Lonestar schreef:Hé, heb jij een geheim tweede album ofzo? Ik zie hem nergens
...
Ik heb mijn album hier niet meer apart genoemd maar alleen als link bij "taarten"op de site. Ik heb het zo gedaan, omdat ik merkte, dat mensen gingen googlen op taartenvanjolan.mijnalbums en dan als eerste op het forum terecht komen (en het gaat ze natuurlijk niet zo heel veel aan, wat ik hier allemaal zeg
). Maar be-my-guest
Natacha schreef:160 personen poeee ik doe het je niet na!!!
Volgens mij ben jij tot alles in staat !!!
Daan69 schreef:Mag ik je wat vragen over de fruitcake,ik moet mischien voor 150 pers fruitcake maken en die van jou is zo mooi hoog!
Hoe krijg je dat zo mooi want fruit cake is toch wel een zware cake!
Ik heb een recept van internet geplukt (van Nigella Lawson). Deze standaard hoeveelheid heb ik in een bakvorm van 15 cm gegoten en dit tot ongeveer de gewenste hoeveelheid (=cm of 8-9]gedaan, omdat ik al vermoedde, dat het niet veel zou rijzen. Ik had beslag over en dat heb ik in een 12,5 cm gegoten om zelf eens te proeven (heb na 2 dagen een stukje geproefd en de rest staat er nog om te testen of de smaak verandert na langere tijd, maar ik vond het niet zo, beetje tussen brood en cake in). Heb 'm nog extra getrempeerd met brandewijn (boerenjongens) en gevuld met 1 laagje citroenbotercreme en 1 laagje abrikozenjam, om het iets smeuiïger te maken.
Dat wordt best een dure taart, fruitcake voor 150 pers! Gaan toch wel veel (prijzige) ingrediënten in. Maar het werkt wel lekker makkelijk (ruim van te voren bakken, niet in koeling, staat als een huis en je hebt er natuurlijk veel minder van nodig). Ik wens je alvast succes.
Groet, Jolanda