Sarah84 schreef:Ik had geen idee dat dat zo was! Sorry!
Niks sorry. Fijn dat je gevonden hebt wat je zocht.
Het is niet zo raar dat je de schuld neerlegt bij de software... Misschien dat ik je een klein beetje inzicht kan geven.
Ik heb bij verschillende organisaties de begrippen Zoekbaar en Vindbaar ook moeten uitleggen, zelfs bij supergebruikers, informatiemanagers en testers die al jaren systemen aan het testen waren enzo. Het is dus echt niet raar dat je de schuld legt bij de software.
Zoekbaar heeft te maken met zoekschermpjes, zo van als je geen vakje hebt waar je iets kunt intikken dan is het niet zoekbaar...
De manier waarop een stuk software werkt en de manier waarop gegevens in de database zijn opgeslagen maakt dat zaken Vindbaar zijn.
De ingegeven zoeksleutels - in jouw geval "bloemen" ontsluit zoekbaar met mogelijk vindbaar. Jouw zoeksleutel leverde veel te veel resultaten, vandaar de foutmelding, maar nadat je de sleutel had veranderd... kwam het succes!
>> Een tijdje geleden werkte de zoekfunctie niet zoals gewenst. Toen was het noodzakelijk dat de indexen van de database opnieuw werden opgebouwd. Aan de kant van Vindbaar in de database zat toen het probleem. Een index kan bij een database worden aangemaakt en vergemakkelijkt het zoeken, net zoals dat werkt in een boek. Bijvoorbeeld: Je kan natuurlijk alle bladzijdes in een boek doornemen en zoeken naar de term "epiloog" maar het gaat veel sneller om de index of inhoudsopgave op te slaan en daar te kijken op welke pagina het nawoord of te wel de epiloog staat. Als de index nu niet meer op alfabetische volgorde staat dan wordt het toch weer lastig met het vinden... En zo was het ongeveer ook met ons forum. De indexen lagen door elkaar en de beheerders hebben 's nachts de indexen weer opnieuw laten opbouwen. <<
Einde ongevraagde les
Met zoete groet! Akire