26

Re: Starten, hoe duur?

Je kan makkelijk zelf biscuit maken, hier op het forum zijn daarvoor recepten te vinden. Persoonlijk vind ik RegalIce erg lastig om mee te werken, scheurt snel bij mij. Vind Bakels fondant fijner of marsepein. Maar dat is voor ieder anders!

27 Laatst bewerkt door Humphy (07-08-2009 16:53)

Er zit dus verschil in? En waar vind ik die andere?
Is dat deze? http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=46

28 Laatst bewerkt door jolanda80 (07-08-2009 17:14)

dat is idd een andere deze heb ik een aantal keer gebruikt en vond ik fijn werken

29

En nog tips wat kleurstof betreft? ( merk bedoel ik dan ) of maakt dat niets uit?

30

Ik ben begonnen met de Bakels petticine witte rolfondant en die bevalt mij nog steeds erg goed. Daarnaast heb ik een klein setje van wilton met 4 basis kleurtjes (primary kit)  in een doosje gekocht, daarmee kan je de meeste kleuren ook mengen. Bescuit kan je maken van water, eieren, bloem en maizena. Gaat prima. (kijk even bij recepten in het linkermenu). Vullingen, suikerwater etc haal je gewoon in de supermarkt de ingredienten voor.

Als je iets wilt boetseren is een setje boetseermesjes etc wel handig. Je kan dan gewoon de goedkoopste set nemen.

Ik weet niet waar je woont maar bij een willekeurige webshop betaal je altijd verzendkosten. Er zijn ook winkels die spullen verkopen. Vaak voor een iets duurdere prijs maar ja als je de verzendkosten niet hebt ben je zeker voor een kleine bestelling goedkoper uit.....

Maar pas op: Taarten bakken en decoreren werkt erg verslavend. En na de eerste bestelling heb ik de eerste 4 maanden elke maand weer een nieuwe bestelling gedaan met spullen die ik wilde hebben. (niet nodig had (nou ja fondant dan wel))

Groetjes Marlies

31

Ik zou eerder sugarflair kleurstof claret nemen ipv rood. Zelf fondant rood kleuren is heel moeilijk. Met claret krijg je mooie fucsia kleuren.
Zelf maak ik de botercreme altijd op smaak met die kleine groene flesjes citroensap uit de supermarkt.
En je kan ook gewoon met cakemeel (koopmans ofzo) een taart bakken ipv met biscuitmix.
Maar eens een workshop doen is wel een aanrader! Je leert toch veel basis principe's  die het makkelijker maken

Groetjes WendyK

32

wendyk schreef:

Ik zou eerder sugarflair kleurstof claret nemen ipv rood. Zelf fondant rood kleuren is heel moeilijk. Met claret krijg je mooie fucsia kleuren.

:think: Fuchsia is roze: dat is toch geen vervanger voor rood?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

33

Adrienne schreef:
wendyk schreef:

:think: Fuchsia is roze: dat is toch geen vervanger voor rood?

nee, maar om zelf een rode taart te kleuren en te maken, is moeilijjk, fondant wordt er erg plakkerig van.  Misschien handiger om dan voor een andere kleur te kiezen.

Groetjes WendyK

34

Nee, ik zou ook niet beginnen met rood, en als je dat toch wilt, dan de extra red van sugarflair. Die is wel duurder, maar dat wordt w

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

35

Zo ik heb bijna alles compleet.

In de webshop marsepein, kleurstof en uitstekers besteld en net in de super spul voor biscuit. Nu wachten tot het binnen is.

36

en voor uitsteekvormpjes kan je ook klei vormpjes gebruiken of spullen uit je huishoudkastjes (ik maak nog steeds leuke blaadjes met zo'n tomaten-roos mesje) gewoon eens anders tegen je spullen aankijken. van bijzondere ijsblokvormpjes kan je hele leuke aankleding maken (fondant/marsepein erin, even in de diepvries en er uit drukken). met een knoflookpers maak je leuke sliertjes/gras etc.

bekleden is lastig, koop anders een stuk transparant tafelzeil (liefst de dikkere kwaliteit) om op uit te rollen. leg je het zo over de taart heen..