reacties heb gelezen dat de 4700 beduidend scherper zou printen.
Lastig hoor!

7

Araucaria schreef:

Ze hebben bij Bouwhuis nu deze aanbieding voor de 3600:

Starters pakket compleet: De Canon iIP3600 printer, 1 set van 5 cartridges met eetbare inkt om full color te printen. Een bus glansspray om uw prints een volle high gloss uitstraling te geven. 25 vellen frosty en 20 vellen icing, ervaar zelf wat voor uw toepassing het beste werkt, beide sheets zijn een zeer hoogwaardige ondergrond voor al uw eetbare prints en bovendien makkelijk te verwerken. Normaal kost deze set €234,75 nu €195,-
Is volgens mij een mooie aanbieding. Maar ik ging dus twijfelen omdat ik toch wel wat reacties heb gelezen dat de 4700 beduidend scherper zou printen.
Lastig hoor!

€ 195,- is wel EXCL BTW

8

Idd, ook dat is een reden om op zoek te gaan naar goedkopere opties! Thnx anyway!

9

Ik zit zelf ook in twijfel.
Bouwhuis of de printer in een gewone winkel kopen en eetbare inkt + sheets bij Cake art (trouwens ook EXCL BTW prijzen).
Want volgens mij is dat de goedkoopste oplossing.
Maar weet niet of dat ook de beste is.

10

speedy.saskia schreef:

Hoi,

Ik heb een foodprinter.
De canon 4700, omdat ik niet een paar dagen kon wachten en hem per se ala nu meteen wilde hebben. De 3600 was niet aanwezig in de winkel :D

Inderdaad wordt er heel wisselend gesproken over bij welke winkel het best is. Heb er zelf eerst ook heel veel topics over gelezen (zoekfunctie geeft je veel resultaten).
De overige spullen heb ik bij Cakeart vandaan. Dat scheelde toen de tijd iets in kosten.

Hoi Saskia,

Jij hebt hem bij de Dixons gekocht, moest jij er verder nog iets aan doen?of alleen de cartridge en de eetbare papier te kopen?
En mag ik vragen hoeveel jij er voor hebt betaald?
Ik wil er namelijk HEEL graag een kopen! :Y

Gr Sam
Blijf printen!!!! Ander raakt hij zeg maar verstopt en een nieuwe printerkop is bijna net zo duur als de printer zelf :Y

Ik heb de printer van mijn vriend gekregen en ik gebruik hem niet heel vaak maar ben er wel heeeel blij mee :thumb:

Succes met je keuze.

Groetjes Sas

11

Samira1979 schreef:
speedy.saskia schreef:

Hoi,

Ik heb een foodprinter.

Hoi Saskia,

Ik zie dat ik iets verkeerds heb gedaan!! :grr:
Tussen jouw verhaal door getypt!!hahahhaa
Ik kijk nooit eerst goed voor dat ik wat doe!!hahahaa

Jij hebt hem bij de Dixons gekocht, moest jij er verder nog iets aan doen?of alleen de cartridge en de eetbare papier te kopen?
En mag ik vragen hoeveel jij er voor hebt betaald?
Ik wil er namelijk HEEL graag een kopen! :Y

Gr Sam

Succes met je keuze.

Groetjes Sas

12

ik heb de 3600 bij bouwhuis vandaan.... zeker kunje hem goedkoper ergens anders krijgen mar als er iets mee is... kun je er niet mee terug want hun verkopen hem niet als foodprinter... dus weg garantie... bij bouhuis is de service super.... ik had met mijn eerste veel problemen... samen met bouwhuis naar oplossingen gezocht maar hielp niet...toen mocht ik hem terug sturen en kreeg en splikspinter nieuwe.... ook als je ze met vragen mailt ed...binnen een dag heb je antwoord... super service.!!!!
dat is mij het waard om daar het aan te schaffen...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

13

Thnx voor al jullie reacties!
Ik heb contact opgenomen met Bouwhuis; de reactie van Conny was toch wel overtuigend ivm storingen etc.
Gister besteld en vandaag heb ik de IP3600 al ontvangen.
Heb er helaas nog niks mee kunnen doen, maar hij staat er en ik ben nu al blij!
De reden waarom ik voor de 3600 heb gekozen?
1. De meneer van Bouwhuis vertelde dat de 4700 weliswaar wat scherper print, maar dat het verschil nihil is.
2. voor de 3600 hebben ze 3 leuke aanbiedingen. Ik heb voor aanbieding 3 gekozen!
Ben natuurlijk nu druk aan het verzinnen wat ik als "testtaartje" ga maken. Uiteraard komt die hier op het forum.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Nu nog op zoek naar leuke patronen, afbeeldingen, sites om dit van af te halen (zit inmiddels al wel te puzzelen op Colourlovers en heb er al leuke dingen vandaan opgeslagen)!
Bye!

14

ik neem aan dat dus elke 3600 geschikt is (wel nieuw) om food te printen?
als de kop verstopt raakt kan je dat dan schoonmaken?

als ik van google een plaatje neem kan ik dat dan uitprinten? werkt hij als gewone printer en kan je gewoon alles printen?

de sheets die geprint zijn (of niet geprint zijn) hoe lang kan je die bewaren en hoe?(koelen/invriezen)
want als ik niet heel vaak print wil ik wel zorgen dat hij goed blijft natuurlijk?

15

Wat mij zojuist opviel bij Bouwhuis....... ik ga ze morgen eens bellen erover......

Over de hele aanbieding (ik koos voor pakket 3) berekenen zij maar liefst 19%BTW terwijl alléén de printer zelf in het 19%-tarief valt. De rest van het pakket valt in het 6%-tarief........  :think:

16

annick67 schreef:

Wat mij zojuist opviel bij Bouwhuis....... ik ga ze morgen eens bellen erover......

Over de hele aanbieding (ik koos voor pakket 3) berekenen zij maar liefst 19%BTW terwijl alléén de printer zelf in het 19%-tarief valt. De rest van het pakket valt in het 6%-tarief........  :think:

Jij bent scherp  :)
Ben benieuwd wat hun antwoord is.

17

mvdkolk schreef:
annick67 schreef:

Ik was eens getrouwd met een (nog altijd) ongelooflijk goede, scherpe. fiscaal jurist........ vandaar. ;)
Zal hem ook vragen vandaag/morgen, gelukkig kan ik nog met hem overweg. :D

18

wat fijne al deze info...ik wil ook zo'n ding!

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

19

annick67 schreef:
mvdkolk schreef:
annick67 schreef:

Ik was eens getrouwd met een (nog altijd) ongelooflijk goede, scherpe. fiscaal jurist........ vandaar. ;)
Zal hem ook vragen vandaag/morgen, gelukkig kan ik nog met hem overweg. :D

Ik had het ook kunnen weten....doe nl de facturatie op mn werk.
Maar zo scherp was ik niet  :cool:  maar gelukkig op mn werk wel  ;)

Ik wacht af.

20

Ben ook benieuwd; heb de 3600 dus sinds vorige week (naar tevredenheid) in huis. Maar als dit zo is, dan ga ik ze toch ook even wat terugvragen!
Thnx dat je het uit wilt zoeken!
gr. Bianca

21 Laatst bewerkt door annick67 (07-03-2011 17:01)

Zo, net even gebeld.......

Bouwhuis zegt dat ze het weten, maar dat op de (uiteindelijke) factuur de 6%-artikelen van de 19%-artikelen gescheiden worden. Omdat het een (aanbiedings)set is, kan het systeem dat niet scheiden.

Een uitermate geldig argument, waar ik onmiddellijk vanuit ga dat het 100% correct is.

Araucaria, als het goed is kan jij op je factuur het onderscheid tussen de 6% en 19%-artikelen zien..... ;)

22

Hoi luitjes,

Sorry van mijn late reactie maar beter laat dan ooit he  ;)
Ik heb even naar de rekening gekeken en inderdaad, de printer staat op 19% en de rest op 6%.
Alleen de glansspray, die staat wel op 19% zijn.
Hoewel de inhoud eetbaar is, zal er wel een reden voor zijn om daar wel 19% voor te rekenen.

Ben zoo blij met mijn printer.
Het is nu natuurlijk een beetje zoeken naar gebruiksmogelijkheden, dat is volgens mij altijd zo.
Lang naar uitgekeken en dan heb je hem en dan kun je niet zo gauw iets verzinnen om hem te gebruiken.
Maar het idee alleen al he!!
Heeeeeeeeeeeeeeerlijk kan hem iedereen aanbevelen!

Trust!

xxx

23

zou je mij een foto kunnen mailen van wat je geprint hebt?
en wat je ervaring is met het gebruik ervan

heb jij alles bij één zaak gekocht?

24

Hoi,

Ik heb dit patroon geprint:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3ULRDKFQ.jpg

En dat is dus op deze taart gekomen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4JN7FCTI.jpg

Succes met beslissen; ik ben er erg blij mee!
Ik zou zo zeggen: gewoon doen!

gr. Bianca

25

ok gaaf!
wordt wel iets donker of komt dat door de foto?
je kan dus ook gewoon foto's afdrukken toch?

en dit is icing?