51

Re: Werkt de zoekfunctie niet (goed)?

Is het hiervoor handig als wij (forummers) doorgeven als we een topic tegenkomen zonder foto's erin (die al verwijderd zijn)
Toen ik hier pas schreef weet ik dat het op prijs gesteld werd als je dit even deed melden.. mischien nu nog?

52

Ja, dat wordt nog steeds op prijs gesteld :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

53

Liens schreef:

Ja het is inderdaad erg jammer dat sommige prachtige taarten meteen weer naar de tweede pagina verdwijnen. En voor dit had ik een oplossing  :D

Maar ik heb zelf wel eens via de *.jp*g-methode gezocht en heb gemerkt dat het - mij in elk geval-  tegenhoudt om te reageren, omdat je dan daarna de zoekopdracht opnieuw moet starten en doorspitten naar het punt waar je gebleven was. Als ik zelf in de parade de topics bekijk, doe ik dat door aanklikken en de backknop van mijn browser, dus maakt dat niet of nauwelijks verschil of ik een reactie plaats

Ik opende de taartjes waar ik op ging reageren in een nieuw tabblad, plaatste een reactie en sloot het tabblad dan weer. Zo ging mij lijst niet verloren en kon ik toch reacties plaatsen!

Dit deed ik ook. Plaats nu minder reacties omdat ik geen tijd heb om alles aan de klikken.. Vind het erg jammer dat de zoekoptie niet meer werkt.. :(
Tirza wees mij op dit topic.. had ik dat geweten had me dat minder frustatie gekost haha.

54

MeNadine schreef:

Vind het erg jammer dat de zoekoptie niet meer werkt.. :(

De zoekoptie werkt prima, maar ter voorkoming van overbelasting zit er een begrenzing in; doordat de zoekfunctie niet volledig werkte, werkte de *.jpg*g zoekstring; nu hij wel goed werkt, werkt de begrenzing ook.

Het is niet anders dan zoeken naar marsepein en botercreme. Deze zoekwoorden leveren ook geen resultaten op omdat er té veel hits zijn.

55

Is het mogelijk ergens een datum aan te geven met zoeken? Dan levert het minder hits op en kan je wel foto's kijken?

Say YES with joy. Say NO without fear.

56

Marianne schreef:
MeNadine schreef:

Vind het erg jammer dat de zoekoptie niet meer werkt.. :(

De zoekoptie werkt prima, maar ter voorkoming van overbelasting zit er een begrenzing in; doordat de zoekfunctie niet volledig werkte, werkte de *.jpg*g zoekstring; nu hij wel goed werkt, werkt de begrenzing ook.

Het is niet anders dan zoeken naar marsepein en botercreme. Deze zoekwoorden leveren ook geen resultaten op omdat er té veel hits zijn.

Ja, bedoelde het zoeken naar *.jp*g* als zoekoptie :)

57

Hihi Marianne, je avatar  :thumb:

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

58

Thimomam schreef:

Is het mogelijk ergens een datum aan te geven met zoeken? Dan levert het minder hits op en kan je wel foto's kijken?

Iets dergelijks vroeg ik me dus ook al af, wellicht op dezelfde manier als het "de laatste 75 geposte taarten" topic, maar dan getoond als berichten, dus met foto's?

Ik ervaar nl. toch ook hetzelfde als MeNadine e.a. en reageer nu stukken minder op geposte taarten. Heb vaak maar nét of niet eens genoeg tijd om topic voor topic te openen en mis nu ook regelmatig heel wat nieuwe berichten. Vaak los ik dat op door nog snel even de berichten met de meeste reactie's te bekijken  :o , maar reageren komt er dan echt niet meer van.  :nooo

59

Ik open alle topics die ik wil bekijken met tabbladen. Appeltje+ klik opent de link in een nieuw tabblad en Appeltje + W sluit deze weer. Zoiets is er ook vast in windows, ctrl?
Dus Appeltje ingedrukt houden en op alles klikken wat je wilt bekijken, dan antwoorden en door het tabblad te sluiten kom je op de volgende terecht.
Zo ga je ook razendsnel. :Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

60

ik doe inderdaad ook alles met tabbladen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

61

Ik vind de zoekfunctie sowieso niet handig. Ik zit meestal via de IPad op het forum en kan dan geen rubrieken aangeven waarin gezocht moet worden... (waarschijnlijk flashfunctie die op mobiele apparatuur niet werkt?). Jammer, want dan moet ik toch weer de laptop tevoorschijn halen...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

62

Movado schreef:

Ik vind de zoekfunctie sowieso niet handig. Ik zit meestal via de IPad op het forum en kan dan geen rubrieken aangeven waarin gezocht moet worden... (waarschijnlijk flashfunctie die op mobiele apparatuur niet werkt?). Jammer, want dan moet ik toch weer de laptop tevoorschijn halen...

Met 2 vingers scrollen in dat kleine kadertje, net als bij het scrollen in berichten. Best een priegelwerkje op de iPhone, het gaat vast beter op de iPad.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

63

Movado schreef:

Niks flash hier hoor, gewoon plain php en html. Maar het forum is inderdaad niet specifiek geschikt gemaakt voor handheld-gebruik.

64

Movado schreef:

Op mijn mobiel (Android 2) werkt dat ook niet.

En dat van die tabbladen... Mijn laptop is een mini, dan wordt het na 10 tabbladen wel erg onoverzichtelijk. Heb er standaard 4 open staan :o
Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk :+

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

65

Kan het zijn dat de zoekfunctie het weer niet doet?

Ik krijg telkens "Insane query, aborting" als ik iets wil opzoeken.

Of ligt dat dan aan mijn computer/internet?

Just a beginner, tips and tricks are always welcome!

66

@Sarah84: "Insane Query" betekent dat jouw zoekcriterium of zoekcriteria veel te veel hits heeft opgeleverd (onwijs gek veel=insane query). Probeer een minder generiek sleutelwoord en de database engine kan het voor je vinden.

Dus niet "C*" maar beter "Chocolade cake"...

Hoop dat dit je helpt.

Groetjes

Met zoete groet! Akire

Wat probeer je te zoeken dan?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

68

Ik heb gezocht op bloemen en alleen in stapeltaarten.

Ik zal eens even iets anders proberen!

Bedankt!

69

Ik vrees dat 'bloemen' alleen toch te veel hits oplevert, dat trekt het databeest niet :/

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

70

Ik had geen idee dat dat zo was! Sorry!

Dus nu maar op iets anders gezocht en dat ging wel!

71

Sarah84 schreef:

Ik had geen idee dat dat zo was! Sorry!

Niks sorry. Fijn dat je gevonden hebt wat je zocht.

Het is niet zo raar dat je de schuld neerlegt bij de software... Misschien dat ik je een klein beetje inzicht kan geven.

Ik heb bij verschillende organisaties de begrippen Zoekbaar en Vindbaar ook moeten uitleggen, zelfs bij supergebruikers, informatiemanagers en testers die al jaren systemen aan het testen waren enzo. Het is dus echt niet raar dat je de schuld legt bij de software.

Zoekbaar heeft te maken met zoekschermpjes, zo van als je geen vakje hebt waar je iets kunt intikken dan is het niet zoekbaar...

De manier waarop een stuk software werkt en de manier waarop gegevens in de database zijn opgeslagen maakt dat zaken Vindbaar zijn.

De ingegeven zoeksleutels - in jouw geval "bloemen" ontsluit zoekbaar met mogelijk vindbaar. Jouw zoeksleutel leverde veel te veel resultaten, vandaar de foutmelding, maar nadat je de sleutel had veranderd... kwam het succes!

>> Een tijdje geleden werkte de zoekfunctie niet zoals gewenst. Toen was het noodzakelijk dat de indexen van de database opnieuw werden opgebouwd. Aan de kant van Vindbaar in de database zat toen het probleem. Een index kan bij een database worden aangemaakt en vergemakkelijkt het zoeken, net zoals dat werkt in een boek. Bijvoorbeeld: Je kan natuurlijk alle bladzijdes in een boek doornemen en zoeken naar de term "epiloog" maar het gaat veel sneller om de index of inhoudsopgave op te slaan en daar te kijken op welke pagina het nawoord of te wel de epiloog staat. Als de index nu niet meer op alfabetische volgorde staat dan wordt het toch weer lastig met het vinden... En zo was het ongeveer ook met ons forum. De indexen lagen door elkaar en de beheerders hebben 's nachts de indexen weer opnieuw laten opbouwen. <<

Einde ongevraagde les  :D

Met zoete groet! Akire

72

:lol:

73

Ik heb even een vraagje.
Als ik wat wil opzoeken dan krijg ik steeds het bericht dat er 5 sec tussen verschillende zoek opdrachten moet zitten i.v.m. overvloedig gebruik.

ik zocht op motor en kreeg iedere keer het zelfde bericht.
hij doet trouwens het zeflde bij nijntje, zandkasteel enz..

Wat doe ik verkeerd help!!!

Lieve taart groetjes
Jolanda

74

Heb het ook even geprobeerd...........maar krijg die melding niet.
Maar.........5 sec. tussen een volgende zoekpoging: zo snel ben ik echt niet  :think: en mijn internetverbinding ook niet..........

75

Krijg je die melding ook als je 5 seconden wacht?

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?